Hava Durumu

Bursa'da en çok yatırım ulaşıma

AK Parti döneminde Bursa'ya 75,6 milyar TL'lik yatırım yapıldığını ve en çok payın ulaşıma harcandığını belirten AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan, pandemi sonrası ihtiyacın daha da arttığını, bu mana da ciddi gayret sarf ettiklerini ifade ederek, atılacak adımlara değindi.

Haber Giriş Tarihi: 21.10.2021 07:00
Haber Güncellenme Tarihi: 21.10.2021 07:00
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Bursa'da en çok  yatırım ulaşıma

Serhat İNCİ

Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) Bursa İl Başkanı Davut Gürkan, gazetemiz YeniDönem'i ziyaretinde gündeme dair özel açıklamalarda bulundu.

Bir teşkilat partisi olduklarını hatırlatan AK Parti İl Başkanı Gürkan, 5 bin 900 civarında aktif teşkilat mensubu ile sahada olduklarını kaydetti.

Sorun ve sıkıntıları sahadan aldıklarını belirten Gürkan, kendi verileriyle hareket ettiklerini söyledi.

Pazartesi günleri il yönetimi, salı günleri ilçe toplantıları, çarşamba günleri ise mahalle başkanlarının toplandığı vurgulayan Gürkan, "393 bin üyemiz var. Bu bize bir sinerji veriyor. Aldığımız doneleri yukarıya aktarıyoruz. 15 seçimi birincilikle bitirdik. Zaman zaman memnuniyetsizlikler olur. 20 yıllık iktidar olmak kolay değil" ifadelerini kullandı

'TALEPLER DİNLENİYOR'

Sahadan gelen her talebi dikkatle dinlediklerini ifade eden Gürkan, "Bursa farklı bir şehir. İşsizlikle alakalı meselede diğer şehirlere göre Türkiye genelinde en az 3-4 puan geridedir. Milli geliri, istihdamı en yüksek şehirdir. Cari açığı değil fazlası olan bir şehirdir. Sosyokültürel düzeyi en yüksek bir şehirdir" diye konuştu.

Sahadan gelen beklentilerinde çok yükseldiğinin altını çizen Gürkan, "Vatandaşın her bir telefon açılışında bir talep ve talebin yerine hemen getirilmesi ile ilgili eleştiri ile karşılaşılıyoruz. Vatandaşa bir açıklama yaptığınız ve tarih verdiğiniz zaman sizi makul karşılıyor" değerlendirmesini yaptı.

VATANDAŞIN KONUŞTUĞU 3 KONU

Vatandaştan en çok talep gelen üç konuyu aktaran Gürkan, "En çok talep ulaşım ve trafik hakkında. Pandemi sürecinden çıktık bununla alakalı ekonomik yönden bazı ürünlerin fiyatlarının artması da yakınmalara yol açtı. Sanayi cephesinde ise işçi bulamama. İŞKUR'dan kayıt aldığım zaman soruyorum işveren dünyasının yaklaşık 13 bin yakın işçi açığı var. Bursa'nın bir diğer sıkıntısı ara elaman bulmakta zorlanıyor" diye belirtti.

Gürkan, sade bir vatandaş olarak kendisinin gözünden çözümlere odaklandığını aktardı.

Önlerindeki süreçte şu ana kadar yapılanlarla ve yapılacak olanlarla denge kurmaya çalıştıklarını vurgulayan Gürkan, "Bursa'nın tarihi dokusuna, büyümesine katkı koyarak ilerlememiz lazım. Bu kentin kadim dokusuna bakarak hareket etmemiz lazım" açıklamasını yaptı.

ASLAN PAYI ULAŞIMA

AK Parti'nin beklentileri yükselten bir parti olduğunu aktaran Gürkan, "20 yıllık AK Parti iktidarında merkezi bütçeden 75,6 milyar harcandı. En fazla ulaşım ve alt yapı çalışmalarına harcandı. 20 yıllık iktidarımızda yatırımlarımız özet halinde hazırlanan 400 sayfalık bir kitapta topladık. Bunları halka anlatabilmemiz lazım" dedi.

Pandemi önceki aylık 2 bin aracın trafiğe çıktığının altını çizen Gürkan, "Pandemi sonrası aylık 6 bin civarında araç yola çıktı. Daralan yollarımız var. Bağlantı noktalarımız var. Şehrin batısına doğru ciddi kavşak ihtiyaçlarımız var. Şehrin ortasından kuzeye giderken Beşyol Kavşağı kamulaştırmaları kolay bir şey değil. 300, 500 metre gitmeden Adliye Kavşağı 70, 80 milyona mal olacak bir kavşağımı var. Alt tarafa geçiyorum Demirtaş Organize Sanayi bölgesine, otobana bağlayacak ayrı bir projelendirmemiz var. Öbür taraftan batıya doğru geçiyorum Yunuseli havayolunun olduğu hattın otobana bağlantısı ile ilgili çalışmamız var. Çalı, Hasanağa ve Beşevler Köprülü Kavşağının bağlanması çalışması var. Uludağ Kavşağı'nın orda ekstra lüpler yapılması lazım. Sadece burada yetmiyor iş. Uzak çevreyolu yetersiz kalmaya, sıkışmaya başladı. Alternatifini üretme ile alakalı çalışmalarımız var. Hepsini Bakanlıkla oturup masada konuşuyoruz. Ufak projeler değil milyarlık projeler. En fazla kişi başı araç kullanım sayısı Bursa'da. Bursa'nın bir ucundan bir ucuna gittiğinizde 25 kilometre gidiyorsunuz. Ciddi manada gayret sarf ediyoruz" değerlendirmesinde bulundu.

HIZLI TREN KREDİ BEKLİYOR

Hızlı tren konusuna da değinen Gürkan, tüneller ve alt yapı ile alakalı durumları bitirdiklerini belirterek, "Beklenilmeyen revizelerle proje öyle bir hale geldi ki... 2019 rakamı 9,5 milyardı, şu an 12 milyar civarında değeri var. Geçiş garantisi verilerek yapılan bir proje değil. Devletin kendi bütçesinden finanse ederek belki 40 yılda 50 yılda finanse edemeyeceği bir şey. İki tane üstlenici firma var. Dedik ki 'sana devlet garantisi veriyoruz, kredi bul.' Onlar bir kredi buldular. Bizimkileri ikna etmedi. Bir baz puan yukarda kaldı. Şimdi onla alakalı iyileştirme noktasında bir yere geldiler. Birkaç aydan beri sürüyordu bu süreç. Tahminimizce bir iki ay içerisinde netleşecek. Yılbaşı itibariyle başlama tarihini verdiğimizde takvimi konuşacağız. Tarihle ilgili net bir şey diyemeyiz. Sadece imzalar kaldı. Hızlı trenin Bursa'ya katacağı çok şey var" bilgisini verdi.

TOGG TEKNOSAB'A BAĞANACAK

Şehrin dinamiklerinin çok kısa sürede değişebileceğinin altını çizen Gürkan, "Bir plan yapıyorsunuz projesi 2 sene de geliyor. Yapılması da 4-5 sene. 6 sene önceki plan ile gerçek birbirine uymuyor. Altıntaş hattını yapılırken değiştiriyoruz. Yeterli gelmeyecek mesela" dedi. TOGG fabrikasının olduğu bölgedeki imar konusuna da değinen Gürkan, şunları söyledi: "TEKNOSAB'da 32 firma TOGG için yedek parça üretecek. Bizim önceliğimiz bu iki merkezi şehir içine sokmadan birbirine bağlayacak bir yol ile bağlantılarını sağlamak."

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.