Hava Durumu

Türkiye'de 52 milyon sosyal medya kullanıcısı var!

Yazının Giriş Tarihi: 25.02.2020 06:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 25.02.2020 06:00

Medya Akademi her yıl "We Are Social"in dünyada sosyal medya kullanımı raporlarını paylaşıyor. Son olarak medyaakademi.org "Dijital Medya ve İnternet Kullanım İstatistikleri" başlığı altında kuruluşun Dijital 2019 raporunu yayımladı.

Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında en güncel ve kapsamlı inceleme ve araştırma olan Dijital 2019'da 200'den fazla küresel ve yerel rapor ile binlerce grafik bulunuyor...

We Are Social, bu yıl Global Dijital Raporu'nda Hootsuite'e ek olarak Global WebIndex, GSMA Intelligence, Statista, Locowise, App Annie, Similar Web gibi büyük platformlarla da iş birliği yapmış.
Raporda dünyada internet kullanıcı sayısı Ocak 2019 itibarıyla 5 milyar 112 milyon kişi olarak saptanmış.

Bu sayı 7 milyar 676 milyon olan insan nüfusunun tam yüzde 67'sine tekabül ediyor. Dünya genelinde sosyal medya kullanıcı sayısı 3 milyar 480 milyona ulaşarak geçen yıla göre 288 milyon artış göstermiş.

Türkiye'ye gelecek olursak, 82 milyon 440 bin nüfusun yüzde 93'ünün mobil aboneliği var. Yani cep telefonu üzerinden erişimleri söz konusu.

Türkiye'de nüfusun yüzde 82'si,(59 milyon 360 bin kişi)  internet kullanıcısı; yüzde 63'ü; (52 milyon kişi) aktif sosyal medya kullanıcısı; yüzde 53'ü (44 milyon kişi ) aktif mobil sosyal medya kullanıcısı.

Global Dijital rapora göre Türkiye'de en çok tercih edilen sosyal medya platformu yüzde 93 ile You Tube. Onu Instagram ve WhatsApp izliyor. Facebook ve Twitter ise dördüncü ve beşinci sırada yer  alıyor...

2019 yılında Türkiye'de elektronik cihaz kullanımı ise şöyle; yetişkinlerin yüzde 98'i cep telefonu kullanırken, bunların yüzde 77'si akıllı telefon kullanıyor. Masaüstü bilgisayar veya laptop kullananların oranı yüzde 48 iken, tablet kullananların oranı yüzde 25. Türkiye'de akıllı telefon kullanımı artarken, bilgisayar ve tablet satışları ise düşüşte.

Giyilebilir teknoloji ürünleri (saat gibi) kullananların oranı ise yüzde 9! Türkiye'de yüzde 99 ile neredeyse herkesin televizyonu var.

Raporda sosyal medya reklamcılığının da sosyal ağlara göre dağılımları yer alıyor. Misal, Facebook, 43 milyon izleme alırken, Instagram 38 milyon kullanıcı ile buluşuyor. Twitter 9 milyon ve Snapchat  8 milyon 350 bin kullanıcıya erişiyor.

Televizyon ve internet karşısında geçirilen süre ortalama 7 saat. İnsanlarımız 2 saat 46 dakikası sosyal medyada, 3 saat 9 dakikası televizyon başında, 1 saat, 15 dakikası da müzik dinleyerek geçiriyor.

Türkiye'de en hızlı büyüyen sosyal ağ ise Linkedin, 7 milyon 300 bin kullanıcı sayısına ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 5,8 büyüme gösteriyor.

MEDYA AKADEMİ VE EĞİTİMLERİ

Öte yandan Medya Akademi'nin kurucusu Okan Yüksel'i eskiden beri tanırım. Dijital medya üzerine uzmanlaştı ve Medya Akademi'yi kurdu. Firması Ankara merkezli, ama Bursa da dâhil Ankara, İzmir, İstanbul gibi Türkiye'nin çeşitli illerinde sertifikalı eğitimler veriyor.

Online eğitimleri de var. Sonbaharda Bursa'da düzenlenen iki günlük eğitime katıldım. Katılımcıların en büyüğü yarı yaşımdaki gençlerdi... Teknolojiyi kullanma açısından gençlerin hepsi benden çok daha iyiydi...

O eğitimden sonra fark ettim ki, bizim gibi habercilikten gelen kıdemlilerin artısı hikâye oluşturmakta... Yani içerikte. 

Ve tanıtımda, pazarlamada sosyal medyanın kullanımının ne kadar büyük bir etkisi olduğunu öğrendim. Pek çok püf noktası diyebileceğimiz, komprime bilgilere ulaştım.

Etkili paylaşımların fotoğraf ölçeklemeden etiketlemeye nasıl yapılacağını, ücretsiz grafik tasarım hizmeti sunan sayfalara erişimi ve onları kullanabilmeyi de öğrendim. Bir de artık hiçbir şekilde gizli saklı bir şeyimizin kalmadığından emin oldum. Zira eğer cep telefonu kullanıyorsanız, operatörler yapay zekâ ile konuşmalardaki televizyondan deterjana, mobilyadan sağlık erişimine dek konuşmalarınızdaki anahtar kelimeleri okuyor ve bilgilerinizi büyük bedellerle, büyük firmalara satıyorlar. Bu yüzden telefonda arkadaşınıza televizyonum bozuldu, dediğiniz andan itibaren bilgisayarınızda ya da cep telefonunuzda, girdiğiniz sosyal ağlarda belli markaların televizyon cihaz reklamları gösterilmeye başlanıyor...

Mesela... Sosyal medyaya reklam çıkarken, kişilerin evdeyken görsünler, diyebiliyorsunuz. Çünkü sizin hareket halinde olduğunuzu ya da uzun süreli sabit kaldığınızı ya da evde wife'den giriş yaptığınızı biliyor ve ona göre reklam çıkışı yapabiliyorsunuz.
Yani, elinde cep telefonu olan herkes adım adım izleniyor artık! Zaten bildiğim bir konuydu, komplo teorisinin ötesinde dijital yaşamın normali olduğu kafama dank etti. 

Sanki cep telefonuyla dünyaya gelmişiz, bir parçamız oldu. Elimizden düşürmüyor, sonra da çocuklarımıza, torunlarımıza höykürüyoruz! Bizden gördüklerini yapıyorlar! Zira dijital çağın çocukları doğdukları andan itibaren cep telefonunu elimizde gördüler!

Kurs katılımcılarının ortak oluşturduğu bir WhatsApp sayfası var. Medya Akademi eğitmenleri, kursiyerlerin sahada karşılaştıkları sorunlara dair soruları yanıtlıyor, çözümleri anlatıyor... 

Bugüne dek hiç soru sormadım, bir nevi hazırcılık yaparak, soru soranlara verilen yanıtları okudum ve uygulamaya yönelik olanları denedim. 

Yani, her gün bir şeyler öğrenmeyi sürdürüyorum... Diyeceksiniz ki, ne işinize yarar? Dijital çağdayız. Bilgi illa bir yerde bir işe yarar... Televizyondaki haberleri okuyup kafayı kıracağıma kitap okuyorum,  müzik dinliyorum, belgesel izliyorum, bir de kendimi böyle işlerle meşgul ediyorum işte.

CHP NİLÜFER İLÇE BAŞKANI FIRAT YILMAZ'DAN AÇIKLAMA

22 Şubat tarihli yazımda CHP'de Osmangazi ilçenin yanı sıra Nilüfer ilçesinde de mahalle temsilciliklerinin görevden alındığını yazarken; aslında parti tüzük ve yönetmeliklerinde mahalle temsilciliği seçimlerinin düzenlenmediğini de yazmıştım. Dolayısıyla da ilçe başkanlarının parti tüzük ve yönetmeliğine göre mahalle temsilcisini görevden alma ya da atama yetkisi de yoktu.

Ama CHP'de teamülen nasıl mahalle temsilcilikleri seçiliyorsa, yine teamülen atama ve görevden almalar da oluyor.

CHP Nilüfer İlçe Başkanı Fırat Yılmaz aradı, yaptığı açıklamada şunları söyledi:

"Nilüfer'de 64 mahalle var. En son mahalle temsilciliği seçimleri 2015 yılında gerçekleşmişti. Bu 5 yıllık sürede ara ara boşalan temsilciliklere ya ilçe başkanlığı tarafından görevlendirme yapıldı, ya da yenisi seçildi...

Biz Nilüfer İlçe yönetim kurulu olarak oy çokluğu olarak değil oy birliği ile karar aldık. 29 Ekim ve İhsaniye mahalle temsilciliklerimizdeki ayrışma çok yoğundu. Bu iki mahalleye yeni temsilci atanmasına oy birliği ile karar verdik. Amacımız; mahallede birlik ve bütünlüğü sağlayacak bir mahalle temsilciliğinin oluşmasıdır...

Ayrıca 29 Şubat - 7 Mart tarihleri arasında belirlenen program dâhilinde 62 mahallede seçim sandığı konularak mahalle temsilcileri belirlenecek.

İhsaniye ve 29 Ekim mahallelerimizde de hedeflenen üye bazlı bütünlük sağlanır sağlanmaz sandık konularak 64 mahallemizin temsilcisi seçim yöntemiyle belirlenmiş olacak..."

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.