Partilerin sosyal medya karnesi

Serdar ÖMEROĞULLARI 17 Aralık 2018 Pazartesi, 06:00

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisinin il başkanları toplantısında yerel seçimlerde yürütülecek seçim kampanyasına ilişkin olarak, "Eski tarz kampanya yöntemleri şehirlerimiz kirleten, tepkiye yol açan bir hale geldi. Gürültü ve görüntü kirliliği oluşturan kampanya yöntemini tamamen terk ediyoruz" demişti. Erdoğan'ın 'Şehirleri kirleten bayrak ve afişler olmayacak' açıklamasının ardından AK Parti teşkilatı harekete geçti ve sosyal medyadan #ÇevreDostuKampanya hashtagı ile paylaşımlar yapılmaya başlandı.

CHP'nin güçlü olduğu düşünülen sosyal medyanın seçim arenası olarak seçilmesi, AK Parti açısından deplasmanda maça çıkmak gibi görünse de rakamlar tam aksini söylüyor.

Güncel verilere göre genel olarak parti merkezlerinin;

*Facebook'ta

AK Parti 3.2 milyon, MHP 2.3 milyon, CHP 1.5 milyon, HDP 1.38 milyon ve İYİ Parti 343 bin

*Twitter'da

AK Parti 1.65 milyon, MHP 1.36 milyon, HDP 926 bin, CHP 819 bin ve İYİ Parti 264 bin

*Instagram'da ise

AK Parti 728 bin, MHP 497 bin, HDP 371 bin, CHP 105 bin ve İYİ Parti 84 bin

takipçiye sahip olduğu görünüyor.

Bursa teşkilatları açısından ise durum şöyle;

*Facebook'ta

AK Parti 20 bin 548, CHP 17 bin 321, MHP 17 bin 320, HDP 15 bin 741 ve İYİ Parti 11 bin

*Twitter'da

AK Parti 12 bin 515, İYİ Parti 2 bin 810, MHP 2 bin 607, CHP 2 bin 433 ve HDP Bin 94

*Instagram'da

AK Parti 3 bin 847, HDP 2 bin 35, CHP 1.150, İYİ Parti 955 ve MHP 859

takipçiye sahip.

Bursa özelinde Facebook, Twitter ve Instagram'da AK Parti açık ara önde görünürken, MHP'yi burun farkıyla geçen CHP Facebook'ta, İYİ Parti Twitter'da ve HDP Instagram'da ikinci görünüyor.

Konu yerel seçim olunca kişisel, yani başkan adaylarının hesaplarının kullanımının da önemli olacağını unutmamak lazım. Zira belediye başkan adaylarının kentteki algısı, belirli oranda seçmenin tercihlerini etkiliyor.

Sosyal medya, geleneksel medyadan farklı bir dil ve yönetim becerisi istiyor. Kaç takipçinizin olduğu bile kimi zaman önemsiz hale gelirken paylaşımın içeriği çok daha fazla ses getirebiliyor. Bu nedenle partilerin ve adayların işi bilen uzman ekipler ile çalışması ya da istihdam etmesi kaçınılmaz bir zorunluluk.

Bu çevreci kampanya bayrakçıların hoşuna gitmese de Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube şimdiden ellerini ovuşturmaya başladı bile. Pek çok insan, farkında olmasa da sosyal mecralar gönderilerinizi arkadaşlarınıza göstermek için sizden para talep etmektedir. Siz zaman tünelinize bir post girdiğinizde onu herkesin gördüğünü zannediyorsanız yanılıyorsunuz. Postunuzu, sizinle etkileşimde olan arkadaşlarınızın yaklaşık %2'si görebiliyor. Daha fazlası erişim için ise size sponsorlu gönderi oluşturmanız tavsiye ediliyor.

'Türkiye'de internet kullanımında durum nedir?' diye hızlı bir özet geçecek olursak...

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), "Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Pazar Verileri Raporu", 2018 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre...

• Türkiye'de yaklaşık 71.8 milyon internet kullanıcısı bulunuyor.

• Toplam 51 milyon sosyal medya kullanıcısı var. Toplam nüfusumuzun yüzde 63'ü aktif sosyal medya kullanıcısı.

• Dünyada aktif kullanıcı sayısına göre sırasıyla Facebook 2.2 milyar, WhatsApp 1.5 milyar, Youtube 1.5 milyar, Messenger 1.3 milyar, Instagram 800 milyon ve Twitter 330 milyon aktif kullanıcıya sahip.

• Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medya mecralarında Youtube %55 ile birinci sırada yer alırken onu sırasıyla %53 ile Facebook, %50 ile WhatsApp, %46 ile Instagram, %37 ile Facebook Messenger ve %36 ile Twitter takip ediyor.

• İnternet kullanıcılarının 12.7 milyonu sabit, 59.1 milyonu mobil.

• Türkiye'de kullanıcılar günde ortalama 7 saatlerini internet başında geçiriyorlar.

• Sosyal medyada geçirdikleri süre ise günde ortalama 2 saat 48 dakika.

Kuşkusuz ekonomik iklim, makroekonomik göstergeler, ittifaklar ve adaylar seçimin sonuçlarını belirleyecek. 31 Mart seçimlerinin vatanımıza ve milletimize şimdiden hayırlı olmasını diliyorum.