Karadeniz Bölgesi’nin en önemli geçim kaynağı olan fındıkta olgunlaşmadan yapılacak hasadın, rekolte ve kalite kaybına neden olacağından üreticileri ekonomik yönden olumsuz etkileyeceği belirtiliyor.
Haber Giriş Tarihi: 16.07.2025 16:59
Haber Güncellenme Tarihi: 16.07.2025 17:01
Kaynak:
İHA
Karadeniz Bölgesi’nin en önemli geçim kaynağı olan fındıkta sahil kesimlerine yaklaşık 2 hafta sonra hasadın başlaması bekleniyor. Nisan ayında etkili olan zirai don sonrası Ordu’nun 400 ve üzeri rakımdaki bölgelerinde fındık mahsulünde ciddi zararlar tespit edilirken, erken yapılacak olan hasadın rekolte ve kalite kaybına neden olacağı, bu durumun ise üreticileri ekonomik yönden olumsuz etkileyeceği belirtiliyor.
"Açıklanacak olan hasat tarihlerine muhakkak uymamız gerekiyor"
Türkiye Ziraat Odaları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Arslan Soydan, açıklanacak olan hasat tarihlerine uyulması gerektiğini belirterek, "Bölgemizin en önemli geçim kaynağı olan fındıkta artık hasat sezonuna yaklaştık. 2025 yılı hasat zamanına 2 hafta gibi bir süre kaldı. Tabi sahil ve yüksek kesimlere göre hasat zamanı muhakkak değişecektir. Fındık toplama tarihleri ilgili komisyonlar tarafından açıklanacaktır. Muhakkak açıklanan hasat tarihlerine uymamız lazım. Erken toplanan fındıklarda su oranı yüksek olduğu için hızlı su kaybı ile birlikte bezik oluşur, bu da randıman ve kilo kaybına neden olur. Bu da üreticilerimizin cebine girecek olan paranın eksik olmasına sebep olacaktır. Bu nedenle acele edilmemesi gerekiyor" dedi.
"Elimizde olan mahsulün değerini korumamız gerekiyor"
Ordu’da 400 rakım ve üzeri bölgelerde ciddi rekolte kaybı olduğunu kaydeden Soydan, "Bu yıl zaten zirai don olayını yaşadık, 300-400 rakım ve üzerinde fındık yok denilecek kadar az. Bu nedenle belirli rakımın altından sıfır rakıma kadar mahsul var, bunun da değerini bilmek ve ekonomik yönden en iyi şekilde sağlayabilmemiz için acele edilmemesi gerekiyor. Çotanakların tamamıyla olgunlaşmasını beklemek lazım" diye konuştu.
‘Fındıkları daldan değil, yerden toplayın’ önerisi
Olgunlaşıp yere dökülen fındık hasadının, daldan yapılan hasada göre hem daha verimli, hem de işçilik olarak daha kolay olduğuna değinen Soydan, "Bu sene fındığı daldan toplamaya bile gerek yok, fındığın yere dökülmesini beklemek lazım. Bu sebeple hem fındığın tam olgunlaşmasını beklemiş oluruz, hem de az işçilik ile hasadı yapmış oluruz. Özellikle gurbetten gelen üreticilerimiz kesinlikle acele etmesinler. Bu yıl zirai don olayı nedeniyle işçilik sıkıntısı da çekilmeyecek" ifadelerine yer verdi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Fındıkta ‘erken hasat yapılmaması’ uyarısı
Karadeniz Bölgesi’nin en önemli geçim kaynağı olan fındıkta olgunlaşmadan yapılacak hasadın, rekolte ve kalite kaybına neden olacağından üreticileri ekonomik yönden olumsuz etkileyeceği belirtiliyor.
Karadeniz Bölgesi’nin en önemli geçim kaynağı olan fındıkta sahil kesimlerine yaklaşık 2 hafta sonra hasadın başlaması bekleniyor. Nisan ayında etkili olan zirai don sonrası Ordu’nun 400 ve üzeri rakımdaki bölgelerinde fındık mahsulünde ciddi zararlar tespit edilirken, erken yapılacak olan hasadın rekolte ve kalite kaybına neden olacağı, bu durumun ise üreticileri ekonomik yönden olumsuz etkileyeceği belirtiliyor.
"Açıklanacak olan hasat tarihlerine muhakkak uymamız gerekiyor"
Türkiye Ziraat Odaları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Arslan Soydan, açıklanacak olan hasat tarihlerine uyulması gerektiğini belirterek, "Bölgemizin en önemli geçim kaynağı olan fındıkta artık hasat sezonuna yaklaştık. 2025 yılı hasat zamanına 2 hafta gibi bir süre kaldı. Tabi sahil ve yüksek kesimlere göre hasat zamanı muhakkak değişecektir. Fındık toplama tarihleri ilgili komisyonlar tarafından açıklanacaktır. Muhakkak açıklanan hasat tarihlerine uymamız lazım. Erken toplanan fındıklarda su oranı yüksek olduğu için hızlı su kaybı ile birlikte bezik oluşur, bu da randıman ve kilo kaybına neden olur. Bu da üreticilerimizin cebine girecek olan paranın eksik olmasına sebep olacaktır. Bu nedenle acele edilmemesi gerekiyor" dedi.
"Elimizde olan mahsulün değerini korumamız gerekiyor"
Ordu’da 400 rakım ve üzeri bölgelerde ciddi rekolte kaybı olduğunu kaydeden Soydan, "Bu yıl zaten zirai don olayını yaşadık, 300-400 rakım ve üzerinde fındık yok denilecek kadar az. Bu nedenle belirli rakımın altından sıfır rakıma kadar mahsul var, bunun da değerini bilmek ve ekonomik yönden en iyi şekilde sağlayabilmemiz için acele edilmemesi gerekiyor. Çotanakların tamamıyla olgunlaşmasını beklemek lazım" diye konuştu.
‘Fındıkları daldan değil, yerden toplayın’ önerisi
Olgunlaşıp yere dökülen fındık hasadının, daldan yapılan hasada göre hem daha verimli, hem de işçilik olarak daha kolay olduğuna değinen Soydan, "Bu sene fındığı daldan toplamaya bile gerek yok, fındığın yere dökülmesini beklemek lazım. Bu sebeple hem fındığın tam olgunlaşmasını beklemiş oluruz, hem de az işçilik ile hasadı yapmış oluruz. Özellikle gurbetten gelen üreticilerimiz kesinlikle acele etmesinler. Bu yıl zirai don olayı nedeniyle işçilik sıkıntısı da çekilmeyecek" ifadelerine yer verdi.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuzey Makedonya Başbakanı Mickoski’yi kabul etti
İmam ve müezzin girdikleri gölette boğuldu
Trump: "İran ile anlaşmanın yarın imzalanması planlanıyor"
Bursa’da minibüs ile otomobil çarpıştı: Çok sayıda yaralı var
İnegöl'ün üstyapısı yenileniyor
Nilüfer'de sağlıklı yaşlanma için yoga yaptılar
Güney Kıbrıs'ta Yunan askeri varlığı kalıcılaştırılıyor
Akondroplazi bireyler Bursa'yı gezdi
Büyükşehir'den LGS sınavında ulaşım desteği