Hava Durumu

Bursalı genç girişimcinin müthiş başarısı! 'Arabamı satarak başladım'

Bursalı genç girişimci Çağkan Bayram, İnstagram üzerinden geliştirdiği sistemle e-ticarete yeni bir boyut kazandırdı. Bu işe arabasını satarak başladığını belirten Bayram, "2 yıl içinde bu iş, bana eski arabamın fiyatından çok daha yüksek bir araba kazandırdı. Kazandırmaya da devam ediyor. e-ticarette oluşturacağınız güven algısı her zaman size kar olarak dönüyor" şeklinde konuştu.

Haber Giriş Tarihi: 29.06.2020 12:54
Haber Güncellenme Tarihi: 29.06.2020 12:54
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Bursalı genç girişimcinin müthiş başarısı! 'Arabamı satarak başladım'

Bursa'da 2012 yılından bu yana ticaretle uğraşan, Balıkesir Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu Çağkan Bayram, İnstagram üzerinde kurduğu işletme hesaplarıyla kısa sürede başarıyı yakaladı. Kadın-erken-çocuk konfeksiyonu üzerine hazırladığı hesaplarla Türkiye'nin dört bir yanına satış gerçekleştiren genç girişimci Bayram, kendi işletme hesaplarının yanı sıra 14 farklı işletmeye de e-ticaret danışmanlığı yapıyor.

Önce müşteri memnuniyeti

Türkiye'de e-ticaretin en büyük dezavantajının 'güvensizlik algısı' olduğunu vurgulayan Çağkan Bayram, kendi işletme hesapları ve danışmanlık yaptığı diğer işletmelerinde öncelikli hedefin 'müşteri memnuniyeti' olduğunun altını çizdi. E-ticaret konusunda bugüne kadar yaşanan kötü örnekler nedeniyle oluşmuş olumsuz algıyı kırmak için mücadele ettiklerini belirten Bayram, "Bizim için müşteri memnuniyeti, kârlılıktan önce gelir" ifadelerini kullandı.

Kalite ve uygun fiyat

Özellikle e-ticarette gözlenen fiyat dengesizliğinin de tüketicide bir güven kaybına neden olduğunu söyleyen Bayram, "Biz yüksek karlılık odaklı değil, tüketicinin ihtiyacını en uygun ve en kaliteli ürünle karşılama çabasıyla hizmet veriyoruz. Bunun için kapıda ödeme yöntemiyle tüketicinin aklında herhangi bir soru işareti bırakmayacak ve üründen memnun kalmasını sağlayacak bir şekilde çalışıyoruz. Ki bunun için özellikle şeffaf kargo kullanıyoruz. Müşterilerle birebir ilgileniyor. İstediği ürüne ilişkin görsel ve video paylaşımında bulunuyor ve ayrıca ürünlerin tüm süreçlerinde tüketiciyi bilgilendiriyoruz" diye konuştu.

10 milyon kişiye ulaşıyoruz

Son dönemde pandeminin de etkisiyle tüketici alışkanlıklarında ciddi bir değişim yaşandığını belirten Çağkan Bayram, "e-ticaretin hızla büyüdüğü bir dönemin içinden geçiyoruz. Dünya genelinde alternatif yöntemler var. Biz de bir sosyal medya uygulaması olan İnstagram'ı e-ticaret için kullanıyoruz. Ve buradaki hesaplarımız üzerinden yaklaşık 10 milyon kişiye ulaşıyoruz. Ne yazık ki henüz ülkemiz ve özellikle de Bursa e-ticaretteki bu çeşitlilik ve alternatiflerin farkında değil. Bize İstanbul'dan ulaşıp ürünleri sattırmak isteyen çok sayıda firma varken Bursa'da maalesef bu konuda bir uyanış henüz gerçekleşmemiş durumda" dedi.

Cirolar hızlı büyüyor

Sosyal medya üzerinden e-ticaret konusunda 14 farklı işletmeye danışmanlık yaptığını ifade eden Bayram, "İnstagram üzerinden kurduğumuz bir ağ var ve bu ağın standardına uygun işletmelerle çalışıyoruz. Danışmanlık yapacağımız işletmeleri de biz seçiyoruz. Danışmanlık sürecinde tüm süreci en baştan kuruyor ve yönetiyoruz. Orada da en önemli prensibimiz müşteri memnuniyetidir. Küçük hesaplarla değil uzun vadeli planlarla süreci idare ediyoruz. Şuana kadar danışmanlık hizmeti verdiğimiz firmalarda oransal olarak çok ciddi boyutlarda büyüme rakamlarına ulaştık. İşletmelerin sürece adaptasyonuyla da ilintili olarak ciroları kısa sürede 10 kat artan da var 100 kat artan da. Bursa'da 75-100 metrekare bir dükkândan Hakkâri Yüksekova'ya ürün kargolayan da var" şeklinde konuştu.

Bursa geri kalmamalı

Bu konuda iş planı ve süreci hakkında bilgilendirme yapmaya açık olduklarını vurgulayan Çağkan Bayram, "Değişen ticari şartlar altında hem tüketicinin ihtiyacının doğru bir şekilde karşılanması hem de ticaretle uğraşanların daha fazla gelir elde edebilmesi adına e-ticarette önemli bir fırsat var. Biz de bu konudaki tecrübelerimiz ve ağımızı, sürece ilişkin gerekli yeterliliği taşıyan tüm işletmelerle paylaşmaya hazırız. Özellikle Bursa'nın üretim gücüyle domine etmesi gereken bu alanda geri kalmamasını istiyoruz. Bunun için de ayrıca mücadele ediyoruz" ifadelerini kullandı.

'Arabamı sattım!'

Bir genç girişimci olarak e-ticaretteki potansiyeli gördüğü andan itibaren geleneksel ticareti bıraktığını ve bu alana yöneldiğini belirten Çağkan Bayram, ekonomik getirisi yüksek bu yöntemin de bir yatırım gerektirdiğini belirterek "Ben bu işe arabamı satarak başladım. 2 yıl içinde bu iş, bana eski arabamın fiyatından çok daha yüksek bir araba kazandırdı. Kazandırmaya da devam ediyor. Kendi içinde bir takım ufak tefek riskler barındırsa da e-ticarette oluşturacağınız güven algısı her zaman size kar olarak dönüyor. Biz de işletmelere bu süreci nasıl yönetmeleri gerektiğine ilişkin yol gösterici oluyoruz" dedi.

Binlerce ürün kargosu

Genç girişimci Bayram, açıklamasını şu sözlerle tamamladı: "Bugün Türkiye'nin birçok şehrine hatta birçok ilçesi ve köyüne ürün gönderiyoruz. Depolarımızdan günde binlerce kargo paketi çıkıyor. Ve yalnızca yüzde 3'lük bir iade ya da bir başka sorun ile karşılaşıyoruz. Şeffaf kargo, sürekli iletişim ve takip, kapıda ödeme imkânı ve müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımla e-ticarette imaj ve algıyı düzeltme çabası veriyoruz. Aynı zaman da bu mantık ve anlayışta olan farklı işletmeleri de yol haritası çıkararak sürece dâhil ediyoruz. Satışlarını artırmak, salgın sürecinin de etkisiyle hızlanan e-ticarette var olmak isteyen tüm işletmelere profesyonel bir yaklaşım için birlikte çalışma çağrısı yapıyoruz."

----------------

YeniDönem mobil uygulamasını Google Play ya da App Store üzerinden indirdikten sonra haberlere dilediğiniz zamanda ve mekan sınırlaması olmadan ulaşabilmenin keyfini yaşayın.

Google Play için tıklayınız!

App Store için tıklayınız!

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.