Orhaneli TOKİ 2. Etap’ta kat maliklerinin evlerine girmelerine rağmen eksikliklerle mücadele etmeye devam ettiklerini belirten yönetici Özlem Şeyma Yağlıdere, “Yetkililerden sesimizi duymalarını ve mağduriyetlerimizin giderilmesini bekliyoruz” dedi.
Haber Giriş Tarihi: 22.10.2025 23:02
Haber Güncellenme Tarihi: 22.10.2025 23:11
Kaynak:
(HABER MERKEZİ)
Orhaneli 2. Etap TOKİ yöneticisi Özlem Şeyma Yağlıdere ve yönetici yardımcısı Erdem Bakar, YeniDönem Gazetesi’ni ziyaret ederek yaşadıkları sorunları anlattı. Sitede yüklenici firmanın çözmesi gereken önemli sorunlar olduğunu söyleyen Yönetici Şeyma Yağlıdere, “evler teslim edildiğinde, Hatay’daki büyük depremin üzerinden kısa bir süre geçmişti. Gelen yetkililer bizlere ‘Deprem bölgesine gidersek bir iki yıl burasıyla ilgilenemeyiz, siz bu belgeyi imzalayın’ diyerek bizlere eksiksiz teslim kâğıtlarını imzalattılar. Oysaki imzalarken bize ‘anahtar teslimi aldım belgesi’ imzaladığımız söylenmişti. Sonrasında yaşadığımız sorunları firmaya ilettiğimizde de bize ‘eksiksiz teslim aldığımıza dair belge imzaladığımızı ve hak iddia edemeyeceğimizi beyan ettiler. Yaptığımız yazışmalarda bu ifadeleri açık olarak bulunmakta” şeklinde konuştu.
‘Evleri su basıyor’
Yaşadıkları sorunları ayrıntılarıyla anlatan Yağlıdere ve Bakar, su sistemlerinin 5 katlı projelere göre olduğunu ama binalarının 12 katlı olduğunu belirterek şunları söyledi: “Bu sebeple yüksek basınçtan ötürü patlıyor. Cihazları temin eden firmaya durumu ilettiğimizde müteahhit firmaya cihazların 2 yıl önce teslim edildiğini ve 2 yıllık garanti süresinin dolduğu cevabını aldık. Oysa son kullanıcı olarak biz cihazları 2 yıldır kullanmıyoruz. Teslim ve kullanım tarihi arasında iki yıldan fazla olması sebebiyle garantiden faydalanamadık. Bu durumu müteahhit firmaya ilettiğimizde de konunun kendileriyle ilgili olmadığı cevabını aldık. Sorun giderilmediği için sıklıkla evlerimizi su basıyor. Çoğu daire nem ve küften oturulamaz hale geldi. Binanın bodrum katlarında fazla sular adeta havuzlar oluşturmuş durumda. Binalarımız temelinden duvarlarına kadar korozyona uğruyor. Asansörlerimizin makine daireleri sular altında kaldığı için arızalanmasının yanı sıra elektrik kaçağı riski dolayısıyla ölüm riskiyle karşı karşıyayız.”
‘Kısa sürede bozuldu’
Malzeme kalitesinin düşüklüğünün de birçok sorun yarattığını dile getiren Yağlıdere ve Bakar, “Dairelerin elektrik düğmeleri, mutfak tezgâhları gibi birçok standart donanımı kısa süre içinde bozuldu. Her şeyin ötesinde banyo ve tuvalet gibi ıslak zeminlerde giderler işçilik hatası olarak ters eğimli yapılmış. Sular gider yerine evlerin içerisine doğru akıyor. Firma bu konu için bile sorumluluk almak yerine bizlere ‘oraya usta ekibi göndermek çok maliyetli, yerel usta da bulamıyoruz’ gibi ciddiyetsiz yazılı cevaplarla bize döndü” ifadelerini kullandı.
‘Kat irtifakı dahi kurulmadı’
Sitenin üzerinden yıllar geçmesine rağmen hala şantiye elektriği kullandığını belirten Yağlıdere şunları anlattı: “Site olarak hala şantiye elektriği kullanıyoruz. Çevre aydınlatmalarının ücretini de site sakinleri ceplerinden ödüyor. Konuyla ilgili olarak Orhaneli Belediye Başkanı Ali Osman Tayır’la görüştük. Kendisi bizlere son derece yardımcı oldu. Orhaneli Belediyesi süreci başlatarak UEDAŞ ile gerekli irtibatı sağladı. Bizler için büyük bir sorun olan çevre temizliği konusundaki eksikliklerimizi de Orhaneli Belediyesi çözüme kavuşturdu. Ayrıca bizler için önemli bir sorunda kat irtifakının kurulmaması. Bu gibi prosedürler dahi yüklenici müteahhit firma tarafından yapılmadı.”
‘Haklarımızı arayacağız’
Firmanın her fırsatta önlerine koyduğu eksiksiz teslim aldım kâğıtlarının yasal zeminde karşılığının olmadığını iddia eden site yöneticisi Özlem Şeyma Yağlıdere: “Söz konusu belgeler Türkiye Cumhuriyeti’nin yasalarıyla çelişiyor. Öncelikle biliyoruz ki kat irtifakı sonrasındaki 10 yıl boyunca yüklenici müteahhit firma binadaki kronik ve kullanıcı hatası dışı sorunlardan ötürü mükelleftir. Bizler ülkemiz çok büyük bir felaketle karşı karşıyayken milli duygularımız sömürülerek ve açıkçası ne olduğunu tam da anlamadan bu sözde belgelere imza attık. Zaten bize belirtilen de anahtar teslim belgesiydi, eksiksiz belge teslim aldım belgesi değildi. Biz tüketici olarak bu ayrıntıyı yasal olarak bilmek zorunda değiliz ama Türk Ticaret Kanunu’na göre tacir her türlü hukuki süreci bilmek ve muhataplarına açıklamakla yükümlü. Haklarımızı her zeminde olduğu gibi hukuki zeminde de aramaya devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Orhaneli TOKİ’de sorun üstüne sorun
Orhaneli TOKİ 2. Etap’ta kat maliklerinin evlerine girmelerine rağmen eksikliklerle mücadele etmeye devam ettiklerini belirten yönetici Özlem Şeyma Yağlıdere, “Yetkililerden sesimizi duymalarını ve mağduriyetlerimizin giderilmesini bekliyoruz” dedi.
Orhaneli 2. Etap TOKİ yöneticisi Özlem Şeyma Yağlıdere ve yönetici yardımcısı Erdem Bakar, YeniDönem Gazetesi’ni ziyaret ederek yaşadıkları sorunları anlattı. Sitede yüklenici firmanın çözmesi gereken önemli sorunlar olduğunu söyleyen Yönetici Şeyma Yağlıdere, “evler teslim edildiğinde, Hatay’daki büyük depremin üzerinden kısa bir süre geçmişti. Gelen yetkililer bizlere ‘Deprem bölgesine gidersek bir iki yıl burasıyla ilgilenemeyiz, siz bu belgeyi imzalayın’ diyerek bizlere eksiksiz teslim kâğıtlarını imzalattılar. Oysaki imzalarken bize ‘anahtar teslimi aldım belgesi’ imzaladığımız söylenmişti. Sonrasında yaşadığımız sorunları firmaya ilettiğimizde de bize ‘eksiksiz teslim aldığımıza dair belge imzaladığımızı ve hak iddia edemeyeceğimizi beyan ettiler. Yaptığımız yazışmalarda bu ifadeleri açık olarak bulunmakta” şeklinde konuştu.
‘Evleri su basıyor’
Yaşadıkları sorunları ayrıntılarıyla anlatan Yağlıdere ve Bakar, su sistemlerinin 5 katlı projelere göre olduğunu ama binalarının 12 katlı olduğunu belirterek şunları söyledi: “Bu sebeple yüksek basınçtan ötürü patlıyor. Cihazları temin eden firmaya durumu ilettiğimizde müteahhit firmaya cihazların 2 yıl önce teslim edildiğini ve 2 yıllık garanti süresinin dolduğu cevabını aldık. Oysa son kullanıcı olarak biz cihazları 2 yıldır kullanmıyoruz. Teslim ve kullanım tarihi arasında iki yıldan fazla olması sebebiyle garantiden faydalanamadık. Bu durumu müteahhit firmaya ilettiğimizde de konunun kendileriyle ilgili olmadığı cevabını aldık. Sorun giderilmediği için sıklıkla evlerimizi su basıyor. Çoğu daire nem ve küften oturulamaz hale geldi. Binanın bodrum katlarında fazla sular adeta havuzlar oluşturmuş durumda. Binalarımız temelinden duvarlarına kadar korozyona uğruyor. Asansörlerimizin makine daireleri sular altında kaldığı için arızalanmasının yanı sıra elektrik kaçağı riski dolayısıyla ölüm riskiyle karşı karşıyayız.”
‘Kısa sürede bozuldu’
Malzeme kalitesinin düşüklüğünün de birçok sorun yarattığını dile getiren Yağlıdere ve Bakar, “Dairelerin elektrik düğmeleri, mutfak tezgâhları gibi birçok standart donanımı kısa süre içinde bozuldu. Her şeyin ötesinde banyo ve tuvalet gibi ıslak zeminlerde giderler işçilik hatası olarak ters eğimli yapılmış. Sular gider yerine evlerin içerisine doğru akıyor. Firma bu konu için bile sorumluluk almak yerine bizlere ‘oraya usta ekibi göndermek çok maliyetli, yerel usta da bulamıyoruz’ gibi ciddiyetsiz yazılı cevaplarla bize döndü” ifadelerini kullandı.
‘Kat irtifakı dahi kurulmadı’
Sitenin üzerinden yıllar geçmesine rağmen hala şantiye elektriği kullandığını belirten Yağlıdere şunları anlattı: “Site olarak hala şantiye elektriği kullanıyoruz. Çevre aydınlatmalarının ücretini de site sakinleri ceplerinden ödüyor. Konuyla ilgili olarak Orhaneli Belediye Başkanı Ali Osman Tayır’la görüştük. Kendisi bizlere son derece yardımcı oldu. Orhaneli Belediyesi süreci başlatarak UEDAŞ ile gerekli irtibatı sağladı. Bizler için büyük bir sorun olan çevre temizliği konusundaki eksikliklerimizi de Orhaneli Belediyesi çözüme kavuşturdu. Ayrıca bizler için önemli bir sorunda kat irtifakının kurulmaması. Bu gibi prosedürler dahi yüklenici müteahhit firma tarafından yapılmadı.”
‘Haklarımızı arayacağız’
Firmanın her fırsatta önlerine koyduğu eksiksiz teslim aldım kâğıtlarının yasal zeminde karşılığının olmadığını iddia eden site yöneticisi Özlem Şeyma Yağlıdere: “Söz konusu belgeler Türkiye Cumhuriyeti’nin yasalarıyla çelişiyor. Öncelikle biliyoruz ki kat irtifakı sonrasındaki 10 yıl boyunca yüklenici müteahhit firma binadaki kronik ve kullanıcı hatası dışı sorunlardan ötürü mükelleftir. Bizler ülkemiz çok büyük bir felaketle karşı karşıyayken milli duygularımız sömürülerek ve açıkçası ne olduğunu tam da anlamadan bu sözde belgelere imza attık. Zaten bize belirtilen de anahtar teslim belgesiydi, eksiksiz belge teslim aldım belgesi değildi. Biz tüketici olarak bu ayrıntıyı yasal olarak bilmek zorunda değiliz ama Türk Ticaret Kanunu’na göre tacir her türlü hukuki süreci bilmek ve muhataplarına açıklamakla yükümlü. Haklarımızı her zeminde olduğu gibi hukuki zeminde de aramaya devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı.
Kaynak: (HABER MERKEZİ)
En Çok Okunan Haberler
Galatasaray'dan erkek basketbol takımıyla ilgili açıklama
Araç ve motosiklet buluşmalarına ceza yağdı
Selçuk İnan: "Pozisyonları neticelendiremedik"
Uğur Böcekleri Kreşi’nde aralık ayı etkinlikleri sürüyor
Formula 1'de şampiyon Lando Norris
Ekrem İmamoğlu yeniden hakim karşısına çıkacak
Rusya, Ukrayna’da 2 köyü ele geçirdi
Suriye'de patlama
Netanyahu: Ateşkesin ikinci aşaması yakında başlayacak