Hava Durumu

Bursa'da eğitimde tablo vahim!

Yazının Giriş Tarihi: 11.12.2020 06:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 11.12.2020 06:00

Eğitim-İş Bursa Şubesi; Bursa'da 17 ilçede 1-10 Aralık tarihleri arasında bin 779 öğretmen ile bilişim araçları üzerinden gerçekleştirdikleri "Uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükler" araştırmasını tamamladı.

Araştırmaya katılan öğretmenlerin yüzde 34'ü Lise, yüzde 34'ü İlkokul, yüzde 29'u Ortaokul ve yüzde 3'ü de Okul Öncesi kademelerinde görev yapıyor ve uzaktan eğitimde sorumlu oldukları öğrenci sayısı ortalama 128...
Eğitim-İş Bursa Şubesi Başkanı Yeliz Toy, araştırma sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı.

Araştırmayı özetleyecek olursak:

 Bursa'da her 100 öğrenciden 55'i canlı derslere düzenli bir şekilde katılamıyor; 100 öğrenciden 61'i EBA'da paylaşılan içeriklere ulaşamıyor.

Bursa'da her 100 öğrenciden 20'sinin evinde internet bağlantısı yok ya da yeterli bağlantı hızına sahip değil!

Canlı dersleri düzenli bir şekilde takip eden her 100 öğrenciden 30'u hafta içi akşam ya da hafta sonu yapılan derslere katılamıyor!..          

Bursa'da her 100 öğretmenden 93'ü uzaktan eğitimi öğrencilerin gelişimi açısından yetersiz buluyor; 100 öğretmenden 90'ı "yeterli sağlık önlemlerinin alınması koşuluyla" yüz yüze eğitime geçilmesini gerekli görüyor; 100 öğretmenden 88'i MEB'i uzaktan eğitim sürecinde başarısız buluyor!  

Uzaktan eğitim, öğretmenlerin giderlerini artırırken gelirlerinin de azalmasına neden oluyor! Zira evinde uzaktan eğitimi yapabilmek için teknolojik altyapı sağlama sorumluluğu tamamen öğretmenlerde!..

ÖĞRETMENİN GİDERİ ARTTI, GELİRİ AZALDI!

Öğretmenlerin bilgisayar, webcam, yüksek internet paketi gibi uzaktan eğitimin altyapı giderlerinde ortalama 4 bin 472, 26 lira olurken; alanlarına göre ek ders, kurs, atölye, öğrenci kulüpleri, nöbet, egzersiz gibi çalışmaları yapamadıklarından maaşlarındaki aylık kayıplar ortalama 1014 lirayı buluyor!              

Öğretmenler öğrencilerin canlı derse katılmama nedenlerini birden fazla seçeneği değerlendirerek "yüzde 76,4 internet bağlantısı yetersizliği; yüzde 72,2 ailede birden fazla öğrenci olması; yüzde 68 öğrenci ilgisizliği; yüzde 66,7 bilgisayar ve tablet olmaması; yüzde 44,3 sisteme bağlanma sorunları ve yüzde 17,9 öğrencinin bir işte çalışması" olarak değerlendiriyor!..

 Yani çocuk işçilik de yüzde 17,9 oranıyla karşımıza çıkıyor. Geçmişte bir yazımda gündeme getirdiğim konuydu.

 Öğretmenlerin ailelerinde eş zamanlı olarak canlı derse katılanların sayısı ortalama 3. Bu da yüksek internet kotası gerektiriyor.

FIRSAT EŞİTSİZLİĞİ DERİNLEŞTİ!

Eğitim-İş Bursa Şubesi Başkanı Yeliz Toy diyor ki:

"Türkiye, uzaktan eğitime başlandığı 23 Mart 2020 tarihinden bugüne kadar geçen 9 ayı aşkın sürede, öğrencilerin eğitime ulaşmadaki fırsat eşitsizliğini tam anlamıyla ortadan kaldıracak önlemleri almakta yetersiz kaldı.

Gelinen süreçte öğretmenler ve aileler tarafından yapılan çalışmalar ile uzaktan eğitime dâhil olan öğrenci sayılarında bir miktar artış yakalanmış olsa da bu artışın geçen süre ile eğitimin öncelikli bir hak olması gerçekleri göz önünde bulundurulduğunda yeterli düzeyde olmadığı görülmekte.

Uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ve öğrencilerin teknolojik olanaklarını araştırmaya ve ihtiyaçlarını gidermeye yönelik bir çalışma yapılmamıştır. Uzaktan eğitim süreci, ekonomik olanakları yetersiz olan ailelerin çocukları açısından mevcut eğitime ulaşmadaki fırsat eşitsizliğini daha da derinleştirmiştir."

ÖNERİLER

Öneriler arasında ise şunlar yer alıyor:

"Öğrenciler arasında giderek büyüyen eğitime ulaşmadaki fırsat eşitsizliğinin giderilebilmesi için uzaktan eğitim süreci devlet tarafından desteklenmeli, öğrencilerin tablet, bilgisayar, internet ihtiyaçları giderilmeli.

MEB tarafından oluşturulan canlı ders dağılım çizelgesi düzenlenerek hafta içi akşam ve hafta sonu dersleri öğrencilerin takip edebilecekleri saat aralığına alınmalı.

Uzaktan eğitimin belirlenen hedeflere ulaşmadaki yetersizliği göz önünde bulundurularak sınav konuları sadeleştirilmeli.

Sınavlara hazırlanan öğrenciler için 'Destekleme ve Yetiştirme Kursları' bir an önce açılmalı, ailelere ve öğrencilere yönelik rehberlik çalışmaları yapılmalı.

Uzaktan eğitim sürecinin yetersizlikleri göz önüne alınarak başta derslik ihtiyacının giderilmesi olmak üzere fiziki düzenlemeler yapılarak ve yeterli önlemler alınarak bir an önce yüz yüze eğitime geçilmeli.

Yüz yüze eğitime geçileceği belirtilen 4 Ocak 2021 tarihinde tüm öğretmenlere ve öğrencilere test yapılmalı ve bu testler periyodik hale getirilmeli.

Uzaktan eğitim sürecinin ortaya çıkardığı ekonomik yükler göz önünde bulundurularak tüm öğretmenlere 1 maaş tutarında "uzaktan eğitim desteği" verilmeli.

Uzaktan eğitim sürecinden kaynaklanan ekonomik kayıplarını gidermek için öğretmenlere aylık 1000 TL uzaktan eğitim tazminatı ödenmeli."

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.