İnternet üzerinden check-in yapan, uçağa binince koltuğu değiştirilen ve başka bir yolcu tarafından azarlanan şahıs, havayolu şirketine dava açtı. Mahkeme heyeti şirketin yolcuya tazminat ödemesine karar verdi.
Haber Giriş Tarihi: 03.09.2018 14:19
Haber Güncellenme Tarihi: 03.09.2018 14:19
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
İddiaya göre, B.K. isimli yolcu 2017 yılında Pegasus havayolu şirketinin Gaziantep-İstanbul seferinden uçak bileti aldı. Yolcu oturacağı koltuğu online check-in yaparak 14A olarak seçti. Uçuş günü hava alanına giden B.K. biletini aldığı sırada koltuk numarasının XXX olduğunu gördü. Uçağa binen B.K. hostesler tarafından önce seçtiği 14A numaralı koltuğa oturtuldu daha sonra koltuktan kaldırıldı. B.K. ayakta koltuğuna oturmayı beklerken uçaktaki bir başka yolcu tarafından azarlandı. Uçuş personeli tarafından 5C numaralı koltuğa oturtulan B.K. uçuştan sonra Pegasus havayolu şirketine dava açtı.
Yalova 1. Asliye Hukuk Mahkemesi'nde görülen davada B.K., 124 lira 99 kuruş uçak bileti maliyeti ve uçuşta yaşadığı sıkıntıları anlatmak için Pegasus müşteri hizmetleri ile görüşürken harcamış olduğu 11 lira 71 kuruş iletişim ücreti ile ilgili maddi tazminat isterken koridorda beklediği esnada başka bir yolcu tarafından azarlandığı ve bu yüzden onurun kırıldığı gerekçesi ile de 3 bin liralık manevi tazminat talebinde bulundu.
Dava dosyasını inceleyen mahkeme heyeti B.K.'nin yolculuğunu tamamlaması sebebiyle herhangi bir zarara uğramadığını bu sebeple uçak bileti talebinin reddedilmesine, iletişim ücretinin havayolu tarafından karşılanması gerektiğini göz önüne alarak 11 lira 71 kuruşluk maddi ve yolcunun başka bir yolcu tarafından azarlanmasının onur kırıcı olduğuna kanaat getirerek 3 bin liralık manevi tazminat talebinin kabulüne karar verdi.
Davalı verilen karara itiraz ederek dosyayı üst mahkemeye taşıdı. İstanbul Bölge Mahkemesi 14. Hukuk Dairesi, yolcunun check-in yaparak 14A olarak seçtiği koltuğun değiştirilmesi sebebiyle yaşadığı mağduriyeti ve onurunun kırılmasını göz önünde bulundurup, havayolu şirketinin yolcuya tazminat ödemesine hükmetti.
Konuyla ilgili iletişime geçtiğimiz davacı avukatı Naim Şaşma, "Müvekkilimin haklı davasını kazanmasını sağladığım için çok mutluyum. Basit bir hak ve alacak mücadelesi olmaktan öte vicdanı rahatlatan bu kararın benzer dosyalarda da olumlu açıdan kullanılmasını temenni ederim" dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Uçakta koltuğu değiştirilince tazminat kazandı!
İnternet üzerinden check-in yapan, uçağa binince koltuğu değiştirilen ve başka bir yolcu tarafından azarlanan şahıs, havayolu şirketine dava açtı. Mahkeme heyeti şirketin yolcuya tazminat ödemesine karar verdi.
İddiaya göre, B.K. isimli yolcu 2017 yılında Pegasus havayolu şirketinin Gaziantep-İstanbul seferinden uçak bileti aldı. Yolcu oturacağı koltuğu online check-in yaparak 14A olarak seçti. Uçuş günü hava alanına giden B.K. biletini aldığı sırada koltuk numarasının XXX olduğunu gördü. Uçağa binen B.K. hostesler tarafından önce seçtiği 14A numaralı koltuğa oturtuldu daha sonra koltuktan kaldırıldı. B.K. ayakta koltuğuna oturmayı beklerken uçaktaki bir başka yolcu tarafından azarlandı. Uçuş personeli tarafından 5C numaralı koltuğa oturtulan B.K. uçuştan sonra Pegasus havayolu şirketine dava açtı.
Yalova 1. Asliye Hukuk Mahkemesi'nde görülen davada B.K., 124 lira 99 kuruş uçak bileti maliyeti ve uçuşta yaşadığı sıkıntıları anlatmak için Pegasus müşteri hizmetleri ile görüşürken harcamış olduğu 11 lira 71 kuruş iletişim ücreti ile ilgili maddi tazminat isterken koridorda beklediği esnada başka bir yolcu tarafından azarlandığı ve bu yüzden onurun kırıldığı gerekçesi ile de 3 bin liralık manevi tazminat talebinde bulundu.
Dava dosyasını inceleyen mahkeme heyeti B.K.'nin yolculuğunu tamamlaması sebebiyle herhangi bir zarara uğramadığını bu sebeple uçak bileti talebinin reddedilmesine, iletişim ücretinin havayolu tarafından karşılanması gerektiğini göz önüne alarak 11 lira 71 kuruşluk maddi ve yolcunun başka bir yolcu tarafından azarlanmasının onur kırıcı olduğuna kanaat getirerek 3 bin liralık manevi tazminat talebinin kabulüne karar verdi.
Davalı verilen karara itiraz ederek dosyayı üst mahkemeye taşıdı. İstanbul Bölge Mahkemesi 14. Hukuk Dairesi, yolcunun check-in yaparak 14A olarak seçtiği koltuğun değiştirilmesi sebebiyle yaşadığı mağduriyeti ve onurunun kırılmasını göz önünde bulundurup, havayolu şirketinin yolcuya tazminat ödemesine hükmetti.
Konuyla ilgili iletişime geçtiğimiz davacı avukatı Naim Şaşma, "Müvekkilimin haklı davasını kazanmasını sağladığım için çok mutluyum. Basit bir hak ve alacak mücadelesi olmaktan öte vicdanı rahatlatan bu kararın benzer dosyalarda da olumlu açıdan kullanılmasını temenni ederim" dedi.
En Çok Okunan Haberler
Bursa’da Büyükşehir Başkanlık koşusu
Şampiyon atletlerden Başkan Aydın’a ziyaret
Bursa Emniyeti vatandaşları dolandırıcılara karşı bilgilendirdi
BURPOL’den ihracat atağı
Sanat Güneşi Osmangazi’de anılacak
İnegöl Belediyesi eğitim yardımları başvuruları başlıyor
Kitap Limanı’nda Mavi Vatan, demokrasi ve basın konuşuldu
Mert Berkay BT.V.E yeni teklisi müzikseverlerle buluştu
Konut fiyatlarında artış