Sosyal Güvenlik Kurumundan (SGK) yapılan EYT başvuruları hakkındaki açıklamada, ilgili kanunun Resmi Gazete'de yayımlanıp yürürlüğe girmeden aylık bağlama işlemi yapılmasının yasal olarak mümkün olmadığı belirtildi.
Haber Giriş Tarihi: 01.03.2023 14:59
Haber Güncellenme Tarihi: 01.03.2023 14:59
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Sigortalı olanların emekli aylığına hak kazanmasında yaş şartını kaldıran düzenlemenin TBMM Genel Kurulunda kabul edilmesinin ardından, çok sayıda vatandaşın e-Devlet üzerinden ve doğrudan SGK'ya başvuru yolu ile aylık talebinde bulunması üzerine SGK'dan konu ile ilgili açıklama yapıldı. TBMM'de kabul edilen EYT kanun teklifinin Resmi Gazete'de yayımlanmasıyla birlikte başvuru sürecinin başlayacağının belirtildiği açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"8 Eylül 1999 öncesi ilk defa sigortalı olanların emekli aylığına hak kazanmasında yaş şartını kaldıran düzenleme, TBMM Genel Kurulunda kabul edilmiştir. Söz konusu kanun, henüz Resmi Gazete'de yayımlanıp yürürlüğe girmediği halde çok sayıda vatandaşımız gerek e-Devlet gerekse doğrudan başvuru yolu ile Kurumumuzdan aylık talebinde bulunmaktadır.
Konuya ilişkin kanun Resmi Gazete'de yayımlanıp yürürlüğe girmeden yapılan bu taleplere istinaden Kurumumuzca aylık bağlama işlemi yapılması yasal olarak mümkün değildir. Tüm süreçler tamamlanıp Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdikten sonra Kurumumuzdan aylık talebinde bulunulması halinde aylık bağlama işlemleri en kısa sürede sonuçlandırılacaktır."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
SGK'dan EYT başvurularına ilişkin açıklama
Sosyal Güvenlik Kurumundan (SGK) yapılan EYT başvuruları hakkındaki açıklamada, ilgili kanunun Resmi Gazete'de yayımlanıp yürürlüğe girmeden aylık bağlama işlemi yapılmasının yasal olarak mümkün olmadığı belirtildi.
Sigortalı olanların emekli aylığına hak kazanmasında yaş şartını kaldıran düzenlemenin TBMM Genel Kurulunda kabul edilmesinin ardından, çok sayıda vatandaşın e-Devlet üzerinden ve doğrudan SGK'ya başvuru yolu ile aylık talebinde bulunması üzerine SGK'dan konu ile ilgili açıklama yapıldı. TBMM'de kabul edilen EYT kanun teklifinin Resmi Gazete'de yayımlanmasıyla birlikte başvuru sürecinin başlayacağının belirtildiği açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"8 Eylül 1999 öncesi ilk defa sigortalı olanların emekli aylığına hak kazanmasında yaş şartını kaldıran düzenleme, TBMM Genel Kurulunda kabul edilmiştir. Söz konusu kanun, henüz Resmi Gazete'de yayımlanıp yürürlüğe girmediği halde çok sayıda vatandaşımız gerek e-Devlet gerekse doğrudan başvuru yolu ile Kurumumuzdan aylık talebinde bulunmaktadır.
Konuya ilişkin kanun Resmi Gazete'de yayımlanıp yürürlüğe girmeden yapılan bu taleplere istinaden Kurumumuzca aylık bağlama işlemi yapılması yasal olarak mümkün değildir. Tüm süreçler tamamlanıp Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdikten sonra Kurumumuzdan aylık talebinde bulunulması halinde aylık bağlama işlemleri en kısa sürede sonuçlandırılacaktır."
En Çok Okunan Haberler
Rusya’nın üyeliği askıya alındı
ABD giriş izni vermemişti, Süper Kupa maçını yönetecek
MSB'den Rum Yönetimi'ne çok sert açıklama
Erden Timur hakkında tahliye kararı
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Paşinyan'a tebrik
Nilüfer’de sürdürülebilir kalkınma hamlesi
İMO Bursa Şubesi üyelerini bilgilendirmeye devam ediyor
Bakan Yumaklı: Bu yıl üretim rekoru gelebilir
İnegöl’ün sağlık öncelikleri masaya yatırıldı