Hava Durumu

Cumhurbaşkanı Erdoğan müjdeyi verdi: Yarın başlıyoruz

Kasımpaşa Kızılay Meydanı'nda konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "TOKİ'nin 50 bin yeni sosyal konut projesinin müjdesini veriyoruz. Yarın Ziraat Bankası ve Halk Bankası aracılığıyla talep toplamaya başlıyoruz" dedi.

Haber Giriş Tarihi: 05.03.2019 20:23
Haber Güncellenme Tarihi: 05.03.2019 20:23
Kaynak: Haber Merkezi
Cumhurbaşkanı Erdoğan müjdeyi verdi: Yarın başlıyoruz

Cumhurbaşkanı ve  AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kasımpaşa Kızılay Meydanı'nda "TOKİ 53 Bin 626 Sosyal  Konut ve 130 Tesisin Açılışı ile 50 Bin Yeni Sosyal Konutun Tanıtım Töreni"ndeki  konuşmasında, 1989'da çeşitli hileler sonucunda BeyoğluBelediye Başkan adaylığı  seçimini kaybettiğini anlattı.

"CHP yine o zaman yalan dolanla falan işi bitirmişti ama ondan sonra  da iflah etmediler zaten. 89 bizi 94'e taşıdı. 94'te İstanbul Büyükşehir Belediye  Başkanlığını aldım." diyen Erdoğan, Büyükşehir Belediye Başkanı seçilmesiyle  İstanbul için düşündüklerini birer birer hayata geçirmeye başladığını söyledi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, şöyle devam etti:

"Haliç bataklığı demek CHP bataklığı demektir. Zira CHP demek ne  demek? Çöp, çukur, çamur. Şimdi yeni bir ilave daha çarpık yapılaşma demektir.  İşte bu CHP, bu ülkeye belediyecilikte hizmet verebilir mi? Her şey ortada. Ne  zaman bunlara mahalli idareler teslim edildiyse oralar battı. İşte İzmir. İzmir  Körfezi şu anda bataklıktan geçilmiyor. Haliç'in eski hali neyse, şu anda İzmir  Körfezi'nin de hali o. Temenni ederim ki İzmir, bu seçimde inşallah belediyeyi AK  Parti belediyeciliğine teslim eder ve İzmir'i de hakikaten pırıl pırıl hale  getiririz. Çarpık yapılaşmayı ortadan kaldırırız, bunun yanında çöp dağlarını,  çukurları, körfezdeki pisliği ortadan kaldırırız. CHP'nin o meşhur ç'si, yani  çöp, çamur, çukur adeta şehri esir almıştı. Aynı şekilde 3 y, yokluk, yoksulluk,  yasaklar... İstanbul'u bununla da zehirlediler. Her türlü yolsuzluk var bunlarda.

Dünyanın en önemli şehirlerinden biri plansız, programsız şekilde  büyüyordu. Ümraniye'de çöplük patladı, 39 vatandaşımız orada öldü. CHP bunu  hesabını verdi mi? İşte bunlar bu. O zaman ki büyükşehir belediye başkanı diyor  ki 'Ne yapalım zabıta meselesi, sorun bu.' diyor. Bir belediye başkanı olarak  nerede neyin olup bittiğini bilmezsen, buna idarecilik denmez. İstanbul'da  insanların susuzluğa mahkum edildiği, hava kirliliğinin öldürücü boyutlara  ulaştığı bir şehirle karşı karşıya değil miydik? Biz geldik çöp dağlarını  kaldırdık. Göreve geldiğimde 50 bin konuta doğal gaz veriliyordu, ben cezaevine  giderken 1 milyon 250 bin eve doğal gazı ulaştırdık. Şu anda İstanbul'da 6,5  milyon eve doğal gaz ulaştırdık."

"İNSANINA HİZMET EDEN BİR ŞEHİR VE ŞEHİR YÖNETİMİ ORTAYA ÇIKARDIK"

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan,  İstanbul'a Melen'den su getirtildiğine değinerek, "Benden önceki CHP belediyesi  gibi tankerlerle su getirmedik, hatları döşedik ve Melen'den, Istıranca  Dağları'ndan suyu getirdiğimiz gibi bir adım daha attık. Boğazın altından bir tüp  geçit... Oradan karşılıklı deplase olabilsin diye Anadolu yakasında su sıkıntısı  olduğu zaman Avrupa'dan oraya, Avrupa'da olduğu zaman Anadolu yakasından buraya  su pompalansın diye." dedi.

Arıtma tesisleriyle Haliç'in ve boğazın pis sularla kirletilmesine  engel olunduğunu belirten Erdoğan, doğal gazın yaygınlaştırılmasının yanı sıra  Haliç'i kurtarmak için Karadeniz'den dev borularla Haliç'e su taşındığını  söyledi.

Erdoğan, KİPTAŞ aracılığıyla vatandaşların barınma sorunlarının  çözümüne öncülük edildiğini, parklarla, spor tesisleriyle, kültür merkezleriyle,  yollarıyla, tünelleriyle, raylı sistemleriyle İstanbul'un yaşanabilir bir şehir  haline getirildiğini anlattı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Hepsinden önemlisi, İstanbul'u İstanbulluyla barıştırdık,  kaynaştırdık. İnsanına yük olan değil, hizmet eden bir şehir ve şehir yönetimi  ortaya çıkardık. 1994'te göreve geldiğimizde adeta sorunların altında ezilen  İstanbul'u sadece ayağa kaldırmakla kalmadık, bölgesinin ve dünyanın en iddialı  şehirlerinden biri haline getirdik. İstanbul güzelleştikçe büyüdü, daha çok  hizmet ister hale geldi. Biz de Başbakan olarak, Cumhurbaşkanı olarak, aynı  şekilde büyükşehir ve ilçe belediyeleri olarak İstanbul'un taleplerine cevap  verebilmek için gece gündüz çalıştık, çabaladık. Hamdolsun kendisine yapılan her  işin, getirilen her hizmetin karşılığını veren bir şehir olarak İstanbul da bize  sahip çıktı. Girdiğimiz her mücadelede İstanbul'u yanımızda bulduk. Türkiye, 31  Mart Mahalli İdareler Seçimi'nde hem belediye başkanlarını seçecek hem de  geleceğine ilişkin karar verecek. Çünkü birileri hemen ellerini ovuşturmaya  başladı. Türkiye'yi mahalli seçimler üzerinden istikrarsız hale getirerek, tüm  uğraşlarına rağmen yıllardır başaramadıkları oyunlarını yeniden sahneye koymanın  hevesine kapılanlar oldu. Sanıyorlar ki İstanbul buna müsaade edecek, Kasımpaşa,  Beyoğlu buna izin verecek."

Beyoğlu'nun İstanbul'un vitrini olduğunu vurgulayan Erdoğan,  "İstanbul'un en kalabalık bölgelerinden olan Eminönü-Kabataş arasında 2,9  kilometrelik tramvay hattını hizmete aldık. Taksim-Kabataş Füniküler Hattı'nı  açtık. Uzunluğu 3,5 kilometre olan Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü Yenikapı  Metro Hattı'nı hizmete açtık. Uzunluğu 10,5 kilometre olan Kağıthane-Bomonti altı  tünelini, Bomonti altı Dolmabahçe Tünel ve Kasımpaşa-Sütlüce Tüneli'ni ve  bağlantı yollarını hizmete aldık. Zemin İstanbul Deneyim Merkezi'ni hizmete  açtık. Yeni Karaköy İskelesi'ni inşa ettik.  diye konuştu.

"TAKSİM MEYDANI TAMAMEN YAYALARA AİT OLACAK"

Erdoğan, ilçede 2 bin 728 araç kapasiteli 6 otopark ile 9 park yaptıklarını,  Taksim Meydanı'nı yeniden düzenlediklerini, Atatürk Kültür Merkezi'nin temelini  attıklarını, orayı muhteşem bir şekilde inşa ettiklerini, bir hayırsever  vasıtasıyla yıllardır yapılamayan ama şimdi yükselen Taksim Camisi'ni de  yaptıklarını anlattı. Artık Taksim Meydanı'nda araç görülmeyeceğini, meydanın tamamen  yayalara ait olacağını ifade eden Erdoğan, bütün bunlarla beraber bir de Camialtı  Tersanesi'nde Tersane İstanbul'un temelini attıklarını söyledi.

Erdoğan, tersanenin Haliç'e, Kasımpaşa'ya, Beyoğlu'na, İstanbul'a  bir başka hava getireceğini dile getirerek, "Orası marka olacak. Tersane İstanbul  bir başka olacak. Hepimizin iftihar ettiği, iftihar edeceği bir proje,  uluslararası özelliği olan. Hepsinden öte bir de Haliç Tersanesi ne olacak? Orası  da bir bilim sanat merkezi oluyor. Beyoğlu, Kasımpaşa değişiyor ve bir çekim  merkezi haline geliyor." diye konuştu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Haliç sahiline özel temalı düzenleme  yaptıklarını dile getirerek, şunları kaydetti:

"CHP konuşuyor ya çevre mevre, ne anlarsınız siz çevreden. Çevre bizim  işimiz. İstanbul'a belediye başkanı oldum durmadan yetişmiş ağaç dikiyordum,  fidan değil. Niye? Yemyeşil İstanbul olsun. İlçe genelinde Beyoğlu'nda, 85 bin  metre doğal gaz hattı döşeyerek abone sayısını 62 binin üzerine çıkardık.  İstanbul en gözde toplantı ve etkinlik yeri olan Haliç Kongre Merkezi'ni  Beyoğlu'na kazandırdık. CHP bile orada geldi aday tanıtım toplantısı yaptı.  Parasını veriyor, geliyor toplantısını yapıyor varsın yapsın. Bizim ondan  derdimiz yok ama iftira atmasın. Beyoğlu Okmeydanı yıllardır top oynadığım yer.  Beyoğlu Okmeydanı Okçular Tekkesi Kütüphanesi'ni açtık. Şimdi oradan Türkiye ve  uluslararası okçular yetiştiriyoruz. Sağ olsun Haydar Ali kardeşim oranın  başkanı, oğlum da yardımcısı. Birlikte okçuluk noktasında bu geleneğimizi  yaşatıyorlar ve bunu uluslararası bir yere taşımış durumdalar. Şimdi Haydar Ali  Bey, inşallah bir de burada belediye başkanı olduğu andan itibaren bu çok daha  farklı bir hale gelmiş olacak."

"ŞEHİRLERİMİZİ MİLLETİMİZİN GELENEĞİNE GÖRE DÖNÜŞTÜRÜYORUZ"

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Erdoğan, ilçeye 6 spor tesisi  daha kazandırdıklarını, Karaköy Meydanı'nı ve yakın çevresini yeniden  düzenlediklerini, Kabataş'ta muhteşem bir liman yaptıklarını ve bu limanla  beraber artık oradan deniz taşımacılığında yeni bir ağı kurduklarını dile  getirerek, Beyoğlu Piyale Paşa Cami Meydan düzenlemesinin, 557 araç kapasiteli  yer altı otoparkının, pazar alanı düzenlemesinin, Beyoğlu Örnektepe Mahallesi  Gençlik Merkezi'nin ve 158 araç kapasiteli zemin altı otoparkının inşasının da  sürdüğünü aktardı.

"YARIN TALEP TOPLAMAYA BAŞLIYORUZ"

"İnşallah önümüzdeki dönemde İstanbul ile birlikte Beyoğlu'nu da nice  hizmetlerle tanıştıracağız." diyen Erdoğan, şöyle devam etti:

"Bugün burada aynı zamanda TOKİ'nin 50 bin yeni sosyal konut  projesinin müjdesini veriyoruz. Buraya yakışır mı? Yarın Ziraat Bankası ve Halk  Bankası aracılığıyla talep toplamaya başlıyoruz. Talep toplama işi 45 gün  sürecek. Ondan sonra da hızla diğer süreçlere geçiyoruz. Bu konutların bir başka  özelliği de yatay mimariyle inşa edilecek olmalarıdır. Öyle 10, 15, 20, 30 kat  yok. Burada zemin artık 3, bilemedin zemin artı 4 ve mimarisi gerçekten çok  güzel. Milletimizin geleneğine, göreneğine uygun şekilde, mahalle kültürünü  yaşatacak, insanların toprakla ve yeşille irtibatını en üst düzeyde tutacak bir  mimari anlayışla şehirlerimizi dönüştürüyoruz. 2019 yılı içinde 67 şehrimizde 140  projeyle, 50 bin yeni sosyal konutun ihalesini gerçekleştireceğiz. Proje bedeli yaklaşık 10 katrilyon lira olan bu konutlar, 75 metrekare ile 128 metrekare  arasında inşa edilecek. Fiyatları 116 bin lira ile 399 bin lira arasında  değişecek bu konutlardan alt gelir grubuna yönelik olanların taksitleri 388  liradan başlayacak ve ödeme süresi 20 yıl olacak. Kira bile ödemiyorsun. Böyle  oturacaksın bu evlerde. Kuralar çekilecek, ya nasip. Orta gelir grubuna yönelik  konutlarda ise taksitler 759 liradan başlayacak ve 15 yıla kadar onlara da vade  imkanı. Taksit ödemeleri konutların teslimiyle başlayacağı için vatandaşlarımız  kira öder gibi ev sahibi olacaklar."

TOKİ'nin bu kampanyası kapsamında İstanbul'da 6 bin 300, Ankara'da 2  bin 934, İzmir'de 2 bin 584 konutun inşa edileceğini, diğer konutların da kalan  illerde, mümkün olan yerlerde yayılacağını ifade eden Erdoğan, "Bu projeyle  kentsel dönüşüm çalışmalarını da birleştiriyoruz. Hak sahiplerini mağdur  etmeyeceğiz ama kamu menfaatleri de gözeteceğiz. Böylece, köhnemiş alanları  ortadan kaldırıp, yerlerine yepyeni her türlü alt ve üstyapıya sahip yerleşim  yerleri inşa edeceğiz. Düşük ve orta gelir grubundaki vatandaşlarımız için  yapacağımız bu konutların şimdiden milletimize hayırlı olmasını diliyorum."  ifadelerini kullandı.

Erdoğan, programın sonunda bir de TOKİ'nin geçilen yıl inşaatını  bitirdiği konutların ve tesislerin toplu açılış törenini gerçekleştireceklerini  belirterek, açılışını yapacakları eserler içinde 53 bin 626 konut ile 2 bin 359  adet iş yeri bulunduğu, bunun yanında 70 caminin, 26 okulun, 6 yurdun, 7  hastanenin, 10 sosyal tesisin, 5 kamu hizmet binasının ve 2 üniversite binasının  da TOKİ'nin geçen yıl bitirdiği inşatlar arasında olduğunu dile getirerek,  eserlerin ülkeye kazandırılmasında emeği geçenleri tebrik etti.

Bursa'da tarla almak isteyenler... Bakmadan geçmeyin!

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!