Özkula: ‘Amacımız sadece çalışmak’

H. Gül KOLAYLI 08 Ekim 2017 Pazar, 08:42

Genelde partilerde iç siyaset hareketlendiğinde bu süreç kadın ve gençlik kollarına da yansır...  Hele de parti içi çekişme çok artmışsa, buna belirsizlik süreci de eklenmişse çalışmalar hepten durur...

Genelde böyle olur...

Son dönemde  iki il kadın kolu başkanı bu sürecin dışında kalmayı başardı...
Biri MHP eski Kadın Kolları Başkanı Semra Doğan'dır... Görevden alınacağını bildiği halde, son güne kadar üstüne düşen görevi yerine getirmiştir...

Diğeri ise CHP İl Kadın Kolları Başkanlığı'na atanan Vildan Özkula'dır.

CHP'de grupların delege seçimleri üzerinden ilçe ve il yöneticilikleri odaklı çekişmesi almış başını giderken...

O ise işine bakıyor, saha çalışmalarına ağırlık veriyor...
Dün kendisiyle görüştüğümde "Bugün neler yaptınız?" diye sordum...

Başladı anlatmaya:
" Orhangazi'deydim. CHP Orhangazi İlçe Kadın Kollarımız kahvaltı ve kermes düzenledi. Yönetimimizle birlikte gidip destek olduk. Oradan Kültürpark'taki Kas Hastalıkları Derneği etkinliklerine katıldık.

Akabinde Podyum Park'ta derneklerin kermesi vardı, gittik. Şuanda da Nilüfer Dernekler Yerleşkesi'nde pek çok sivil toplum kuruluşunun da katkısıyla bir kadın platformu oluşturulacak. Oraya gidiyorum..."

22 EKİM'DE KAHVALTI ETKİNLİĞİ

Ardından da 22 Ekim Pazar Günü Buzzpark'ta düzenleyecekleri İl Kadın Kolları Kahvaltı etkinliğine dikkat çekti:

"Bunu çok önemsiyoruz, iki nedenden dolayı. Birincisi vermiş öğrencilere destek için kaynak sağlanmış olacak, ikincisi de kadın üyelerimizle birlikte olacağız, dayanışacağız.

İlçe Kadın Kolları Başkanlarımızın, üyelerimizin söz alacağı bir etkinlik olacak.

Tüm eski İl Kadın Kolu Başkanlarımızı da davet edeceğiz, onları da onore etmek istiyoruz."

Bugüne kadar neler yaptıklarına gelince;  Vildan Özkula şunları anlattı:

"9 Haziran'da İl Kadın Kolu Başkanı olarak göreve geldim. 10 Haziran'dan itibaren Orhaneli ve Büyükorhan başta olmak üzere dağ yöresinde,  Yıldırım, Osmangazi, Gürsu, Kestel gibi ilçelerde kadın kollarımızı ziyaret ettik. İhtiyaç sahibi aileleri saptadık.  Ramazan ayı boyunca erzak yardımı yaptık.

Ayrıca Adalet Yürüyüşü'nde hemen hemen bütün parkurlarında yönetimimizle birlikte katıldık.

Kemalpaşa, Karacabey, Kestel, Gürsu, Kent Meydanı, Yalova, Sakarya, en son Maltepe'ye kadar... Adalet Kurultayı'nda da yer aldık.

Bursa'daki sivil toplum kuruluşlarını ziyaret ettik.  Öğrencilere destek amaçlı kermesler düzenledik.  Parti içi eğitim çalışmalarını da önemsiyoruz. Önümüzdeki günlerde eğitimler başlayacak.

Öte yandan gündeme dair Müftülük nikahları, eğitim müfredatı gibi pek çok konuda basın toplantıları düzenledik. Bu konuda mücadele eden, çalışma yapan sendika ve sivil toplum kuruluşlarına destek olduk..."

YAPILACAK ÇOK İŞ VAR!

CHP İl Kadın Kolları Başkanı Vildan Özkula çalışma ilkeleri açısından çok netti:

"Bizim İl Kadın Kolları için amacımız sadece çalışmak... Bu görevi kabul etmemizin nedeni bir boşluktu... Çok güzel projelerimiz var, ama zamanımız yeter mi? Bilemiyorum. Mesela her ay bir derneğe yönetim olarak bir şeyler götürmek, kermeste sağlanacak gelirleri de derneğe bırakmak  istiyorum. Bugün bir arkadaşımız espri olarak şunları dedi; ' Biz herhalde parti içindeki seçim gününde de çalışmamız var, gelemeyeceğiz' diyeceğiz!!' Gülüştük. Ama böyle çalışıyoruz.  İşin içine girdiğinizde yapılacak ne kadar çok iş olduğunu görüyorsunuz...

Ama en büyük isteğim ilçe kadın kolları başkanlarıyla ortak projeler yapmak ve büyük işler ortaya koymak... Eski yeni bütün kadın üyeleri aynı çatı altında sevgiyle birleştirmek... Benim için önemli olan, partim için biri tek bir tuğla koyuyorsa başımın tacıdır, onun dışında beni hiçbir şey ilgilendirmiyor..."

(Bu arada...  İl Yönetimi olarak ekip olarak geldiklerinde, CHP İl Kadın Kolu Başkanı Vildan Özkula'dan Bursalı olup da İzmir'de İletişim Fakültesi'nde okuyan ve Buca ilçe örgütüne üye olan bir üniversite öğrencisinin sorununu iletmiştim.

Öğrenci mesaj atıp bir konuda destek istemişti... Öğrenci sorununa üyesi olduğu İzmir il ve ilçe örgütlerinden çözüm bulamadığını söylemişti...

Özkula öğrenci ile görüştü... Ve Bursa'dan İzmir'deki öğrenciye yetişerek soruna çözüm üretti... )

OTELLERDEKİ EMSAL ARTIŞI

Kentsel dönüşüm kapsamında riskli binalar için çıkartılan 0,50 emsal artışına yönelik CHP ve akademik odaların tavrı başından beri netti...  0,50 emsal artışının yasalara uygun olmadığını, sosyal donatı ve altyapı planlaması yapılmadan parsel bazlı kentsel dönüşümün yanlışlığını savunuyorlardı.

Gelen bilgiye göre Osmangazi Belediye Meclisi'nden Ankara Yolu'ndaki bir otele yönelik 3  kez gelen bir plan değişikliği 0,50 emsal baz alınarak CHP ve Ak Parti oylarıyla geçmişti!

İddia doğruysa mevzu "Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu" denecek bir vaziyetti...

Önce CHP İl Başkanı Şadi Özdemir'i aradım... Ardından da Osmangazi Belediye Meclis üyesi ve CHP Grup sözcüsü, aynı zamanda da Osmangazi İmar Komisyonu üyesi Ayşe Orakçı ile görüştüm...

Farklı bir tablo çıktı karşıma; Orakçı'nın anlattığı bilgiler doğrultusunda mesele şu;

3 dönem önce eski belediye meclis üyesi Osman Ayradilli  Meclis'e otel ruhsatlandırmasında bağımsız bölüm kaydıyla 0,20 emsal artış önergesi veriyor.

Bütün partilerin onayıyla Meclis'ten 0,50  artışla  geçiyor...

Bu tarihten sonra yapılan otellerin çoğu da yönetmeliğin bu maddesine göre 0,50 emsal artışı almış! Son alanlardan biri de Almira;  mevcut binanın yanında yapacağı otel için almış.

Ayşe Orakçı şunları söyledi:

"Dosya önümüze gelir. Yönetmelikteki bu maddeye uygun yaparsa yapar. Bu dosya 3 yıldır önümüzdeydi. Bir defa reddettik. Yönetmeliğe uygun değildi projesi. Yeniden geldi, imar Komisyonu'na...  Biz onayladık, Maddeyi yazdık gönderdik.

Konunun Nilüfer'deki 0,50 emsal artışıyla alakası yok. Bu zaten bütün otellere veriliyor.

Ruhsat grubu projeleri inceleyecek, bağımsız bölüm şartına uyarsa yapılacak.

Yani biz yönetmeliği uyguladık. Ayrıca da biz 0.50 de vermedik. Yüzde 10 alabilecek... Biz Osmangazi İmar Komisyonu olarak otellere de yüzde 0,50'ye de sıcak bakmıyoruz. Bu nedenle büyük dosyalar bizi atlayıp Büyükşehir'e gidiyor..."