24 Kasım 2017 Cuma

  • 3,926 TL
  • 4,653 TL
  • 162,95 TL
  • 105.026
BURSA 14°

İşyerinde de spor yapmak mümkün!

İşyerinde de spor yapmak mümkün!
  • 2478

Masa başı iş, fazla kilodan diyabete, kalp rahatsızlıklarından kas problemlerine birçok sağlık sorununu beraberinde getiriyor.  İş sonrasında spor yapma imkanı bulamıyorsanız, işyerinde birkaç basit yöntemle sağlığınızı koruyabilirsiniz.

02 Eylül 2017 Cumartesi 15:43 SAĞLIK

Çok ama çok fazla su için. Bu her anlamda kazan-kazan bir yöntemdir. Çünkü su içtikçe dehidrasyon azalır ve genellikle masa başında tükettiğiniz şekerli yiyeceklerden uzak durursunuz. Ayrıca çok su içmek çok fazla tuvalete gitmektir. Bu size ekstra hareket imkânı yaratır. Mümkünse size yakın değil uzak olan tuvaleti tercih edin. Böylece daha fazla adım atmış olacaksınız. İş yerinizde katlar arası işlerinizi çözerken daima merdivenleri kullanın. Unutmayın neredeyse günün yarısından fazlasında oturuyorsunuz ve poponuz zamanla o sandalyenin şeklini alıyor. Oysa çıktığınız her merdivende poponuz sıkılaşıyor ve yukarıya kalkıyor. Tuvalete her gittiğinizde squat yapın, yani çömelip kalkın. Bu egzersiz vücudu en çabuk toparlayan ve her yerde yapılabilen en iyi harekettir. Hiçbir ekipmana ihtiyacınızın olmadığı bu hareket size çok şey kazandırır.

SANDALYE YERİNE PİLATES TOPU

Bir toplantı ayarladığınızda masanızdan en uzak konumdaki konferans salonunu ayarlayın. Kendinize daha fazla yürümek için ayarlayabileceğiniz türlü türlü bahaneler bulun. Öğle saatlerinde yemekten hemen sonra yürüyüşe çıkın. Bu yürüyüşün illa yarım saat olmasına gerek yok. Ne kadar yapabiliyorsanız adım atın. Hatta iş arkadaşınızla yapmanız gereken sohbeti bile yürüyerek yapmayı teklif edin. Bir şeyleri yazdırmanız gerektiğinde en uzak yazıcıya gönderin.  Şirket içinden birinden mail aldığınızda meseleyi konuşmak için onun masasına gidin.  Eğer iş yeriniz müsaitse basit bir pilates topu ya da küçük ağırlıklar getirin ve fırsat bulduğunuz her anda bunlarla çalışın. Mesela sandalye yerine pilates topunu kullanabilirsiniz. Oturduğunuz yerde spor yapın. Bir bacağınızı öne uzatın ve sıkarak 15 kez yukarı kaldırın. Daha sonra diğeriyle aynı hareketi yaparak bacaklarınızı güçlendirin.

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

DİĞER HABERLER

ÇOK OKUNANLAR

SONRAKİ HABER

Havuzu seviyorsanız bu uyarılara dikkat!

Havuzu seviyorsanız bu uyarılara dikkat!