21 Şubat 2018 Çarşamba

  • 3,792 TL
  • 4,676 TL
  • 163,08 TL
  • 113.433
BURSA 13°

Devletin kasasından 123 milyon lira çıkacak!

Devletin kasasından 123 milyon lira çıkacak!

Avrasya Tüneli’nden geçen araç sayısı, devletin verdiği yıllık 25,6 milyon araç garantisinin 10 milyon altında kaldı. Arada oluşan araç farkının devletin ödeyeceği, söz konusu farkın ise 123 milyon liraya tekabül ettiği kaydedildi.

29 Ocak 2018 Pazartesi 08:46 EKONOMİ

Yap-işlet-devret modeliyle hizmete açılan Avrasya Tüneli’nden geçen araç sayısı, devletin verdiği yıllık araç garantisinin çok altında kaldı. Avrasya Tüneli’ne yıllık 25,6 milyon araç geçişi garantisi verilmişti, geçen yıl bu sayının 10 milyon altında kalındı. Konuyu bugünkü köşesine taşıyan Hürriyet gazetesi yazarı Vahap Munyar, Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu'nun, devletten 123 milyon lira alacaklarını söylediğini belirtti.

Munyar, Arıoğlu'nun, geçen yılki en yüksek günlük geçen araç sayısının 65 bin 927 olduğuna işaret ettiğinden bahsederek, “Belirlenen günlük geçmesi gereken araç sayısı 68 bin 500. İlk yıl bu rakama ulaşamadık. Ancak, ilk açılış günlerine göre geçen araç ikiye katlandı. Geçen yılı günlük ortalama 41 bin araç geçişiyle kapattık" ifadelerini kullandığını söyledi.

Vahap Munyar'ın yazısının ilgili kısmı şu şekilde:

"Tünelin 2017’yi 15.6 milyon araç geçişi ile geride bıraktığını kaydetti (Başar Arıoğlu):

- Bize verilen garanti, yıllık 25.6 milyon araca denk geliyor. Bu durumda geçen yıl 10 milyon araçlık eksik geçiş söz konusu. Bu araçların bedelini devlet bize ödeyecek. Garanti kapsamında devletten 123 milyon lira alacağız.

Geçen yılki en yüksek günlük geçen araç sayısının 65 bin 927 olduğuna işaret etti:

- Belirlenen günlük geçmesi gereken araç sayısı 68 bin 500. İlk yıl bu rakama ulaşamadık. Ancak, ilk açılış günlerine göre geçen araç ikiye katlandı. Geçen yılı günlük ortalama 41 bin araç geçişiyle kapattık.

Bu yıla ortalama günlük 45 bin araç geçişiyle girildiğini vurguladı:

- Bu yılın sonuna doğru garanti rakamını yakalarız. 2019’dan itibaren devletin bize fark ödemesi biter. Ayrıca, garantiyi aşan gelirin yüzde 30’unu devlete ödeyeceğiz.

Tüneli işletme sürelerinin 25 yıl 28 gün olduğuna değindi:

- Araç-müşteri garantisi verilen projeler içerisinde, en kısa sürede 'garanti'yi geride bırakacak proje Avrasya Tüneli. Çünkü, şehir içi bir güzergahta.

Arıoğlu’na sorduk:

- Ücreti indirip, geçen araç sayısını artırmayı düşünmüyor musunuz?

Topu kreditör bankalara attı:

- Tek taraflı olarak fiyatla oynayamıyoruz. İndirime devlet sıcak bakabilir. Ancak, bu proje için kredi alıp, gelir garantisi verdiğimiz bankalar var. Onların iznini almadan indirim yapamayız.

Sonra tünelin kapasitesinin altını çizdi:

- Tünelin günlük kapasitesi 110 bin dolayında. Fiyatı indirip, aşırı yoğun hale getirmeyi kaldırmaz. Tünel, 'niş' bir ürün gibi. Yani, trafikte asıl işine yarayanlar kullanır.

1.2 milyar liralık tasarruf yanı belki tartışılabilir...

Aldığımız en iyi bilgi, bu yıl Avrasya Tüneli için 'garantili ödeme'nin sona ereceğini öğrenmek oldu..."

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

DİĞER HABERLER

ÇOK OKUNANLAR

YAYINLARIMIZ

SONRAKİ HABER

Trump'a 'Münbiç'e gireceğiz' dedim'

Trump'a 'Münbiç'e gireceğiz' dedim'