TikTok, Endonezya hükümetinin sosyal medya platformlarında alım satım yapılmasını yasaklamasının ardından uygulamadaki çevrim içi alışveriş özelliğini durdurdu.
Haber Giriş Tarihi: 04.10.2023 13:30
Haber Güncellenme Tarihi: 04.10.2023 13:30
Kaynak:
AA
BBC'nin haberine göre, Endonezya Ticaret Bakanı Zulkifli Hasan'ın sosyal medya platformalarında alışveriş özelliğinin yasaklandığını açıklaması üzerine TikTok, ülke çapında uygulamadaki "Dükkan" özelliğini askıya aldı.
TikTok Endonezya'dan yapılan açıklamada, firmanın önceliğinin "yerel yasa ve düzenlemelere uymak" olduğu ve uygulamadaki çevrim içi alım satımların durdurulduğu belirtildi.
Tech in Asia'ya konuşan TikTok Endonezya'nın bir sözcüsü ise söz konusu düzenlemenin platformdaki 6 milyondan fazla kişinin geçim kaynağını etkileyeceğini ifade etmişti.
TikTok, çevrim içi alışveriş özelliğinin pilot uygulamasını 2021'de Endonezya'da uygulamaya koymuş ve ülke iki yıl içinde "TikTok Dükkan"ın dünyadaki en büyük pazarlarından biri haline gelmişti.
Endonezya'da çevrim içi alışverişin 2018'den bu yana 6 kat büyüme gösterdiği belirtilirken ülkenin Merkez Bankası verilerine göre, gelecek yıl çevrim içi satışların 44 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Hükümetin yüz yüze satış yapan işletmeleri korumayı hedeflediğini kaydeden Bakan Hasan, sosyal medya platformlarında satış yapılmasını yasakladıkları kararla "adil ve dürüst rekabeti" sağlamaya çalıştıklarını vurgulamıştı.
Hasan, ülkede sosyal medya ve e-ticaretin birbirinden ayrılarak kişisel bilgilerin ticari amaçlarla kullanılmasının önlenmesi gerektiğini belirtmişti.
TikTok'un 125 milyonu Endonezya'da olmak üzere Güneydoğu Asya'da aylık 325 milyon aktif kullanıcısının bulunduğu belirtiliyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Endonezya'da TikTok'a kısıtlama
TikTok, Endonezya hükümetinin sosyal medya platformlarında alım satım yapılmasını yasaklamasının ardından uygulamadaki çevrim içi alışveriş özelliğini durdurdu.
BBC'nin haberine göre, Endonezya Ticaret Bakanı Zulkifli Hasan'ın sosyal medya platformalarında alışveriş özelliğinin yasaklandığını açıklaması üzerine TikTok, ülke çapında uygulamadaki "Dükkan" özelliğini askıya aldı.
TikTok Endonezya'dan yapılan açıklamada, firmanın önceliğinin "yerel yasa ve düzenlemelere uymak" olduğu ve uygulamadaki çevrim içi alım satımların durdurulduğu belirtildi.
Tech in Asia'ya konuşan TikTok Endonezya'nın bir sözcüsü ise söz konusu düzenlemenin platformdaki 6 milyondan fazla kişinin geçim kaynağını etkileyeceğini ifade etmişti.
TikTok, çevrim içi alışveriş özelliğinin pilot uygulamasını 2021'de Endonezya'da uygulamaya koymuş ve ülke iki yıl içinde "TikTok Dükkan"ın dünyadaki en büyük pazarlarından biri haline gelmişti.
Endonezya'da çevrim içi alışverişin 2018'den bu yana 6 kat büyüme gösterdiği belirtilirken ülkenin Merkez Bankası verilerine göre, gelecek yıl çevrim içi satışların 44 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Hükümetin yüz yüze satış yapan işletmeleri korumayı hedeflediğini kaydeden Bakan Hasan, sosyal medya platformlarında satış yapılmasını yasakladıkları kararla "adil ve dürüst rekabeti" sağlamaya çalıştıklarını vurgulamıştı.
Hasan, ülkede sosyal medya ve e-ticaretin birbirinden ayrılarak kişisel bilgilerin ticari amaçlarla kullanılmasının önlenmesi gerektiğini belirtmişti.
TikTok'un 125 milyonu Endonezya'da olmak üzere Güneydoğu Asya'da aylık 325 milyon aktif kullanıcısının bulunduğu belirtiliyor.
Kaynak: AA
En Çok Okunan Haberler
Fenerbahçe ile Kasımpaşa 44. randevuda
20 ilde oral aşı atım çalışması gerçekleştirilecek
Limonata yüklü tır dorsesi alev alev yandı
Fenerbahçe robotik takımı kuruldu
Evde Bakım Yardımı ödemeleri hesaplarda
Şehit ve gazi ailelerinden TÜSİAD’a tepki
Bursa merkezli tefeci operasyonu...11 şüpheli tutuklandı
Bursa'da Berkay’dan Sevgililer Gününe özel konser
Nilüferli çiftlerden Sevgililer Günü tangosu