Hava Durumu

Sosyal medya ve nefret!

Yazının Giriş Tarihi: 01.07.2020 06:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 01.07.2020 06:00

Burnundan kıl aldırmayan sosyal medya devleri de güçlerinin 'eksilmez' olmadığını idrak etmeli artık.

2 buçuk milyar kullanıcılı Facebook, nefret söylemine karşı şiddetle karşı çıkarak boykot hareketi başlatan sivil toplum hareketini görünce geri adım attı!

Donald Trump'ın nefret söylemli paylaşımlarına karşı zamanında adım atmayan Facebook'a karşı başlatılan harekette 200'e yakın dev marka artık Facebook'a reklam vermeyeceğini duyurdu. Son olarak bu kervana Microsoft dahi katıldı!..

Yalan habere ve nefret söylemine karşı savaş başlattığını açıklayan Facebook'a çıkan fatura büyük oldu. Piyasa değeri 56 milyar dolar düştü. Saatte 8 milyon dolar kazanan Facebook, boykottan sonra saatte 7 milyon dolara doğru geriledi. Tabii yine kâr çok fazla lakin 3 ay sonrasını kestirmek mümkün değil.

Kullanıcılar büyük bir tokat attılar açıkçası Facebook'a... Güç zehirlenmesi içinde olduklarını hatırlattılar. Sivil toplumun gücünü gösterdiler.

Dünya yakışıklısı Başkan Trump, tek paylaşımıyla Facebook'un ciddi zararlara girmesine neden oldu. "Yağma başlarsa silahlar ateşlenmeye başlar" şeklindeki Trump paylaşımı için Facebook'un "dikkat şiddeti yüceltme var" uyarısı pek yetersiz kaldı ve mevcut noktaya geldi olaylar...

Peki, Facebook şimdi ne yapacak? Boykotun bitmesi için ne gibi adımlar atacak? Şirin görünmeme sorunsalı sosyal medya için çok büyük problem.

Sosyal medya özgür olmalı ama nefret ve şiddeti yücelten platformlar kesinlikle olmamalı. 

Facebook, nefret mesajlarının altına aboneyi uyaracak bir işaret koymaya söz verdi ancak nefret dili nasıl tespit edilecek?

Uyarıyı bir yapay zekâ mı koyacak yoksa bir editör mü? Her gün dünya çapında 115 milyar civarında bir gönderi trafiği olduğunu düşünürsek editör ordusu gerekli Facebook'a...

Tabii dini imanı para olan Zuckerberg'in 10 bin editör işe alacağını düşünmek fazla iyimser bir yaklaşım olur.

Bizim bildiğimiz Zuckerberg risk içeren büyük hesapları manuel takibe alır, orta boy ve minikleri ise algoritmaya bırakır. Bir şikâyet olduğunda anca manuel inceleme yapılır.

Para Zuckerberg'e böyle adım attırır...

Öte yandan StopHateforProfit (Kâr İçin Nefrete Son) hareketi de paranın dilinden konuşuyor. Tam da Facebook'un anlayacağı dil...

Önümüzdeki günler önemli gelişmelere gebe...

Gücünü kullanıcılardan aldığını unutan dev sosyal medyalar hayli yola gelecek gibi duruyor!..

Daha az kazanıp daha saygın olmayı becermek zorundalar. Yoksa yerlerini alacak daha farklı platformlar çıkıverir. İlk olmanın hiçbir avantajı da kalmaz...

Nefret paylaşımlarına karşı ortaya çıkan sivil hareketin, Facebook'tan nefret etme seviyesine gelmesi de bir başka ironi...

Nefret nefreti doğurmuş durumda...

Tabii bu tip hareketlerin fazla güçlenmesi de yine başka sıkıntıları beraberinde getiriyor. "Hoşumuza gitmeyen her şeyi boykotla yola getiririz" diyen bir sivil hareket de fazla güçlendiğinde zarar verici değil midir?

Kısacası dünya sosyal medya hallerini düzenlemeye çalışırken çok ilginç günlerden geçmekteyiz.

Twitter şimdilik zararsız kapattı günü. Bakalım Facebook ne oranda zarar edecek?..

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.