Hava Durumu

Marmarabirlik hedefe koşuyor! 'Satışlar 40 bin tonlara ulaşacak'

S.S. Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik) Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2019-2020 kampanya döneminde şuana kadar 37 bin ton ürün alımı gerçekleştirdiklerini duyururken "Yurtiçi ve yurtdışı satışlar olarak toplamda 39-40 bin tonlara ulaşacağımızı tahmin etmekteyiz" ifadelerini kullandı.

Haber Giriş Tarihi: 04.12.2019 12:13
Haber Güncellenme Tarihi: 04.12.2019 12:13
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Marmarabirlik hedefe koşuyor! 'Satışlar 40 bin tonlara ulaşacak'

Tuğba ÖZ

Güney Marmara Bölgesi'nde 28 Haziran 1954'te kurulan Marmarabirlik, bugün dünyanın en büyük sofralık zeytin üreticisi konumunda bulunuyor. 8 kooperatif ve 32 bin ortağıyla Marmarabirlik, 2010 yılından bu yana ürün kalitesi, markalaşma, kurumsallaşmada gösterdiği gelişim ve büyüme başarısıyla dikkat çekiyor. İhracatta da önemli mesafe kat eden Marmarabirlik, yılda en az 50 bin ton ürün satmak ve 1 milyar liralık ciroya ulaşma hedefine emin adımlarla ilerliyor.

Marmarabirlik'te 2010 yılında göreve gelen ve geçen süre zarfında kurumda birçok köklü değişim, dönüşüm ve plana imza atan Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, YeniDönem'e özel açıklamalarda bulundu.

"Doğallık, ürün çeşitliliği ve kalite 'Birliğimizin' temel felsefesidir" diyen Başkan Hidamet Asa, "Bugün birbirinden bağımsız üretim hatları ile Marmarabirlik Entegre Tesisleri'nde 60.000 m2 kapalı alanda üretim yapılıyor. Ev dışı tüketime hitap eden düşük gramajlı tek porsiyonluk ambalajlarla üretim yapılması, 11-20 gr vakum, 40 gr tüp ezme, 6 ml katla-yağla zeytinyağı sosu ambalajlar piyasada yerini aldı. Bu inovatif ürünlerimiz özellikle THY (Türk Hava Yolları) ve TSK (Türk Silahlı Kuvvetleri) tarafından tercih ediliyor. Tüketici talepleri doğrultusunda ürün yelpazemizi her geçen gün daha da artırıyoruz. Zeytin olarak; sofralık siyah ve yeşil zeytin, klasik tadı arayanlar için Kuru Sele, Çekirdeksiz Zeytin, değişik tadıyla Gurme, farklı damak tadında Sepet Serisi, Soslu Zeytin, Zeytin Ezmesi, Zeytinli Çikolata çeşitleri yanında zeytinyağı olarak; Sızma, Riviera ve Soğuk Sıkım zeytinyağlarını tüketicilerimize sunuyoruz. Sofralık zeytin sektöründe tartışmasız liderliğini büyüyerek sürdüren Marmarabirlik, yapılan yatırımlarla birlikte çeşitli ambalajlarda yılda 10 bin ton zeytinyağı, 55 bin ton zeytin ve türevlerini üretebilecek bir duruma geldi" ifadelerini kullandı.

Aktif büyüklük 3,5 kat arttı

Göreve geldikleri 2010 yılında yapısal sorunların kaynağına indiklerini ve planlı bir değişim, dönüşüm süreci başlattıklarını vurgulayan Başkan Asa, "Marmarabirlik için yeni bir sayfa açılmıştır. Bugün gelinen süreçte, kendi ayakları üzerinde duran bir kurum inşa edildi. 2009 yılında öz kaynakları 111 milyon TL'den bugün 560 milyon TL'ye yükseldi, Aktif büyüklüğü 203 milyon TL'den 700 milyon TL'ye çıktı. 2019 yılında satıştan net cirosunun 177 milyon TL'den net 580 milyon TL'ye yükselmesi bekleniyor" dedi.

Bu da yetmez!

2010 yılından önce Marmarabirlik'in öz kaynaklarının kullanılan kredilerin faizlerine gittiğinin ve 2010 yılından bugüne hiç kredi kullanılmadığının altı çizen Asa, "Ürün bedelleri kendi öz kaynaklarımızla ödendi. Bu da başarıyı getirdi ve Marmarabirlik her geçen gün daha da büyüdü. Kar elde edilmeye başlandı, karlılık yatırıma dönüştürüldü. Bugün gelinen noktada yakalanan başarıyı kesinlikle yeterli bulmuyoruz" diye konuştu.

Hiç zarar etmedik

2010 yılından önce zarar eden ve öz kaynaklarını sürekli eriyen bir kurum olan Marmarabirlik'in o günden bugüne kadar hiç zarar etmediğini ve sürekli kar ettiğini özellikle belirten Asa, "2018/2019 (1 Kasım 2018 - 31 Ekim 2019) iş yılında Marmarabirlik'in karlılığı 80 milyon TL olarak gerçekleşti. Kurum kar etmeden ayakta duramaz. Kar, büyümeyi gösterir. Ortaklar, karlılığı kenarda duran nakit olarak değil, "özkaynak" olarak görmelidir. "Özkaynak"ın karşılığı da, Birliğin aktif toplamıdır. Yani özkaynaklar; gayrimenkul, stok, yapılan yatırımlar demirbaş ve banka toplamı olarak görülmelidir" dedi.

982 milyon TL ödeme

Marmarabirlik'in 2017/2018-2018/2019 yılı ürün alım kampanyasında toplam 102 bin ton ürün alımı gerçekleştirip üreticilere 642 milyon TL ödeme yaptığını duyuran Asa, "2019/2020 yılı ürün alım kampanyasında 42 bin 500 ton ürün alım miktarı ve 340 milyon TL alım bütçesi oluşturuldu.  Bakıldığında son 3 yılda 145 bin ton ürün alımı ve 982 milyon TL ödeme yapılmış olacak. Yapılan ödemelerin tamamı kendi öz kaynaklarımızla gerçekleşti. Öz kaynakların güçlü olmasının birliğe ve ortaklara sağladığı faydayı buradan görebiliriz" şeklinde konuştu.

Satış hedefi 50 bin ton

"Yurtiçi ve yurtdışı satışlar olarak toplamda 39-40 bin tonlara ulaşacağımızı tahmin etmekteyiz" diyen Başkan Hidamet Asa, şöyle devam etti: "Böylece ambalajlı satış miktarı olarak kurumun en yüksek satış miktarına ulaşılmış olacak. Birlik Yönetim Kurulu olarak bu rakamı da yeterli bulmuyoruz. Önümüzdeki yıllarda hedefimiz yılda 50 bin ton ürün satmaktır. Bu hedefe ulaşmak için düzenli alım planı yapmak gerekiyor."

Depolama kapasitesi 80 bin tona çıktı

"Yeniden imar edilen Marmarabirlik, örnek bir ekip çalışmasıyla, kendini yenileyen, sürekli yatırım yapan, ürün bedellerini kredi kullanmadan ödeyen bir kurum haline geldi. 2010'dan bugüne Entegre Tesisler başta olmak üzere toplam 130 Milyon TL'lik yatırım yapıldı. Entegre Tesislerimizin ambalajlı ürün anlamında yıllık üretim kapasitesi 30 bin tonlardan, 55 bin tonlara yükseltildi. 2010 yılında 8 kooperatifimizde 50 bin tonlarda olan depolama kapasitemizi yapılan yeni depolama tesislerimizle 80 bin tonlara çıkarmış bulunuyoruz. Hedefimiz; 100 bin tonlara ulaşmaktır."

Hedef 1 Milyar ciro

"1954 yılından bu yana ilk kez kendi öz kaynaklarıyla 2017 yılında 17 milyon TL kar payı dağıtıldı. Kooperatifçilikte kar payının önemi büyüktür.  Önümüzdeki dönemde hedefimiz yılda en az 50 bin ton ürün satmak ve 2023 yılında 1 milyar TL ciro elde etmektir. Yönetim kurulumuz ve idari kadromuz ile birlikte bunu başaracağımıza inancımız tamdır."

Dünyanın ilk ve tek zeytin lisanslı deposu

"Marmarabirlik, dünyanın ilk ve tek zeytin lisanslı deposuna sahip bir kuruluştur" iddiasını ortaya koyan Asa, "2016 yılında Gümrük ve Ticaret Bakanımız Bülent Tüfenkçi'nin katılımıyla yapılan açılış töreniyle birlikte Türkiye'de lisanslı depoculuğa yeni bir bakış açısı getirildi. Toplam kapasitesi 13 bin 500 ton olan lisanslı deponun muhafaza etme süresi siyah zeytin için 16 ay olarak belirlendi. Kiralama bedeli aylık olarak ton başına 25 TL olup, bu rakamın 10 TL'si de devlet tarafından destekleniyor. Marmarabirlik tarafından "Lisanslı Depoculuk" projesi içi 17 milyon dolarlık yatırım yapılmış olup, bu rakamın yüzde 50'si dünya bankası ve hazine kaynaklarından sağlandı. Lisanslı depoları kullanan üreticiler hiçbir vergi kesintisi yapılmadan ürünlerini satabiliyor" dedi.

130 milyon TL'lik yatırım

Marmarabirlik'te 2010 yılından bu yana toplam 130 milyon TL'lik yatırım yapıldığını söyleyen Asa, yapılan yatırımları şöyle sıraladı; "Entegre Tesisleri Soğuk Hava Deposu, Makineler, Hatlar, İlave Stok Alanları, Kuru Sele Üre- tim tesisi ve Kuru Sele Hattı, Vakum Ambalaj Hattı, 400-800 gr Silindirlik Pastörize Hattı,  10 kg Teneke Dolum Hatları, Zeytinyağı Ambalajlama Hattı, Soğuk Hava Deposu Raf Sistemi, Havalı Isıtmalı Sistem, Kurutma Fırını, Kuru Sele-Yağlı Salamura-Silindir Teneke Hattı, 5-18 kg Zeytinyağı Dolum Hattı, Bonicom Metal Kapatma Makinası, Tüp Ezme Dolum Makinası, Soslu Zeytin Ambalajlama Makinesi, Tray Sealar, 20 gr Vakum Hattı ve Çok Kefeli Terazi..."

Üreticilere kapılar sonuna kadar açıldı

Asa, "Marmarabirlik'in gerçek sahibi olan ortaklarımız 2010 yılından bu yana kurumdan beklentilerinin karşılığını almaya başladı. 2004 yılında yeniden yapılandırma süreci kapsamında ortaklar, ortaklıktan atılırken Birlik Yönetim Kurulumuz ortaklıktan atılanları geri kazanmak üzere 2011, 2013 ve 2018 yıllarında üç defa af çıkardı. Bu kapsamda 2 bin 370 ortak geri döndü. 2010 yılına kadar ortaklarımız sahibi oldukları tesisi rahatça ziyaret etme imkanı bulamazken, son 10 yılda bütün kooperatiflerimizden 7-8 bin ortak Entegre Tesislerini ziyaret etti. Marmarabirlik'in kapıları ortaklara sonuna kadar açıldı" dedi.

Rekolte beyanı alım planını belirleyici

Marmarabirlik'te 2010 yılından bugüne hiç kota uygulanmadığını hatırlatan Asa, "Alımlar geçtiğimiz yıl rekolte beyan miktarı üzerinden yapılmıştı. Bu kampanya döneminde ortaklarımıza birçok kez uyarılarda bulunmamıza rağmen yüksek rekolte beyanı geldi. Marmarabirlik, alım planından ne kadar uzaklaşırsa kısıtlama da kaçınılmaz oluyor. Bunu en güzel bu kampanya döneminde görmüş olduk. 2019/2020 ürün alım kampanyasının çok zor olacağını birçok defa dile getirilmişti. Bu bağlamda 42 bin 500 ton ürün alım planı yapan Marmarabirlik'e 85 bin ton rekolte beyanı geldi. Geçtiğimiz yıl ince tane stok devri ve fiziki koşullar nedeni ile bu yıl kısıtlama yapılmak zorunda kalındı. Eğer 55-60 bin tonlarda rekolte beyanı gelmiş olsaydı kısıtlama olmayacaktı" diye konuştu.

Ürün ödemeleri

Marmarabirlik'in ortaklarını hiçbir zaman mağdur etmediğinin altını çizen Asa, "2018 yılı yüzde 80 ödeme dışında kalan yüzde 20'lik dilim hariç ödemeler, Ocak-Şubat aylarında yapıldı. 2017/2018 kampanyasında ürün alımları sona erdikten 4 gün sonra ödemeler tamamlandı. Görülüyor ki; Marmarabirlik şartlar elvermesi durumunda her zaman ekonomik imkanlarını üreticilerinin lehine kullandı" dedi.

Gübre desteği

Asa, "2010 yılından bugüne ortaklara piyasa koşullarının altında fiyatlarla gübre desteği veriliyor. Marmarabirlik, zeytin ağaçlarının verimliliğini arttırdı. 90 milyon TL gübre ve zirai ilaç desteğinde bulunuldu. Piyasada toprakaltı gübre fiyatları yüksek fiyatla satılırken, Marmarabirlik kar etmeden gübre satışı yaptı. Aynı şekilde üreticilerimizin "göztaşı" adıyla bildiği "bakır sülfat" ve bakırlı yüzde 30-40'a varan indirimli fiyatla satışı yapıldı. Üreticilerin en uygun fiyatla gübre temin edebilmesi için kendi AR-GE birimi ve Uludağ Üniversitesi işbirliği ile organik ve organomineral gübre üretimine başlandı. Ortaklarımız bu yıl Marmarabirlik markası ile organik ve organemineral gübrelerini alabilecek.Amacımız üreticilerimizin girdi maliyetlerini düşürmektir" ifadelerini kullandı.

Domat zeytin fidanı dağıtıldı

"Marmarabirlik ortaklarına toplam 33 bin adet domat fidanını bedelsiz olarak dağıttı ve gelecek adına yatırım yaptı. Kısaca hedefimiz yeşil zeytin üretimini teşvik etmek ve ortaklarımızdan almaktır."

Ana sözleşme değişikliği/ortaklık devri

Asa, "Ortaklığını yakınlarına devretmek isteyen üreticilerimizden ortaklık devri konusunda yoğun talepler gelmekteydi. 2014 yılında yapılan Ana Sözleşme değişikliği ile yaşlı olan ve üretim faaliyetini sürdüremeyecek durumdaki ortaklarımıza, ortaklık devir hakkı tanındı. Bu kapsamda ortaklıklarını ikinci dereceye kadar yakınlarına devredebilme imkanı sağlanarak genç ve dinamik bir ortaklık yapısı oluşturulmaya zemin hazırlandı. Kooperatifler Kanununda yapılan bu değişiklik ile ortaklarımızın talepleri büyük ölçüde karşılandı" dedi.

Marka gücü ve ihracat

"Dünya genelinde daha bilinir bir marka haline gelebilmek için çalışmalarını sürdüren Marmarabirlik, 320 adet barkodlu ürününü, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 54 ülkeye doğrudan ihraç ediyor" diyen Başkan Asa, açıklamasını şu şekilde sürdürdü:  "2018 yılında yapmış olduğumuz ihracat 6 bin 180 ton seviyelerindedir. 2019 yılında hedefimiz; 7 bin ton ihracat rakamına ulaşmak ve ihracat yaptığımız 54 ülke sayısını daha da arttırmaktır. Türkiye'de ilk 500 sanayi kuruluşu içinde yer alan Marmarabirlik, 2010 yılından bugüne zeytin ve zeytinyağı ihracatında 5 kez birincilik ödülünü aldı. Gayemiz; yakın dönemde ihracatımızı 25 milyon dolarlara taşımak; 2023 hedeflerimiz ise 30 milyon dolar ihracat yaparak ülkemizin döviz girdisini artırmak ve Marmarabirlik'i global bir marka haline getirmektir."

Hedef etnik dışı pazar

"Birliğimiz, etnik pazarda büyümeye devam ederken, etnik dışı pazarda Almanya'da Lidl, Hollanda'da Albertheijn, Avusturalya'da Coles, Danimarka'da Danske, Güney Afrika'da Butcher Shop Grill, Kanada'da FreshCo, Ukrayna'da Auchen ve Novus, Bosna Hersek'te Bingo ve Marcetor gibi ulusal zincir mağazalarının raflarında ürünlerinin yer almasını sağlandı. İhracatta yeni hedef; etnik dışı pazardır. Ayrıca ürün çeşitliliğini artırarak, ihracatta yeni pazarların bulunması hedefleniyor."

Almanya Köln'de depolama tesisi

"Tekli bayilik sistemi sonlandıran, çoklu bayilik sistemine geçen birliğimiz, Avrupa'ya yapılan ihracatı 2012 yılında hizmete başlayan Almanya temsilciliği ile yürütüyor. Bu arada Avrupa'da pazar payını artırmak ve sevkiyat süresini kısaltmak, rafta yok durumuna düşmemek için Köln Belediyesi'nden 3.500 m2 arsa alınmış ve burada depolama tesisi yapılması planlandı. Köln Belediyesi'ne yapılan müracaat ile ruhsat onayı alınmış olup, 2020 yılında inşaatına başlanarak faaliyete geçirilmesi hedefleniyor."

AR-GE

"2010 yılında kurulan AR-GE birimi ve AR-GE yatırımlarıyla ürün çeşitliliği artırılmış, gerek etnik, gerekse etnik dışı pazarda uygun damak tatları oluşturularak ürün yelpazesi genişletildi. AR-GE çalışmalarına büyük önem veren ve bu alanda yatırımlar yapan Birliğimiz, Entegre Tesislerinde bulunan Laboratuvarlarında, gıda güvenliğinin sağlanması, tüketiciye güvenilir ve kaliteli ürünlerin sunulması esasına dayanarak görev yaparken, yüksek kalitede üretim için ilgili standartlara ve gıda kodeksine uygunluk kontrollerini de harfiyen yerine getiriyor. Kalite standartlarını en üst seviyeye taşıyan Marmarabirlik, sektörde güvenilir tek marka oldu. Marmarabirlik, ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi, ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi, OHSAS 18001, ISO 14000 Çevre Yönetim Siste- mi, TSE Uygunluk Belgesi ve SA 8000'e sahip bir kuruluştur."

Turquality Marka Destek Programında

"Marmarabirlik, ilkleri başarmayı kendine ilke edinmiştir" diyen Başkan Hidamet Asa, "Marmarabirlik, Türkiye'de Turquality Marka Destek Programı'na dahil edilen ilk kooperatif oldu. Böylece Dünya genelinde ve Uluslararası pazarda küresel bir marka olma yolunda önemli bir adım daha atıldı. Marka Destek Programı; yurtdışında Marmarabirlik'in marka gücünü artırmak için yapılacak olan tanıtım, reklam ve pazarlama giderleri, yurtdışı ofis, depo ve mağaza kiraları, dekorasyonu, çalışmalarına destek olacak. Marmarabirlik'in ihracatına büyük katkı sağlayacağına inandığımız Turquality Marka Destek programı, ihracatta gücümüze güç katacak. Büyümemize büyük katkı sağlayacak olan Marka Destek Programı'na kabul edilmemiz ile ilgili desteklerini esirgemeyen Ticaret Bakanlığımız, Maliye Bakanlığımız, ilgili diğer bakanlıklarımıza ve her konuda zeytin üreticisinin kuruluşu Marmarabirlik'in yanında olan Hükümetimize şükranlarımızı sunuyoruz" dedi.

Ambalajlarımız altın ödüllü

"Marmarabirlik, sektördeki en kaliteli ambalaj malzemelerini kullanıyor" iddiasını savunan Asa, "Bu kapsamda sektörde ilk defa MAP (modifiye atmosfer altında) üretimi gerçekleştirildi. Ayrıca Marmarabirlik, Ambalaj Sanayiciler derneğinin düzenlediği "Ambalaj Ay Yıldızları" yarışmasında 2014 yılında Kuru Sele (Hazır Kap) ve 2018 yılında ise Gurme (Kolay Açılır Pet) ambalajlarımız Altın Ödül'e layık görüldü. Tüketicilerimizin sağlığı bizim için önemlidir. Ambalaj çeşitliliği arttıkça satışlarımıza da olumlu yansıdı" ifadelerini kullandı.

Çevre dostu projeler

Birliğin çevreye sıfır atık politikasından hiçbir zaman ödün vermediğini belirten Asa, "Marmarabirlik'e bağlı kooperatifler için çevre dostu projeler hazırlanmış ve bu kapsamda Orhangazi, Erdek, İznik, Mürefte ve Marmara Adası Kooperatifleri için geliştirilen atık su arıtma tesisleri kuruldu. Diğer taraftan stok maliyetlerini düşürmek ve erken olgunlaştırma yaparak ayrı bir damak tadı oluşturuldu. Bu kapsamda BEBKA, GMKA ve Trakyaka tarafından destek alınarak Marmarabirlik'in çevre dostu projeleri uygulandı. Çevre dostu yatırımlarımızla hedefimiz; çevreye sıfır atık bırakmaktır. Üretim aşamasında zeytin salamura ve kara suyun arıtılması sağlandı. Bu arada Tubitak Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı kapsamı içerisinde yer alan Tubitak TEYDEB projesi de başarı ile tamamlandı" dedi.

Kooperatifçiliğin yeni umudu

"Kooperatifler kalkınmanın temel taşıdır" diyen Asa, "Kooperatifler güç birliğidir, dayanışmadır. Dünyada 1 milyarı aşan kooperatif ortağı varken, bu sayının kabaca yüzde 1'i Türkiye'dedir. Böyle bir yapıda Marmarabirlik'in başarısı ortadadır. Marmarabirlik bir yandan pazarlama kanallarının en etkin şekilde kullanırken, ortaklarının refah seviyesini arttırmak ve üretimi sürdürülebilir bir yapıya kavuşturmak üzere önemli bir mesafe kat etmiştir" diye konuştu.

Zeytine ilk kez prim desteği

Marmarabirlik, zeytin prim desteğinin çıkması için yoğun çaba harcadıklarını söyleyen Asa, "Birlik Yönetim Kurulunun 2011 yılından bu yana Hükümetimiz ve siyasi büyükler nezdinde yaptığı girişimler neticesinde Türkiye'de ilk defa sofralık zeytine kilogram başı 15 kuruşluk prim desteği sağlandı. Bu konuda desteklerini esirgemeyen Sayın Cumhurbaşkanımıza, Hükümetimize teşekkür ediyoruz. Bu oran az gelebilir ama önemli olan, prim desteğinin ilk kez yürürlüğe girmesidir. Bu desteğin artması için Marmarabirlik olarak her zaman mücadelemizi sürdüreceğiz" dedi.

Konsept mağaza

Asa, "Marmarabirlik, tüketicilerin perakende ürünlerine ilgisinin artması, aynı zamanda kolay ulaşmasını sağlamak, satışlarını artırmak ve bilinirliğini daha üst seviyelerine çekmek adına "Konsept Mağaza" modeline başladı. Bu kapsamda Çorum ilinde ve ülkemizin değişik noktalarında yer alan mağazalar ile satışların daha da artması hedefleniyor" ifadelerini kullandı.

Marmarabirlik Sigorta

Asa, "Ortaklarımızın tüm sigorta işlemleri 2010 yılından itibaren ürüne vadeli olarak yapılmaya başlandı. Ocak ayında sigortasını yaptıran ortağımız bunun karşılığını ürün bedelinden ödemekte- dir. Bu kapsamda yılda 10.000 ortağımızın çeşitli sigorta poliçeleri yapılıyor. Bu poliçelerin toplamı 7 milyon TL'yi buluyor. Üreticilerimiz, sigortacılık konusunda bilinçlendirilirken kendilerine en uygun teminatlar sağlanıyor. Ayrıca, ortaklarımızın ferdi kaza sigorta poliçesini hayata geçirmeyi hedefliyoruz" dedi.

Mehmetçiğin zeytini Marmarabirlik'ten

Başkan Hidamet Asa, "Kurulduğu tarihten bu yana her yönetim kurulunun hedefi olan Milli Savunma Bakanlığı'na ürün satılması, 6 Şubat 2018 yılında yapılan anlaşma ile gerçekleşti. Bu çerçevede, Mehmetçiğimizin zeytin, zeytinyağı ve ezme ihtiyacı Birliğimiz tarafından karşılanıyor. Ayrıca Diyanet İşleri Başkanlığı Hac ve Umre organizasyonu kapsamında Hacca gidenler, 2019 yılında Marmarabirlik ürünlerini tüketmeye başladı. Bu 32 bin ortağımızın gurur kaynağı oldu. Amacımız; ürün satışı yaptığımız kurum sayısını arttırmak" diye konuştu.

Marmarabirlik'te ilkler:

Zeytin üzerine Dünyada İlk Lisanslı Depoculuk Kendi öz kaynakları ile ilk defa, 17 milyon TL kar payı dağıtımı Zeytin ve zeytinyağı ihracatında 5 kez birincilik ödülü Marmarabirlik Turquality Marka Destek Programı'na giren ilk kooperatif olma özelliği TSK'ya ilk defa ürün verilmesi

Reklam filmleri

Kamuoyunda yankı uyandıran reklam filmleri hakkında Asa, "Marmarabirlik, ülkemizde stratejik bir öneme sahip olan zeytin ve zeytinyağı tüketiminin ve satışlarının arttırılması, marka bilinirliğinin korunması için ürün çeşitliliğine vurgu yapılan reklam filmleri ile de farkını ortaya koydu. Hedefimiz; daha çok ürün almak ve daha çok ürün satmak" açıklamasında bulundu.

Zeytin sektörünün ilk akademisi

Eğitime önem verdiklerini ifade eden Asa, "Sofralık zeytin sektörünün ilk akademisi olan 'Marmarabirlik Akademi' kurulduğu günden bu güne gerek sertifika programlarıyla, gerek 'http://www.marmarabirlikakademi.com' sitesi aracılığı; Marmarabirlik çalışanları ile sofralık zeytin ve zeytinyağı sektöründe pazarlama, satış ve dağıtım kanallarındaki iş ortağı çalışanlarının kişisel ve mesleki bilgi ve becerilerine büyük katkı sağlıyor. Marmarabirlik Akademi sitesinin 'Eğitim ve Geliştirme Programı' içerisinde ayrıca 'Stajyer Eğitimi', 'İşe Giriş Eğitimi', 'Çalışan Gelişim Eğitimi' programları da yer alıyor. Bu eğitim programları çerçevesinde tüketicilerin sağlıklı, güvenli ve kaliteli sofralık zeytin tüketmelerine katkı sağlamak için, 'Sofralık Zeytin Tadım Eğitimi' ve 'Sofralık Zeytin Satış Eğitimi' sertifika programlarına katılan çalışanlara, 'kalite', 'güvenli gıda' ve 'sağlıklı ürün' argümanlarının yanı sıra 'tat', 'lezzet' ve 'nefaset' gibi fark yaratan teorik ve uygulamalı eğitim ve bilgilendirmeler yapılıyor" dedi.

Sosyal sorumluluk projeleri

Birliğin gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgi veren Asa, "Marmarabirlik'in 'Orman Haftası' nedeni ile hayata geçirdiği 'Zeytin Dalından Dostluk Köprüsüne' adlı sosyal sorumluluk projesi kapsamında, Bursa'daki  minik  öğrenciler,  Van'daki  arkadaşları adına zeytin fidanı dikti. Ayrıca Marmarabirlik, 2019-2020 Eğitim Öğretim yılı öncesi 'Okullarımızı Güzelleştiriyoruz' çalışmasıyla eğitime verdiği değeri ortaya koyarken, '23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı' etkinlikleri çerçevesinde 'Zeytin ve Zeytin Ağacı' konulu resim yarışması, '19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı 100. Yıl' etkinlikleri kapsamında ise 'Kooperatifçilik ve Zeytin' konulu öykü yarışması düzenleyerek, sosyal sorumluluğunu da yerine getirmeye çalıştı" dedi.

Bugünlere Nasıl Gelindi?

Başkan Hidamet Asa, bugünkü noktaya nasıl ulaşıldığını şöyle açıkladı: "2004 yılında Marmarabirlik'in 159 milyon TL borcu silinmişti. Buna rağmen, 2007 yılında 43,5 milyon TL'lere ulaşan vergi borcu tahakkuk etmiş ve Marmarabirlik büyük bir yükümlülük altına girmişti. 2011 yılında 6111 sayılı yasa ile vergi borcunun bir kısmı silinmiş ve Marmarabirlik normalleşme sürecine girdi. Diğer taraftan, 2007 iş yılında alınan DFİF kaynaklı kredi borcu Marmarabirlik'e büyük bir yükümlülük getirdi. Bakanlığımız önderliğinde çıkarılan 6455 sayılı yasa ile faiziyle birlikte 98 milyon TL'leri bulan DFİF kredisi yapılandırılmış, 60 milyon TL kredi borcu taksitler halinde ödeniyor. Gelinen bu süreçte, ürün bedellerinin bir sonraki yıllar halen ödendiği dönemler de unutulmamalıdır."

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.