Hava Durumu

Türkyılmaz; 'Mudanya'nın yıldızı parlayacak'

Yazının Giriş Tarihi: 08.05.2019 06:02
Yazının Güncellenme Tarihi: 08.05.2019 06:02

YeniDönem gazetesi olarak ilçe belediye başkanlarını ziyaret etmeyi sürdürüyoruz. Son olarak da Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Turgay Akbulut, Sibel Barutçu ve köşe yazarlarından olan bir heyet olarak Mudanya Belediye Başkanı Hayri Türkyılmaz'ı ziyaret ettik.

Yeni seçilen belediye başkanlarının sıkıntısı para, borçlar! Belediye başkanlığını kendisinden devralan Başkan Hayri Türkyılmaz kasada para olduğunu, borçların yönetilebildiğini ve çalışanların ödemelerini hiç aksatmadıklarını anlattı.

Seçim çalışmalarında kendisine az oy çıkan kırsal mahallelere ağırlık verdiğini anlatan Türkyılmaz, "Yörükyenice'de oyumuzu ikiye katladık. Başka bir köyde oyumuz 26'dan 126'ya çıktı. Fevziye'de oyumuz 1'di, 46'ya çıktı. Seçimi daha fazla oy alabilecekken yüzde 55 ile kazandık. Seçimlere bir iki gün kala çok çirkin saldırılara muhatap olduk. İYİ Parti'den gelecek oylar geri döndü. 2, 3 puan oradan gittik. Benim kadar yıpratılmak istenip de yıpratılamayan başka aday yoktur" dedi.

TİRİLYE KÜLTÜR MERKEZİ

Tirilye'deki Faruk Çelik Kültür Merkezi'nin adının değiştirilmesi ve belediye meclisinde önergeye MHP Meclis Üyesi Zeki Saygılı'nın "Evet" oyu vermesini sorduk; şunları anlattı:

"Geçmişte Faruk Çelik kendisinin de istemediğini söylemişti. İki kez denemiştik, olmamıştı. UNESCO Dünya Mirası'na doğru gidiyoruz. Faruk Çelik'in adının Mudanya'da bir yere verilmesine itirazımız yok. Bir spor tesisine ya da bir caddeye, sokağa verilebilir.  Tirilye tarihi bir yer, dünyada biliniyor. Önceden tanımıyordum; Zeki Saygılı ile konuştum. Gerekçelerimizi yerinde buldu. Bu konuyu meclis toplantısının son dakikasında gündeme getirdim,  isim değişikliği için gereken üçte iki oy çoğunluğuyla karar Meclis'ten geçti."

Ve öğrendik ki Zeki Saygılı sosyal medya sayfasından belediye meclis üyeliğinden istifa edeceğini açıklamıştı.  Evinin önünde evladı, torunu yaşındaki gençler tarafından tartaklandı.
Şimdi ise partisinden istifa edip belediye meclis üyeliğini sürdürme kararı almış.
Saldırıyı kınayan Türkyılmaz soruşturmanın sürdüğünü, saldırganların kimliklerinin kamera kayıtlarından tespit edilmeye çalışıldığını söyledi.

TAŞ MEKTEP YILSONUNA BİTİYOR

"Mudanya sanayi kenti olamaz. Eğitim, turizm ve tarım kenti olur. Biz bilimin ışığında Mudanya'yı geleceğe taşıyacak projeleri hayata geçirmek adına yola çıktık" diyen Türkyılmaz Taş Mektep'le ilgili şu bilgileri verdi:

"Taş Mektep yılsonuna kadar bitecek. Mütareke yıl dönümüne yetiştirmek istiyoruz. Taş Mektep'in açılışına Çipras'ı da davet etmek istiyoruz. Taş Mektep'te yaz okulları, konferans salonları yapacağız. Mübadele Müzesi de olacak.

Antik bulgular da müzede yer alacak. Kafeterya, restoran gibi tesisler de mevcut olacak. Erasmus Avrupa İlk Gençlik Güçlendirme Merkezi ile bağımlı gençlerin hobi ile istihdamına yönelik bir proje orada hayata geçecek..."

"Hazır Çipras'ı görmüşken, işgal altındaki Türk adalarını da sorsanız" demekten de kendimi alamadım.

YILDIZ TEPE'DEKİ SON DURUM

Yıldıztepe'ye gelince, anladığım kadarıyla uzun soluklu bu proje hakkında şu bilgileri verdi:

"Yolu yaptık. Karayolları standartlarında son kat korum asfaltı atıldı. Karayolları'na yolu teslim alması için resmi yazı yazdık. Diğer tarafta 50 bin metreküp hafriyat aldık. 15 noktada zemin etüdü yaptırmıştık. 12 noktada daha yapılıyor. Bu işe asrın projesi olarak bakıyorum. Kırk, elli yıllık bir iş olarak değil. Gelecek kuşaklara bir eser kalsın istiyoruz.

Statik çalışmaları yapılıyor. Önümüzdeki hafta maliyeti çıkar. İhaleye çıkılacak. Yap-işlet-devlet talebi var. Orada 650 koltuklu konferans salonu, sergi, nikâh salonu, 2 sinema salonu, açık hava etkinlikleri için amfi tiyatro, küçük dükkânların olduğu, yöreye özgü ürünlerin, hediyelik eşyaların satıldığı arasta, kafeterya, restoran ve çay bahçesi, yeşil alan, seyir terası, çocuklar için uçurtma alanı, kapalı ve açık otopark planlıyoruz... Sosyal tesislerde 500 genç de istihdam edilecek."

Kütüphanelere gelince; yeri belediyeye ait Kültür Bakanlığı'na ait bir kütüphane olduğunu, Siteler Mahallesi'ndeki Etüt Merkezi'nde bir kütüphane açtıklarını, Belediye hizmet binasının alt katındaki Emekli Kıraathanesi'nde 4 yıldır kütüphane, gazete ve dergilerin olduğunu ve ücretsiz çay servisi yapıldığını anlattı.

PAZAR GÜNÜ YERİNE PERŞEMBE PAZARI

Mudanya'da pazar günü kurulan giysi pazarının perşembe gününe alınmasına yönelik tepkileri sorduk:

"Orada 240 esnafımız var, 3 ya da 4'ü Mudanyalı. Kalanı dışarıdan. Bu suç değildir, onlar da Bursa'nın esnafıdır ve diğer günlerde yine Mudanya'da çeşitli pazarlarda tezgâh açıyorlar. Ama hafta sonu zaten Mudanya'nın trafiği çok yoğun. Pazar dolayısıyla hepten kilitleniyor. Bu yüzden perşembe gününe aldık. Perşembe günü açmak istemiyorlar. Bizim için iyi olur" dedi.

BUDO ve İDO ile ilgili ise şunları anlattı:

"Mahkemeyi kazandık. Önerimizin maketi bile var, sahil düzenlemesinden önce sunmuştuk. Bizim projemizde Siemens'in ilerisinde Hancı bölgesinde yer alıyor. Orada yapılacak 200, 300 metrelik bir yolla, bir kavşakla trafik lambalarına takılmadan ana yola çıkılabilir.

Büyükşehir ile görüşeceğiz. BUDO ya da İDO'ya karşı değiliz. Ama iki ayrı noktada trafik, gürültü ve görüntü kirliliği açısından iskeleler uygun yerde değil. BUDO devam etsin kira versin. Tahliye edildiği takdirde yeri restoran olur..."

Zübeyde Ana Çocuk Akademisi'nin Türkiye'nin en büyük kreş ve anaokulu olacağını, ücretlerin maliyet düzeyinde tespit edileceğini anlattı. Türkyılmaz'ın bir iddiası da Büyükşehir'den BUDO İskelesi ve Yüzme Havuzu gibi devam eden yargı süreci bittiğinde 23 milyon liralık alacağı olduğuydu. Yargı süresi bittikten sonra geçmişte belediyenin su borcu nedeniyle Büyükşehir'e devrettiği sahildeki sosyal tesisi de almak istediğini söyledi.

Ayrıca Mudanya'ya olan ilgi yoğunluğunu Tirilye, Yıldıztepe, Agah Bursalı ve Çocuk Ormanı gibi  alternatif yaşam alanları oluşturarak dağıtmayı hedeflediklerini böylece trafik yoğunluğunun da azalacağını anlattı.

Mudanya'nın trafik sorununa çözüm önerilerinden biri de tüneldi... "Uzmanlar tünelin daha az maliyetli olduğu, kamulaştırma sorunu olmadığını anlattı. Zigana Geçidi'nden 3 bin 500 araç geçiyor. Osmangazi Köprüsü için 40 bin araç taahhüt edilmiş, en iyi gündeki geçiş 12 bin. Mudanya'ya 150 bin araç geliyor. Tünel yatırımı kısa sürede kendini amorti eder. Hiçbir yapıya, zeytinliğe dokunulmadan yapılır. Uzmanların bileceği bir iştir ama aklıma yatan yönleri var" dedi.

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.