Koronavirüs toplantısında önemli kararlar: Hedef kitle gençler
Koronavirüs toplantısında önemli kararlar: Hedef kitle gençler
Koronavirüsle mücadelede sıra 'psikolojik' önlemlerde. Normalleşme sürecinde doğru bilinen yanlışlar ve kurallara uymanın önemi yeni bir anlayışla anlatılacak. Toplumun koronavirüs kaygısı ölçülecek. Bu kez Bilim Kurulu yerine Toplum Bilimleri Kurulu'na iş düşecek. Bölgelere göre farklı kampanya yapılacak.
Haber Giriş Tarihi: 24.06.2020 09:27
Haber Güncellenme Tarihi: 24.06.2020 09:27
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Hürriyet'ten Nuray Babacan'ın haberine göre, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın üç kez yaptığı Toplum Bilimleri Kurulu toplantılarında, koronavirüsten korunmanın önemini anlatmakla ilgili yeni yöntemlere başvurulması tartışılıyor.
Yasakların geri dönmesi yerine koruma kurallarına tam uyulması sağlanarak dışarıda yaşamın sürdürülmesi planlanıyor. Ancak şimdiye kadar ortaya çıkan tabloda, vatandaşların kuralların önemini yeterince anlamadığı değerlendirildi.
Toplantıda, koronavirüs konusunda topluma verilecek yeni mesajlar değerlendirildi. Bunun için iletişim ve kampanyayı yürütecek bir alt komisyon oluşturuldu. Bu komisyon, koronavirüsle ilgili bilinen yanlış ve eksik bilgilerin doğrusunu anlatmak için öneri geliştirirken, toplumu paniğe sevk eden bilgilerle de mücadele edecek.
'Maskenin koruyuculuğu olmadığı' gibi yanlış bilgileri ortadan kaldırmak için kampanyalar yapılacak ve sonuçlarını gösteren veriler paylaşılacak.
Koronavirüs kaygısı ölçülecek
Bu süreçte toplum psikolojisi ve sosyolojisi göz önünde bulundurularak mücadele yürütülecek. Kısıtlamaların toplumda yarattığı baskı ve sıkıntılar dikkate alınacak. 'Olmazsa olmazlara' vurgu yapılarak aksi durumda nelerin yaşanabileceği gösterilecek.
Mesajlarda esas kitle olarak kuralları en çok ihlal eden gençler hedef alınacak. Her yaş grubuna farklı argümanlarla yaklaşılacak. Bunun için topluluğun koronavirüs kaygısı ölçülecek. Buna göre algı geliştirilecek. Türkiye'nin demografik yapısı dikkate alınacak. Yerel unsurlardan yola çıkılarak bölgelere göre mesajlar hazırlanacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Koronavirüs toplantısında önemli kararlar: Hedef kitle gençler
Koronavirüsle mücadelede sıra 'psikolojik' önlemlerde. Normalleşme sürecinde doğru bilinen yanlışlar ve kurallara uymanın önemi yeni bir anlayışla anlatılacak. Toplumun koronavirüs kaygısı ölçülecek. Bu kez Bilim Kurulu yerine Toplum Bilimleri Kurulu'na iş düşecek. Bölgelere göre farklı kampanya yapılacak.
Hürriyet'ten Nuray Babacan'ın haberine göre, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın üç kez yaptığı Toplum Bilimleri Kurulu toplantılarında, koronavirüsten korunmanın önemini anlatmakla ilgili yeni yöntemlere başvurulması tartışılıyor.
Yasakların geri dönmesi yerine koruma kurallarına tam uyulması sağlanarak dışarıda yaşamın sürdürülmesi planlanıyor. Ancak şimdiye kadar ortaya çıkan tabloda, vatandaşların kuralların önemini yeterince anlamadığı değerlendirildi.
Toplantıda, koronavirüs konusunda topluma verilecek yeni mesajlar değerlendirildi. Bunun için iletişim ve kampanyayı yürütecek bir alt komisyon oluşturuldu. Bu komisyon, koronavirüsle ilgili bilinen yanlış ve eksik bilgilerin doğrusunu anlatmak için öneri geliştirirken, toplumu paniğe sevk eden bilgilerle de mücadele edecek.
'Maskenin koruyuculuğu olmadığı' gibi yanlış bilgileri ortadan kaldırmak için kampanyalar yapılacak ve sonuçlarını gösteren veriler paylaşılacak.
Koronavirüs kaygısı ölçülecek
Bu süreçte toplum psikolojisi ve sosyolojisi göz önünde bulundurularak mücadele yürütülecek. Kısıtlamaların toplumda yarattığı baskı ve sıkıntılar dikkate alınacak. 'Olmazsa olmazlara' vurgu yapılarak aksi durumda nelerin yaşanabileceği gösterilecek.
Mesajlarda esas kitle olarak kuralları en çok ihlal eden gençler hedef alınacak. Her yaş grubuna farklı argümanlarla yaklaşılacak. Bunun için topluluğun koronavirüs kaygısı ölçülecek. Buna göre algı geliştirilecek. Türkiye'nin demografik yapısı dikkate alınacak. Yerel unsurlardan yola çıkılarak bölgelere göre mesajlar hazırlanacak.
En Çok Okunan Haberler
BioNTech 315 milyon euro zarar etti
Beyaz Saray'dan İsrail-Hamas açıklaması
Bakan Kacır: “2030’da 100 bin teknoloji girişimciliği hedefimize ulaşacağız”
Netanyahu’dan müzakere heyetine talimat
Bursa'da Kalbiselim Derneği ihtiyaç sahibinin yanında
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuveyt Emiri El Sabah ile bir araya geldi
Bakanlıktan KDV oranlarının artırılacağı iddiası ile ilgili açıklama
Bursa Uludağ Üniversitesinin acı günü
MHP'den Nilüfer Belediyesi'ne çağrı