Bursa'nın Harmancık ilçesinde orman yangınını söndürme çalışmaları esnasında itfaiye aracının üzerinde namaz kılan gönüllü kahramanlar, İHA'ya konuştu.
Haber Giriş Tarihi: 30.07.2025 16:55
Haber Güncellenme Tarihi: 30.07.2025 16:59
Kaynak:
İHA
Bursa'nın Harmancık ilçesinde orman yangınında canını dişine takarak alevlerle mücadele eden ekiplerden 2 kişinin arazöz üzerinde namaz kılmaları dikkat çekti. Yangınla mücadeleye destek veren TDV arama kurtarma ekibinden 2 kişinin sabah namazını araç üzerinde kıldığı anlar büyük beğeni topladı.
Namaz kılan kişilerden Osmangazi Müftülüğü Demirtaş Sakarya Camii Müezzin Kayyımı Hasan Aydın, "Olay günü, AFAD'dan görevi aldıktan sonra Çakmak köyünün üst kısımlarındaki yangın bölgesine ulaştık. Sabaha karşı bu bölgede yangın söndürme ve soğutma çalışmalarını yaptıktan sonra sabah namazını kılmak için yer bakındığımızda, yerler çok kül ve sıcak olduğu için arazözün kıbleye doğru olduğunu fark ettik. Üzerine çıkarak burada namazlarımızı eda ettik. Namaz kılmak boynumuzun borcudur. Nöbetleşe ikişer kişi şeklinde üstünde çıkıp orada namazımızı kıldık. Namaz Rabbimizin bize emridir. O emri yerine getirmiş olduk. Zaten soğutma çalışması yapıyorduk. Yangın görülür bir ateş yoktu. Soğutma çalışmasından dolayı etraf sadece küllerle doluydu. Bu yüzden güvenli bir yer olarak arazözün üstünü uygun gördük. Orada namazımızı eda ettik. Biz namaz kıldığımızda bu fotoğrafın çekildiğinden haberimiz dahi yoktu. Biz burada reklam amaçlı herhangi bir şey yapmadık. Sadece Allah'ın bize olan emrini yerine getirmiş olduk. Burada olumsuz mesajlar da gördüm bu duruma çok üzüldüm" dedi.
TDV arama kurtarma ekibine gönüllü olarak katılan Aydoğan Çakmak ise, "Namaz kılmaya başlamadan önce zaten biz yangını söndürdük. Yangın uyku haline geldi. Yerler de çok sıcak ve kül olduğu için namaz vakti de girince abdestlerimizi aldık. Baktık arazöz kıbleye doğru dönük. Üstüne çıktık. Namazımızı eda ettik. Bizim önceliğimiz zaten vatan sevgisi. Her türlü göreve zaten hazırız. Sosyal medyada açıklamalar yapılmış. Zaten fotoğrafın nasıl çekildiğini bilmiyoruz. Haberimiz de yoktu. Kötü yorumlar yapan olmuş. İyi yorumlar yapan olmuş. O arkadaşlara da teşekkür ederiz" diye konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Harmancık yangınında duygulandıran kare
Bursa'nın Harmancık ilçesinde orman yangınını söndürme çalışmaları esnasında itfaiye aracının üzerinde namaz kılan gönüllü kahramanlar, İHA'ya konuştu.
Bursa'nın Harmancık ilçesinde orman yangınında canını dişine takarak alevlerle mücadele eden ekiplerden 2 kişinin arazöz üzerinde namaz kılmaları dikkat çekti. Yangınla mücadeleye destek veren TDV arama kurtarma ekibinden 2 kişinin sabah namazını araç üzerinde kıldığı anlar büyük beğeni topladı.
Namaz kılan kişilerden Osmangazi Müftülüğü Demirtaş Sakarya Camii Müezzin Kayyımı Hasan Aydın, "Olay günü, AFAD'dan görevi aldıktan sonra Çakmak köyünün üst kısımlarındaki yangın bölgesine ulaştık. Sabaha karşı bu bölgede yangın söndürme ve soğutma çalışmalarını yaptıktan sonra sabah namazını kılmak için yer bakındığımızda, yerler çok kül ve sıcak olduğu için arazözün kıbleye doğru olduğunu fark ettik. Üzerine çıkarak burada namazlarımızı eda ettik. Namaz kılmak boynumuzun borcudur. Nöbetleşe ikişer kişi şeklinde üstünde çıkıp orada namazımızı kıldık. Namaz Rabbimizin bize emridir. O emri yerine getirmiş olduk. Zaten soğutma çalışması yapıyorduk. Yangın görülür bir ateş yoktu. Soğutma çalışmasından dolayı etraf sadece küllerle doluydu. Bu yüzden güvenli bir yer olarak arazözün üstünü uygun gördük. Orada namazımızı eda ettik. Biz namaz kıldığımızda bu fotoğrafın çekildiğinden haberimiz dahi yoktu. Biz burada reklam amaçlı herhangi bir şey yapmadık. Sadece Allah'ın bize olan emrini yerine getirmiş olduk. Burada olumsuz mesajlar da gördüm bu duruma çok üzüldüm" dedi.
TDV arama kurtarma ekibine gönüllü olarak katılan Aydoğan Çakmak ise, "Namaz kılmaya başlamadan önce zaten biz yangını söndürdük. Yangın uyku haline geldi. Yerler de çok sıcak ve kül olduğu için namaz vakti de girince abdestlerimizi aldık. Baktık arazöz kıbleye doğru dönük. Üstüne çıktık. Namazımızı eda ettik. Bizim önceliğimiz zaten vatan sevgisi. Her türlü göreve zaten hazırız. Sosyal medyada açıklamalar yapılmış. Zaten fotoğrafın nasıl çekildiğini bilmiyoruz. Haberimiz de yoktu. Kötü yorumlar yapan olmuş. İyi yorumlar yapan olmuş. O arkadaşlara da teşekkür ederiz" diye konuştu.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler
Bakan Güler: Türkiye, sözü dinlenen bir ülke konumundadır
Özgür Özel'in eski şoförü gözaltına alındı
Seçil Erzan davası yeniden görülecek
Erdoğan'ı hedef alan Netanyahu'ya Ankara'dan sert tepki
ÇAYKUR Genel Müdürü Alim: Alımlarımız devam edecek
Eski belediye başkanına 60 yıl hapis cezası
Aziz Yıldırım mazbatasını aldı
Rıza Kayaalp: Ülkesi adına kullanması gerekiyor
Pezeşkiyan: Savaş kesinlikle ülkenin çıkarına değil