Yatırımlar olmasaydı araçlar yürümezdi!

H. Gül KOLAYLI 11 Aralık 2014 Perşembe, 07:00
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe Yeni Dönem Gazetesi'ni ziyaret ederek, yeni dönem için başarılar diledi... Konu büyükşehir olunca, gündem de kaçınılmaz olarak trafik oldu... Başkan Altepe, Bursa'nın şehir içi trafik sorununun bitmeyeceğini, zira şehrin nüfusunun her yıl 50 bin kişi; trafikteki araç sayısının ise son 10 yılda 3 kat artığını söyledi... "Son on yılda yapılan yatırımlar olmasaydı, trafikte hiçbir araç yürümezdi. 8 yıl önce çevre yolu yoktu. Kavşaklar yapıldı. Araçlar hiçbir yere takılmadan kentin bir ucundan öbür ucuna akıyor. Ama yine de sıkıntı var. Son on yılda pek çok kişi araç sahibi oldu. Metro hattını Emek ve Kestel'e kadar uzattık. Eğer bu yatırımlar yapılmasaydı, trafik yoğunluğunun üstesinden gelmek çok zordu..." dedi.   YALOVA YOLUNA TRAMVAY Tramvay hattının Yalova Yolu'ndan Terminal'e hatta Ovaakça'ya dek uzatılacağından da söz etti Başkan Altepe... Buttim ve Panayır kavşaklarının yapılacağını, Beşyol ve Kent Meydanı kavşaklarında ise iyileştirme gerçekleşeceğini söyleyen Başkan Altepe, "Yatırımlarımız sürecek. 4 katar 40 trilyon yapıyor. Büyük uçak parası! Yerlileri üretildiğinde fiyatlar inşallah düşecek..." derken... Bursa için ise "Altyapısı en güçlü şehir" saptamasında bulundu... Atatürk Caddesi, Uluyol ve Çarşamba hattında çalışan İpekböceği için ise "4 bin yolcu öngörmüştük. 12 bin yolcu taşıyor. İnsanlara, tramvayın ve araçların caddelerimizde kullanılabileceğini göstermiş olduk. Dolmuşlar kendiliğinden dönüşüyor. Biz kimseyi zorlamıyoruz. Taksiye dönüyorlar" dedi.   MİNÜBÜSLER KENDİLİĞİNDEN KALKACAK Ve şu bilgileri paylaştı: "Yalova Yolu tramvay projesi tamamlandığında minibüslerin de önemli bir kısmı kendiliğinden kalkacak... Doğu minibüslerinde sorun var. Ancak vagon eksiğimiz de var. Metro ve tramvay sistemleri kurulduğunda halk otobüsleri de kalkacak. Bursa büyük bir şehir. Kütahya'da mesela belediye tüm kent içi ulaşımı özel halk otobüsleriyle sağlıyor. Ama Bursa'nın kent içi nüfusu 2,5 milyona yaklaşıyor. Metroyu uygun hatlarla beslemek lazım. Zamanla halk otobüsleri ve minibüsler de kalkacak. Bu kendiliğinden olacak, zira kârlılıkları çok azalacak..." Başkan Altepe'nin değindiği bir başka husus da Yalova Yolu'ndaki terminalin yerinde kalacağı oldu: "Büyütmeye ya da taşımaya gerek yok. BUDO seferleri başladıktan sonra yoğunluk azaldı. Hızlı tren ve otoyol da etkili olacak. Mevcut tesis uzun yıllar yeterli olacaktır..."   20 KİŞİLİK UÇAKLAR Başkan Altepe havayollarına dair ise şu bilgileri verdi. "Biz deniz ve havayollarını da etkin kullanmayı öngörüyoruz. Yunuseli'ni 20 kişilik küçük uçaklara açacağız. Talep artarsa sefer ve uçak sayısını artıracağız. Daha da artarsa büyük uçak alırız. Adım adım başlayacağız... An itibariyle 200 kişilik uçaklar dolmuyor. Biz de 20 kişilik uçaklarla başlayacağız..." Bursa'nın Hanlar Bölgesi, Yıldırım ve Muradiye Külliyeleri, Çarşıları, Cumalıkızık gibi 7 alanla UNESCO mirasına kabul edildiğini hatırlattı Başkan Altepe... Ve... Bursa'nın tarihi eser restorasyonunda çok büyük bir mesafe aldığını, külliyelerin, hamamların, hanların birer birer elden geçirildiğini anlattı...   ASLINA UYGUN RESTORASYON Restorasyonun tarihi dokuya uygun olup olmayacağı sorusuna gelince... Şöyle yanıtladı: "O benim tartışmam değil. Projenin oluşum aşamasında ve hazırlanmasında konunun uzmanları yer alıyor. Mesela Prof. Dr. Metin Sözeri... Yapımını da kontrol edenler yine uzman profesörler... Her şey aynı kalsın deniyor. Her şey aynı kalsa, mesela Ulucami ibadete açık olabilir mi? Kaç kez yıkılmış, en son 1855 depreminde hasar görmüş. Keza Ayasofya, ayakta kalabilir miydi? İlk yapıldığı haliyle bırakılsaydı. Yapılan işlemlerin tamamı doğrudur. Orijinal haliyle mi kalacak, yoksa eskisi gibi mi yapılacak. Biz eskisi gibi yapılmasını tercih ediyoruz. Üstelik ilk gün hangi malzeme kullanılmışsa, aynı malzeme kullanılıyor... Ancak mesela geçmişte malzeme yokluğundan ya da zamansızlıktan bazı işlemler yapılmamış. Saltanat kapısının temeli yoktu. Biz temel yaptık. Surlarda Bitinyalılar ne yapmışsa onu yapıyoruz. Mesela taşlar. İnsan gücüyle taşındığından en yakın mesafeden alınmış biz de aynı şeyi yapıyoruz. Aynı taşın biri 2 bin 300 yıl önce, biri ise 2 bin 300 yıl sonra kesilmiş, tek fark bu. Kullanılan taşın özellikleri ve yaşı ise aynı... Önemli olan tarihi yaşatmak.... Eskiden Bursa'da surlar görülmezdi, şimdi surlar görülüyor. Artık şehir merkezindeki han, hamam, cami gibi restorasyonlar bitti. Sırada sivil mimari örnekleri var. Cumalıkızık mesela. Biz dış cepheyi ve yıpranmasın diye de belki çatıyı yapıyoruz. Ama vatandaş tüm evin restorasyonunu yapmamızı istiyor. Bu da mümkün değil..." Başkan Altepe Maskem Caddesi'ndeki Dünyanın En Küçük Evi'nin de restorasyonunun gerçekleşeceğini, bu evi de programa aldıklarını söyledi...