İstediği otomobile sahip olmak için 'torpil' dönemi başladı
İstediği otomobile sahip olmak için 'torpil' dönemi başladı
Otomotiv piyasasındaki stok sorununa çare bulunamayınca tüketiciler istedikleri araçlara beklemeden sahip olmak için tanıdık bulup adını listenin ilk sıralarına yazdırma arayışına girdi.
Haber Giriş Tarihi: 26.10.2020 09:53
Haber Güncellenme Tarihi: 26.10.2020 09:53
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Türkiye otomotiv pazarında 2019'un son çeyreğinden beri yaşanan stok sorunu bir türlü çözülemiyor. Talebi karşılamakta zorlanan otomotiv firmaları iki üç ay sonrasına gün veriyor. Stok sorununun kısa vadede çözülmesi ise pek mümkün görünmüyor. İşte bu durum otomotiv pazarında "torpil" dönemini başlattı.
Sabah'tan Ufuk Sandık'ın köşe yazısına göre, istedikleri otomobile kavuşmak için aylarca beklemek zorunda kalan tüketiciler çareyi "torpil" yönteminde buldu. Tüketiciler, otomotiv sektöründe çalışan bir tanıdık bulup, adını bekleme listesinde ilk sıralara yazdırmaya çalışıyor. Bu yüzden 2020, otomotiv sektöründe çalışanların eş-dost, akraba, askerlik, okul arkadaşları vb tarafından hatırlandığı bir yıl oldu. Otomotivcilerin telefonları, danışmak ya da "torpil" için arayan yakınları yüzünden susmadı. Hatta yıllar önce otomotivden ayrılıp bir başka sektörde çalışmaya başlayan arkadaşlarından bile medet umanlar oldu.
Türkiye otomotiv pazarında talep hız kesmiyor. Pazarda hazirandan itibaren başlayan temmuz ve ağustosta artarak devam eden canlılık, her koşula rağmen sürüyor. Son olarak eylülde rekor kıran tarihi satışın ardından ekimde de pazarın 80-90 bin adetlerde gerçekleşmesi bekleniyor. Yapılan tahminler doğru çıkarsa pazar, 2019'un aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 60-80 büyüyecek. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre Türkiye otomotiv pazarı Ekim 2019'da 49 bin 75, 2018'de 21 bin 571 adet oldu. Son beş yıl içinde en yüksek satış ise 91 bin 752 adetle 2017 Ekim'inde gerçekleşti.
Stok sorunu adeta kangren oldu
MART-nisan aylarında pandemi nedeniyle fabrikalarda üretimin durması araç tedariki sorununu büyüttü. Normalleşmeyle birlikte fabrikalarda üretim iki aylık bir sürenin ardından yeniden başladı. Ancak bu da çare olmadı. Çünkü fabrikalar alınan pandemi önlemleri nedeniyle tam kapasite çalışamıyor. Siparişleri yetiştirmekte zorlanıyorlar. Stok sorunu sadece Türkiye'de üretim yapan markalarda değil, ithallerde de yaşanıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İstediği otomobile sahip olmak için 'torpil' dönemi başladı
Otomotiv piyasasındaki stok sorununa çare bulunamayınca tüketiciler istedikleri araçlara beklemeden sahip olmak için tanıdık bulup adını listenin ilk sıralarına yazdırma arayışına girdi.
Türkiye otomotiv pazarında 2019'un son çeyreğinden beri yaşanan stok sorunu bir türlü çözülemiyor. Talebi karşılamakta zorlanan otomotiv firmaları iki üç ay sonrasına gün veriyor. Stok sorununun kısa vadede çözülmesi ise pek mümkün görünmüyor. İşte bu durum otomotiv pazarında "torpil" dönemini başlattı.
Sabah'tan Ufuk Sandık'ın köşe yazısına göre, istedikleri otomobile kavuşmak için aylarca beklemek zorunda kalan tüketiciler çareyi "torpil" yönteminde buldu. Tüketiciler, otomotiv sektöründe çalışan bir tanıdık bulup, adını bekleme listesinde ilk sıralara yazdırmaya çalışıyor. Bu yüzden 2020, otomotiv sektöründe çalışanların eş-dost, akraba, askerlik, okul arkadaşları vb tarafından hatırlandığı bir yıl oldu. Otomotivcilerin telefonları, danışmak ya da "torpil" için arayan yakınları yüzünden susmadı. Hatta yıllar önce otomotivden ayrılıp bir başka sektörde çalışmaya başlayan arkadaşlarından bile medet umanlar oldu.
Türkiye otomotiv pazarında talep hız kesmiyor. Pazarda hazirandan itibaren başlayan temmuz ve ağustosta artarak devam eden canlılık, her koşula rağmen sürüyor. Son olarak eylülde rekor kıran tarihi satışın ardından ekimde de pazarın 80-90 bin adetlerde gerçekleşmesi bekleniyor. Yapılan tahminler doğru çıkarsa pazar, 2019'un aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 60-80 büyüyecek. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre Türkiye otomotiv pazarı Ekim 2019'da 49 bin 75, 2018'de 21 bin 571 adet oldu. Son beş yıl içinde en yüksek satış ise 91 bin 752 adetle 2017 Ekim'inde gerçekleşti.
Stok sorunu adeta kangren oldu
MART-nisan aylarında pandemi nedeniyle fabrikalarda üretimin durması araç tedariki sorununu büyüttü. Normalleşmeyle birlikte fabrikalarda üretim iki aylık bir sürenin ardından yeniden başladı. Ancak bu da çare olmadı. Çünkü fabrikalar alınan pandemi önlemleri nedeniyle tam kapasite çalışamıyor. Siparişleri yetiştirmekte zorlanıyorlar. Stok sorunu sadece Türkiye'de üretim yapan markalarda değil, ithallerde de yaşanıyor.
En Çok Okunan Haberler
Kenya’da askeri helikopter düştü: 5 ölü, 3 yaralı
ABD, Filistin'in BM'ye tam üyelik talebini veto edecek
Kurtulmuş: "Dünya barışının kalbi Ortadoğu'dur"
Tokat'ta bir deprem daha!
Abide Gülel, depremzedelerin yaralarını sarmaya devam ediyor
Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Aynı aktörlerin İsrail'e dur demeleri gerekiyor"
Türkiye Tanzanya arasında 6 önemli anlaşma
Aşkın Nur Yengi'den "emeklilik" açıklaması
Tokat'ta şiddetli deprem!