'Bize ait olan güzeldir'

Ali ŞAHİN 21 Temmuz 2019 Pazar, 06:00

Pek çok kulüp yeni modaya uyup farklı konseptler ile forma veya oyuncu tanıtımlarını yaparken, sosyal medya kanalları da bu anlamda bir yarış içerisine girdi.

Hal böyle olunca işlerin kalitesi de yükseldi.

Mesela Göztepe'nin Stadyum inşaatında çalışan bir işçi olarak Eren Derdiyok'u karşımıza çıkarması üstü kapalı verilen 'yeni transferlerimizle yeni stadyumumuzda' mesajı oldukça dikkat çekmişti.

Daha önce de dediğim gibi Bursaspor bu konuda ise sınıfta kalmaktan öteye geçemedi.

***

Bu sezonun kuşkusuz en iyi tanıtım filmi Trabzonspor'dan geldi.

Karadeniz ekibi forma tanıtımı için hazırladığı video ile çıtayı çok yukarılara taşırken taraflı tarafsız izleyen herkesi duygulandırdı.

"Coğrafyamızın geleneksel dokuma bezi 'keşan' motiflerini formamıza gururla işledik! Çünkü bize ait olan ve bizden kıldığımız her zaman en güzelidir. Biliyoruz ki #yanyana durursak #bizbize yeteriz!" notuyla paylaşılan video sadece 1 günde yüzbinlerce kişi tarafından izlendi.

Video bir formaya birden çok anlam yükledi.

***

Dijitalleşen çağda marka bilinirliği yaratmak kadar farkındalık oluşturmak da tüketici alışkanlıklarını değiştiren bir unsur.

Bu video sadece popüler olmakla kalmadı ve birçok kişiye o formayı aldırdı.

Evet Trabzon ekibi iyi bir tanıtım için harcama yaptı ama eminim ki çok daha fazlasını kazandı.

Yeni yeni bu uygulamaları görmeye başlasak da ne yazık ki halen yaratıcılıkta ciddi sıkıntıları olan bir ülke olduğumuz için fark yaratan bir çalışma adan sıyrılıp fazlasıyla fark yatabiliyor.  

Tıpkı Trabzonspor'un çalışması gibi.

***

Bordo Mavililer bu çalışmayı sadece video ile sınırlı bırakmadı.

Fark eden oldu mu bilmiyorum Bursa'daki bazı billboard ve metro istasyonlarında da #yanyana mottosu işlenen afişler yapıştırıldı.

Öğrendik ki birçok şehirde bu uygulama yapılmış.

Komplike bir çalışma ile insanları forma almaya en kötü ihtimalle mağazalara gitmeye teşvik ediyorlar. Bu da her türlü kulübe kazanç olarak dönüş yapıyor.

***

İnsan bunları gördükten sonra sorgulamadan edemiyor.

Başka şehir demiyorum Bursa'da hiç Bursaspor'un yeni formaların reklamını gördünüz mü?

Peki Bursastore nerelerde var? Online site ne kadar ortalıkta görünüyor?

Çağ değişti artık gazetecileri çağırıp bunlar yeni formalarımız demekle iş bitmiyor.

Dijital anlamda çağın gereklilikleri değişimi şart kılıyor. Değişmeyen kaybediyor.

***

'Bursaspor'a destek ol' diye hashtag açıp çağrı yapmak başlangıç olabilir ama yeterli değil.

Bu tarih ve coğrafyadan da pekala efsane bir video çıkarılabilir.

Trabzon'un paylaştığı gibi 'Bize ait olan güzeldir'