
BTSO, Bursa’yı gastronomide marka kent haline getirmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından "Yeşil Bursa Yeşil Gastronomi" temasıyla ikincisi düzenlenen Bursa Gastronomi Festivali’ne destek veren BTSO, Bursa’nın yerel ve geleneksel lezzetlerini kentin tarihi mekanlarında gerçekleştirdiği etkinliklerle tanıttı.
“Bursa’nın gastronomi potansiyelini tanıtmaya devam edeceğiz” BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Abidin Şakir Özen, yeni lezzet arayışlarının artık turistik seyahatlerin temel motivasyonlarından biri haline geldiğini söyledi. Bursa’nın da Osmanlı kültürü ile şekillenen mutfağıyla gastronomi alanında önemli bir güç olduğunu kaydeden Özen, “Bursa, Türkiye’nin en değerli gastronomi kentleri arasında yer alıyor. Bursa’nın bu potansiyelini tüm dünyaya tanıtmak ve gastronomi turizmindeki payımızı daha da artırmak için gayret göstermeliyiz. Bursa Büyükşehir Belediyesi liderliğinde başlatılan Bursa Gastronomi Festivali’ni mutfağımızın tanıtımı açısından çok büyük bir fırsat olarak görüyorum. BTSO olarak bu yıl bizler de Festivale katılan ziyaretçilere şehrimizin geleneksel lezzetlerini, tarihi ve kültürel dokularını hissederek yerinde deneyimleme imkanı sunmak istedik. Böylece tarihi çarşılardaki işletmelerimize de canlılık, hareketlilik kazandırmayı gayeledik. İnşallah gelecek yıllarda Bursamız daha çerçeveli ve güçlü bir şekilde bu Festivale ev sahipliği yapmaya devam edecektir.” dedi.
BTSO mutfak akademi de festivalde yerini aldı BTSO Meclis Üyesi Irmak Aslan ise Bursa’da yiyecek-içecek sektörüne eğitimli ve profesyonel işgücü kazandırmak misyonu ile faaliyetlerini sürdüren, kentin alanındaki en çerçeveli eğitim merkezi BTSO Mutfak Akademi’nin geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Festivalde yer aldığını söyledi. BTSO Mutfak Akademi’nin tanıtımı açısından faydalı bir organizasyon olduğunu belirten Aslan, Merinos ve Orhangazi Parkı’nda kurulan stantlarda ziyaretçilere Bursa’nın coğrafi işaret tescilli lezzetlerini deneyimleme imkanı sunduklarını kaydetti.
Influencerlar festivale tam not verdi Şehrin gastronomi değerlerini daha geniş kitlelere tanıtmak amacıyla Festivale davet edilen influencer ve yazarlar da Bursa’ya tam not verdi. Influencer Tuğçe Aksulu (baknebuldu), geçen yıl Festivale önemli bir katılım olduğunu hatırlatarak, “Bursa’nın kültürünü ve lezzet rotalarını hem yerel hem de ulusal influencerlar ile birlikte tanıttık. BTSO’nun katkıları ile güzel bir rota oluşturduk. Koza Han, Kayhan Çarşısı ve birçok keşif noktasındaki lezzetleri takipçilerimizle buluşturduk.” şeklinde konuştu. Sosyal medyada “Gezgin Çoban” olarak tanınan Mehmet Çoban, “Bursa’nın tarihi mekanlarını gezdik. Bursa gerçekten tarih kokan bir şehir. Diğer taraftan lezzet olarak da kesinlikle hak ettiği değeri görmediğini düşünüyorum. İnşallah bu festivallerle hak ettiği değeri görecektir.” ifadelerini kullandı.
“Gastronomi ile yerel kültürü birlikte sunmak doğru bir adım” Influencer ve gezi-gastronomi yazarı Şennur Enginler kentlerin gastronomi değerlerinin Festivallerle tanıtımının son derece önemli olduğunu söyledi. Gastronominin özellikle turizmde de büyük etkisi bulunduğunu ifade eden Enginler: “Artık insanlar seyahat ederken lezzet peşinde koşuyor. Bursa’nın bu yıl gezi ve gastronomiyi bu Festivalde birleştirmesi çok doğru bir adım olmuş. Gastronomi ile yerel kültürü birleştirmek, ziyaretçilere kentin tarihi dokusunu, kültürünü ve alışverişi hepsini bir arada sunmak çok önemli” Türkiye’nin ünlü gezginlerinden Reşat Taman geçen yıl olduğu gibi bu yıl da festivali ziyaret ettiğini söyledi. Taman, “Bursa kadim bir kent. Muhteşem bir doğası var. Bunlara gastronomi de eklenince her gezginin mutlaka rotasına eklemesi gereken bir şehre dönüşüyor. Bu yıl BTSO’nun da bu işe dahil olması çok önemli. Şehirdeki kurumlar bir araya gelince çok daha güzel işler çıkıyor. Geçen sene ile bu sene arasındaki farkı da zaten programda görmüş oluyoruz. Bu yıl çok daha fazla tarihi mekan gezdik ve tanıtma imkanı bulduk.” şeklinde konuştu.