Hava Durumu

Uludağ'da 3 kişi kabusu yaşadı!

Uludağ'da yürüyüş yaparken şelalede mahsur kalan ve geceyi eksi 5 deerce soğukta geçirmek zorunda kalan 3 kişi bu sabah helikopterle kurtarıldı.

Haber Giriş Tarihi: 08.01.2018 09:19
Haber Güncellenme Tarihi: 08.01.2018 09:19
Kaynak: Haber Merkezi
Uludağ'da 3 kişi kabusu yaşadı!

Dün öğleden sonra Oteller Bölgesi'nden yürümeye başlayan ve Bakacak Bölgesi'nde şelaleden aşağıya indikleri esnada mahsur kalan 5 kişiden 2'si kendi imkanları ile kurtarıldı. Diğer biri hafif yaralı 3 kişi için ise kurtarma ekipleri seferber oldu. Helikopterle bölgeye giden arama kurtarma ekipleri hava şartlarından ve bölgenin kayalık olması sebebiyle şahısların olduğu yere inemedi.

Yaklaşık 50 kişilik kurtarma ekibi de bölgeye inmekte güçlük çekince ateş yakmaları ve kardan ev yapmaları tavsiye edilen 3 kişi ormanda eksi 5 derecede sabahladı.

Çalışmalar bu sabah tekrar başlatılmak üzere durdurulmuştu. Jandarma Arama Kurtarma, Başbakanlık AFAD, Nilüfer Arama Kurtarma (NAK) ekipler, sabah saatlerinde tekrar harekete geçti.

Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte helikopter bir kez daha bölgeye gelerek kurtarma çalışmalarına başladı. Biri hafif yaralı 3 kişinin kurtarma helikopteriyle kurtarıldığı, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne sevk edildiği öğrenildi.

Askeri helikopter ile Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne getirilen 3 kişinin tedavilerine başlandı. Durumu iyi olan Hüseyin Karal, "Diğer 2 dağcıyı tanımıyordum. Onlar profesyoneldi. Onların yanıltmasından dolayı bu hale düştük. Softaboğan Şelale'sini çekmek için aşağıya indik. İndiğimiz yerde ipimizi bırakmak zorunda kaldık" dedi.

Aslında niyetlerinin uçurumdan aşağıya inmek olmadığını dile getiren Karal sözlerine şu şekilde devam etti; "Aslında inmeyecektik. Dere yatağından devam edip, Cumalıkızık'a çıkarsınız dediler bize. Önümüz uçurum ve şelale kapalıydı. Saat 17.00 olmuştu. Sıkıntı olmasın diye çocukları tepeye aldım. Kaygan ve sıkıntılı tepeydi. O yüzden orada konaklamaya karar verdik. Jandarma, AFAD ve helikopterimiz geldi. Trübülanstan sebebiyle helikopter bizi alamadı. Diğer kurtarma ekiplerini de ben istemedim."

Bulundukları bölgenin kaygan ve dik zemin olduğunu ifade eden Karal, "Bu gece sağlıklı ve sağlam kalırız diye düşündük. Yakacak malzemelerini topladık. Hazırlığımızı yaptık. Sabahtan helikopter geldi. Allah devletimize zeval vermesin. Jandarma ve kurtarma ekiplerine teşekkür ediyoruz. Hepsi gereken yardımı yaptı. Böyle geç kalmasının sebebi onlar değildi. Ben istemedim. Zor bir bölgeydi. Geceyi çok rahat geçirdik. Sabaha kadar ateş yaktık. Yıkılmış çam ağaçlarını kullandık. Su ve yemek götürmediğimiz için arkadaşlarıma kar yememesini tavsiye ettim. Kar yemiş olsalardı vücut ısısı düşecekti. Sıkıntı olabilirdi. O yüzden su sıkıntısı oldu" diye konuştu.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!