Hava Durumu

Sosyal Medya ve Pazarlama: Dijital Çağın Gücü

2000’lerin başlarından itibaren dijital çağ ivme kazanmaya başladı. Bu ivme hayatımıza giren dijital uygulamaların artmasıyla başka bir boyuta taşındı. Artık yerimizden kalkmadan dilediğimiz çoğu şeyi parmaklarımızın ucundaki cihazlardan halledebiliyoruz. Kıyafet, market alışverişi, konserler, etkinlikler, öneri ve tavsiyeler ne ararsak bu mecralarda buluyoruz.

Haber Giriş Tarihi: 24.04.2024 15:24
Haber Güncellenme Tarihi: 24.04.2024 15:56
Kaynak: (BÜLTEN)
Sosyal Medya ve Pazarlama: Dijital Çağın Gücü

Sosyal medyayı adapte etme hızı göz korkutucu şekilde artsa da bunun ne kadar pratik olduğunu görüyoruz. Mesela şirketlerin müşterileriyle iletişim şekilleri tamamen değişmiş durumda. Her gün kullanırken artık hiç düşünmediğimiz sosyal medya platformları büyük küçük fark etmeksizin markaların hedeflediği kitlelere doğrudan ulaşmak için pratik ve az maliyetli bir araç haline geldi.

Sosyal Medya Alternatifi Casino Oyunları

Mobil cihazlarla haşır neşir olurken yerimizden kalkmadan yaptığımız şeylerin başında sanal eğlence ve alışveriş geliyor. Ekonominin de etkisiyle çok sayıda kullanıcı eğlenirken para kazanmanın farklı yollarını arıyor. Mesela, kullanıcıların güvenerek kullandığı VIP casino Youwin https://you-winn1.com/ adresinde ücretsiz slotlar ve canlı bahis gibi seçenekler büyük rağbet görüyor.

Kayıt bonusu ve diğer ödülleri de formüle eklediğimiz zaman bu platform hem sosyal medyada geçirdiğimiz zamanın yerini alabilecek bir potansiyel sunuyor hem de isminden de anlaşılacağı gibi kullanıcılarına tatmin edici kazançlar vadediyor.

Sosyal Medyanın Pazarlama Alanındaki Önemi

Sosyal medyanın pazarlama alanına getirdiği kökten değişikliklere kısaca göz atalım.

     * Hedef Kitlenin Genişlemesi: Şirketler, önceki dönemlerde ulaştırmak istedikleri ürünler için genellikle yerel piyasa ile sınırlı kalıyorlardı. Facebook ve Instagram üzerinde kullanılmaya başlayan pazar yerleri, sahibinden.com gibi emlak sektörü uygulamalarının ikinci el satışları eklemesi sayesinde ulaşılan kişi sayısı çok arttı. Bu devasa sosyal ağ sayesinde artık hem hedef kitlelere ulaşmak daha mümkün hem de memnun olan müşterilerin ürünlerini etrafıyla paylaşması sayesinde hedef kitlenin genişlemesi.    

   * Çift Taraflı İletişim: Geleneksel pazarlama yöntemlerinde satıcı, istediği söylemi alıcısına sunar ve iki tarafın birbiriyle etkileşimi ancak aracılar (mesela anket şirketleri) üzerinden gerçekleşiyor. Sosyal medyada ise geri bildirim çok önemli. Satılan ürün her ne olursa olsun, müşterilerden geri bildirim almak üretici ve satıcıların daha fazla gelişmesine olanak veriyor. Kullanıcılar konuyla ilgili düşünce, öneri, şikayet ve övgülerini anlık olarak ifade ediyor ve bunlara cevap alıyorlar.

Sosyal medya platformları artık kişiye özel ürün pazarlama konusunda hepimizi şaşırtacak derecede iyi iş çıkarıyor. Bu iki taraf için de oldukça pratik. Kullanıcılar aradıklarını daha kolay buluyor ve ürün denizinde kaybolmuyor, şirketler ise ürün gamlarına ilgi duyan kitlelere görünür oldukları için hedeflerini tam on ikiden vuruyorlar.

Sosyal Medyada Değişen Pazarlama Yolları

Geleneksel pazarlama yöntemlerinden tam olarak vazgeçilmiş değil. Mesela işin psikolojisi artık daha önemli bir yerde. Bunu gören üretici ve satıcılar elde ettikleri bu verileri sosyal medyada başarıyla uygulayarak başarı elde ediyorlar. Üstelik eskiye nazaran pazarlama maliyetlerinin düştüğüne şahit oluyorlar. Elbette bir yandan işleri kolaylaşıyor ama diğer yandan tüm rakipleri de aynı mecrayı kullandığı için görünür olma konusu mutlaka atlanması gereken bir engel olarak karşılarına çıkıyor. aşladıktan sonra bu işin ne kadar karlı ve az maliyetli olduğunu gördüler.

Elbette bunun için şirketlerin geleneksel pazarlama tekniklerini yeni çağa adapte etmesi gerekiyor. Bunun için de kullanacakları stratejiler büyük önem kazanıyor.

Stratejilerin Sürekli Güncellenmesi Gerekiyor

Eski temel prensiplerin yola çıkarken mutlaka başvurulduğu bu alanda ilk olarak hedef kitlenin belirlenmesi gerekiyor. Yeni yöntemle demografik özellikleri belirleyerek bu özelliklere sahip kişilere ulaşmak her şeyden daha kolay. Bunun yanı sıra doğru platform seçimi, içerik geliştirme ve etkileşimde kalma gibi hamlelerden şirketlerin mutlaka haberdar olması ve kendilerini yenilemeleri gerekiyor.

Sosyal medya platformları sürekli değişiyor. Bundan belki on sene önce hayatımızda Instagram bu kadar aktif kullandığımız bir mecra değildi ama geldiği yeri görünce sonraki senelerde başka bir platforma geçme ihtimalinin yeni nesil tüketicilerle beraber kuvvetle ihtimal olduğu açık.

Sosyal ağlarda paylaşılan içeriklerin yalnızca satış kokmaması ve hedef alıcılara katma değer sunması çok önemli. İlgi çekici, bilgilendirici, şaşırtıcı ve etkileşime açık içerikler her zaman kullanıcıların daha çok ilgisini çekiyor. Viral olan konular baş döndürücü bir hızda değişirken, bu konuda da gündemden haberdar olmak çok önemli.

Sosyal Medya Pazarlamasının Geleceği

Sosyal medya platformları teknolojiyle beraber sürekli devinim halinde. Yeni özellikler, farklı topluluklar ve yaklaşımları hep buradan takip ediyoruz. Mesela son dönemde yapay zekanın başardıkları hepimizi şaşırtırken bu teknolojisinin en çok sosyal medya üzerinde kullanıldığını ve yayıldığını görüyoruz. Bununla birlikte, sosyal medya pazarlamasının etik ilkeler çerçevesinde yürütülmesi hala gerekli. Dezenformasyon içerikli bilgiler şirketlerin itibarını lekerken birbirine karşı daha ılımlı olmayı da teşvik ediyor.

Kaynak: (BÜLTEN)

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.