Hava Durumu

Aşı kartı nasıl alınır? E-nabız aşı kartı oluşturma ve sorgulama ekranı!

Aşı kartı almak isteyenler aramalarında konuya geniş yer veriyor. Koronavirüs salgının ardından aşı çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. E-nabız ve MHRS sistemi üzerinden aşı kartı alınabiliyor. Peki, Aşı kartı nasıl alınır?

Haber Giriş Tarihi: 19.08.2021 16:53
Haber Güncellenme Tarihi: 19.08.2021 16:53
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Aşı kartı nasıl alınır? E-nabız aşı kartı oluşturma ve sorgulama ekranı!

Aşı kartı oluşturmak ve sorgulamak isteyenler yoğun bir şekilde araştırma yapıyor. Ülkemizde BioNTech ve Sinovac aşıları Sağlık Bakanlığı kontrolünde gerçekleştiriliyor. Vatandaşlar aşı kartına e-nabız sistemi üzerinden erişebiliyor. Peki, Aşı kartı nasıl alınır? 

AŞI KARTI NASIL ALINIR?

Aşı uygulaması yapılan her kişi, sonrasında aşıya ait tüm detaylara (elektronik aşı kartı vb.) cep telefonuna gönderilecek kısa mesajdan (SMS) ve e-Nabız hesabından erişebilecek. Türkiye'de 13 Ocak'ta başlayan Kovid-19 aşılama çalışmaları devam ediyor. Vatandaşlar, aşı bilgilerini e-Nabız ya da SMS ile aşı durumu sorgulayabiliyor.

Aşı kimlikleri e-Nabız ve Hayat Eve Sığar hesaplarından oluşturulabiliyor.

2. doz aşısı tamamlanmış vatandaşlar, e-Nabız üzerinden "COVID-19 Aşı Durumu" menüsüne, ardından "COVID-19 Aşı Kartı" sekmesine girerek aşı kimliklerini alabilir.

Hayat Eve Sığar uygulamasında ise "COVID-19 Aşı Bilgilerim" menüsünden aşı kimliğini edinebiliyor.

Eğer vatandaş, aşı kimliğinde pasaport bilgisinin de yer almasını isterse Hayat Eve Sığar uygulamasında bu seçeneğe girerek pasaport numarasını yazabiliyor. Aşı kimliğinde yer alan QR kod okutulduğunda e-Nabız sistemine bağlanarak kartın doğruluğu kontrol edilebiliyor.

AB, TÜRKİYE'NİN KOVİD-19 AŞI SERTİFİKASINI TANIMA KARARI ALDI

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, Türkiye, Kuzey Makedonya ve Ukrayna'nın uyguladığı Kovid-19 aşı sertifikalarına "denklik" verilmesi kararı alındığını açıkladı.

Açıklamada, kararın 20 Ağustos itibarıyla geçerli olacağına işaret edilerek, 3 ülkenin AB aşı sertifikası sistemine bağlanacağı, verdikleri aşı sertifikalarının "AB Dijital COVID Sertifikası" ile aynı koşulları taşıyacağı ve AB ülkelerinde de kabul edileceği bildirildi.

Söz konusu 3 ülkenin AB'nin verdiği aşı sertifikasını tanıyacağı belirtilen açıklamada, uygulama ile karşılıklı biçimde güvenli seyahat gerçekleştirilmesinin kolaylaşacağı kaydedildi.

İkinci doz aşısı tamamlamış kişiler "COVID-19 Aşı Kartını" e-Nabız üzerinden veya Hayat Eve Sığar (HES) uygulamasından temin edebiliyor.

Söz konusu aşı sertifikası, ad, soyad, TC kimlik no, doğum tarihi, uygulanan aşıların türleri, üreticileri ve aşılanma tarihleri gibi çeşitli bilgileri içeriyor.

AB'nin salgında seyahatleri kolaylaştırmak için hazırladığı aşı sertifikası uygulaması, 1 Temmuz'da yürürlüğe girmişti.

Sertifikayla AB'de onaylı Kovid-19 aşılardan BioNTech-Pfizer, Moderna, AstraZeneca ve Johnson and Johnson olmuş ve son dozun üzerinden 2 hafta geçmiş kişilere seyahatlerde ek test veya ilave kısıtlamalar uygulanmıyor.

Seyahatlerde sıklıkla kontrol edilen aşı sertifikası, tüm AB ülkeleriyle birlikte İzlanda, Lihtenştayn, Norveç ve İsviçre'de geçerli oluyor.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.