Bilim insanları yeni bir kara delik sınıfı keşfetti

Bilim insanları yeni bir kara delik sınıfı keşfetti. Ohio Devlet Üniversitesi Astronomi Profesörü Todd Thompson, bu kara deliklerin yeni bir araştırma alanının kapılarını açtığını söyledi.

Haber Giriş Tarihi: 01.11.2019 16:27
Haber Güncellenme Tarihi: 01.11.2019 16:27
Bilim insanları yeni bir kara delik sınıfı keşfetti

Kara delikler, astrofizikçilerin evreni anlama çabalarındaki en önemli parçalardan bir tanesi. Bilim insanları yaptıkları araştırmalarla uzayın bu gizemli noktaları hakkında yeni şeyler öğreniyorlar. Yapılan son keşiflerden bir tanesi ise kara deliklere bakış açısını tamamen değiştirecek nitelikte.

Bilim insanları, Samanyolu Galaksisi'ndeki tüm kara delikleri saymaya çalışıyor. Ancak yapılan yeni bir araştırma sonucunda bilim insanlarının, varlığından dâhi haberleri olunmayan bir kara delik sınıfını gözden kaçırdığı ortaya çıktı.

webtekno.com'da yer alan habere göre Science dergisinde yayınlanan bir araştırmada gökbilimciler, kara delikleri araştırmada kullanılabilecek yeni bir yol önerdi. Ayrıca bu araştırmada, evrendeki bilinen en küçük kara delikten daha küçük bir kara delik sınıfının var olabileceği gösterildi.

Ohio Devlet Üniversitesi Astronomi Profesörü ve araştırmanın başyazarı Todd Thompson, "Kara delik aramalarımızda gerçekten araştırmadığımız farklı bir popülasyonun olduğunu gösterdik" dedi. Thompson, bu kara deliklerin yeni bir araştırma alanının kapılarını açtığını da dile getirdi.