Türk dizi ve filmlerinde markaların buzlanarak verilmesi Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci tarafından eleştirildi. Uygulamanın Türk kültürünü ve markalarını yurt dışında tanıtımının önüne geçtiğini savunan Zeybekçi, yabancı yapımlarda böyle şeylere rastlanmadığını belirtti.
Haber Giriş Tarihi: 06.11.2017 18:57
Haber Güncellenme Tarihi: 06.11.2017 18:57
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Bugün dünyanın 145 ülkesine ihraç edilen Türk dizileri, ülkemize hatırı sayılır bir dövizin de girmesini sağlıyor. Hatta bir çok Ortadoğu ülkesinden bu dizileri izleyen insanlar, turizme hatırı sayılır bir katkı koyuyor.Ancak bu yapımların gerek yurt içi gerek yurt dışı gösterimlerde, markaların ve bazı ürünlerin sansürlenmesi hem hoş bir görüntü oluşturmuyor hem de atmosferi bozuyor.
Konuyla ilgili eleştiride bulunan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi sansür uygulamasının yanlış olduğunu, yabancı yapımlarda buna rastlanmadığını söyledi. Dizi ihracatında Türkiye'nin ABD'nin ardından ikinci sırada yer aldığını hatırlatan Zeybekçi "Maalesef doğru düzgün bir film bile seyredemiyoruz. Hızımızı alamadık, artık yabancı dizi ve filmleri de buzlamaya başladık. Allah aşkına bunun başka bir yolu yok mu? Türk dizileri dünyanın dört bir yanında izleniyor. Markalarımızı tanıtabilmek için böyle bir imkânımız var ama markalarımızı sansürleyerek bu fırsatı heba ediyoruz" dedi.
BÜTÜN RAFLAR SANSÜRLENİYOR
Sinema sektörünün kalbinin attığı ABD'de ve Avrupa yapımlarında buzlama' uygulamasının olmamasını örnek gösteren Bakan Zeybekçi "Bakın Amerikan filmlerine ya da dizilerine, turistlerin ilgisini çekebilecek yapıların görüntüleri hemen hepsinde yer alır. Pek çoğunda bir şekilde dalgalanan Amerikan bayrağı, Beyaz Saray veya Kongre Binası gösterilir. Oyuncular senaryoya uygun şekilde mutlaka bir alışveriş merkezine giderler ve izleyicinin gözünün içine sokarcasına üzerinde markaları görünen ürünleri raflardan alıp sepete koyarlar. Türk prodüksiyonlarında ise oyuncu bir markete girdiğinde bütün raflar sansürleniyor. Bir bakıyorsunuz oyuncunun dört bir yanına buzlama yapılmış" ifadelerini kullandı.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ile söz konusu uygulamalara ilişkin görüştüğünü söylene Bakan, maalesef bu konuda henüz adım atılmadığını da sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türk dizilerine Bakan Zeybekçi'den eleştiri
Türk dizi ve filmlerinde markaların buzlanarak verilmesi Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci tarafından eleştirildi. Uygulamanın Türk kültürünü ve markalarını yurt dışında tanıtımının önüne geçtiğini savunan Zeybekçi, yabancı yapımlarda böyle şeylere rastlanmadığını belirtti.
Bugün dünyanın 145 ülkesine ihraç edilen Türk dizileri, ülkemize hatırı sayılır bir dövizin de girmesini sağlıyor. Hatta bir çok Ortadoğu ülkesinden bu dizileri izleyen insanlar, turizme hatırı sayılır bir katkı koyuyor.Ancak bu yapımların gerek yurt içi gerek yurt dışı gösterimlerde, markaların ve bazı ürünlerin sansürlenmesi hem hoş bir görüntü oluşturmuyor hem de atmosferi bozuyor.
Konuyla ilgili eleştiride bulunan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi sansür uygulamasının yanlış olduğunu, yabancı yapımlarda buna rastlanmadığını söyledi. Dizi ihracatında Türkiye'nin ABD'nin ardından ikinci sırada yer aldığını hatırlatan Zeybekçi "Maalesef doğru düzgün bir film bile seyredemiyoruz. Hızımızı alamadık, artık yabancı dizi ve filmleri de buzlamaya başladık. Allah aşkına bunun başka bir yolu yok mu? Türk dizileri dünyanın dört bir yanında izleniyor. Markalarımızı tanıtabilmek için böyle bir imkânımız var ama markalarımızı sansürleyerek bu fırsatı heba ediyoruz" dedi.
BÜTÜN RAFLAR SANSÜRLENİYOR
Sinema sektörünün kalbinin attığı ABD'de ve Avrupa yapımlarında buzlama' uygulamasının olmamasını örnek gösteren Bakan Zeybekçi "Bakın Amerikan filmlerine ya da dizilerine, turistlerin ilgisini çekebilecek yapıların görüntüleri hemen hepsinde yer alır. Pek çoğunda bir şekilde dalgalanan Amerikan bayrağı, Beyaz Saray veya Kongre Binası gösterilir. Oyuncular senaryoya uygun şekilde mutlaka bir alışveriş merkezine giderler ve izleyicinin gözünün içine sokarcasına üzerinde markaları görünen ürünleri raflardan alıp sepete koyarlar. Türk prodüksiyonlarında ise oyuncu bir markete girdiğinde bütün raflar sansürleniyor. Bir bakıyorsunuz oyuncunun dört bir yanına buzlama yapılmış" ifadelerini kullandı.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ile söz konusu uygulamalara ilişkin görüştüğünü söylene Bakan, maalesef bu konuda henüz adım atılmadığını da sözlerine ekledi.
En Çok Okunan Haberler
Gazze'de can kaybı 33 bini aştı
Gülşen 12 Mayıs’ta sevenleriyle buluşacak
Bursa’da feci kaza: 1’i çocuk 5 yaralı
BUTEKOM tarafından yürütülen BUTEXCOMP projesi tamamlandı
Avrupa Yakası'nın Yaprak'ına beğeni yağmuru
Tanju Özcan'dan protestocu eşine: Ben de seni protesto ediyorum
Jandarma üniforması ile GBT kontrolü yaparken polise yakalandı
Nuri Alço’ya kalp pili takıldı
Bursa'nın başarılı çocukları ödüllendirildi