Hava Durumu

Bursa'da tarihi gün... Yerli otomobil fabrikasının temeli Erdoğan'ın katılımıyla atıldı!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye'nin ilk yerli otomobilinin üretileceği Bursa'nın Gemlik ilçesindeki fabrikanın temel atma töreninde önemli açıklamalarda bulundu. Erdoğan, "Corona virüs salgınına rağmen gece gündüz çalıştık. Tüm dünyanın yatırımlarını durduğu bu süreçte, sağlıktan ulaşama çevre ve enerjiye kadar her alanda projelerimize hız verdik" ifadelerini kullandı.

Haber Giriş Tarihi: 18.07.2020 18:48
Haber Güncellenme Tarihi: 18.07.2020 18:48
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Bursa'da tarihi gün... Yerli otomobil fabrikasının temeli Erdoğan'ın katılımıyla atıldı!

Türkiye'nin Otomobili'nin üretileceği TOGG Mühendislik, Tasarım ve Üretim Tesisleri'nin temeli Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle Bursa'da atıldı.

Bursa'nın Gemlik ilçesindeki  Askeri Hara bölgesine yapılacak fabrikanın temel atma törenine TBMM Başkanı Mustafa Şentop, Sanayi veTeknoloji Bakanı Mustafa Varank, Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TOGG Ceo'su Gürcan Karakaş ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da katıldı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Vahdettin Köşkü'nden helikopterle Bursa'nın Gemlik ilçesine, saat 17.55 sıralarında geldi. 

Erdoğan, helikopterden indikten sonra tören alanının yakınında bulunan Türk Silahlı Kuvvetlerinin (TSK) en kapsamlı köpek ve at eğitim merkezi olan Gemlik Askeri Veteriner Okulu ve Eğitim Merkezi Komutanlığını ziyaret etti.  Cumhurbaşkanı Erdoğan'a burada, köpek ve at eğitimleriyle ilgili sunumlar yapıldı. Köpekler ve atlara isim de veren Cumhurbaşkanı Erdoğan, labrador cinsi köpeğe "Boran", bir aygıra da "Yağızkan" adını verdi.

Erdoğan daha sonra tören alanına geçti.

"60 YILLIK HAYALİMİZ GERÇEK OLDU"

Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşmasını yapmak üzere kürsüye çıktı.

Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları:

60 yıllık hayalimizi anlamlı bir buluşmayla gerçeğe dönüştürüyoruz. Tarihi bir adım attığımız böyle bir günde sizlerle beraber olmaktan büyük bir memnuniyet duyuyorum.

Türkiye'nin otomobili sadece Türkiye'de değil dünyanın birçok yerinde ses getirdi. Ülkemizin büyüyüp güçlenmesinden rahatsızlık duyanlar yoğun bir karalama kampanyası başlattılar. Hayatlarında ülke ve millet hayrına bir çivi çakmamış olanlar koro halinde iftira üretme yarışına koyuldular.

60 yıl sonra bile olsa Türkiye'nin böyle bir hamleye girişmesi içimizdeki bazı çevrelerin adeta kabusu haline geldi. Tüm çabalarına rağmen projede bir kusur bulamadılar.

Milletimizin her ferdi, ülkemizin gücünü ve üretim kapasitesini temsil eden bu projeyi sahiplendi.

"HER ALANDA PROJELERİMİZE HIZ VERDİK"

Yıllardır içeriden ve dışarıdan sabotajlara maruz kalmış bir hayalin gerçekleşmesi ile milyonlar yürek yeniden heyecana kapıldı. Corona virüs salgınına rağmen gece gündüz çalıştık. Tüm dünyanın yatırımlarını durduğu bu süreçte, sağlıktan ulaşama çevre ve enerjiye kadar her alanda projelerimize hız verdik.

Bugün sadece yeni bir yatırıma başlamanın sevincini değil salgına rağmen devasa bir projeyi hayata geçirmenin haklı gururunu yaşıyoruz.

Tasarım aşamasında bu güzel eseri öldürmeye çalışanlara en güzel cevabı veriyoruz.

Milli otomobillerimizin tüm süreçlerini buradan idare edeceğiz. TOGG tarafından üretilecek her şey buradan yapılacak. Tüm aşamalar burada gerçekleştirilecek.

Çevre dostu projelerle çıtayı daha yükseğe taşıyoruz. Genç kuşaklara ilham aşılayacağına inanıyorum. Emeği geçen ve geçecek olanları tebrik ediyorum.

Başarıya giden yol çoğu zaman engellerle, sabotajlarla hatta ihanetlerle doludur. Otomotiv sanayinde devrim otomobili girişimi son derece basit sebeplerle rafa kaldırılmıştır. Türkiye'nin şeftali yerine motor üretmek istemesi daime birilerini endişelendirmiştir.

"TEHDİTLERE RAĞMEN BAŞARDIK"

Son 18 senede neleri başardıysak tehditlere rağmen başardık.

1961 tarihli otomotiv kongresinden çarpıcı bir ayrıntı paylaşmak istiyorum. Amacı Türkiye'de otomobil yapılamaz düşüncesini çürütmek olan kongreye birçok kişi katılır. Başkanlığı Şükrü Er yapar. Şükrü Er adeta feryat eder gibi şöyle anlatıyor; " Tartışmada yaparız diyen ve yapamazsınız diyen birkaç ithalatçı yer alıyordu. İthalatçılar telaş içinde. Propaganda için her türlü masrafı göze alıyorlar." Şükrü Er'in dediği gibi Devrim Arabaları en başından beri öksüz kalmıştır.

O dönemin CHP zihniyetindeki gazetelerine baktığımızda yerli otomobil konusu boş lakırtıdır.

"VURGUN YEMEYİ GÖZE ALDIK"

Denizin dibinden inci çıkarmak isteyen, vurgun yemeyi göze almalıdır.

Ülkemizin bekası için kefenimizi giyerek çıktığımız bu yolda biz de vurgun yemeyi göze aldık, alacağız.

Son 18 yılda tabiri caiz ise hem şeytan taşladık, hem tavaf yaptık.

Bu işi bitireceğiz. Ölmek var dönmek yok. Şunu açık ve net söylüyorum. Herhangi bir aksilik oldu diyelim, devletimizin hazinesi ve maliyesi bu işi bitirmeye yeter. Her alanda hayalleri ile buluşturduk. Biz bu ülkeye bu millete güveniyoruz. Biz Türkiye'nin potansiyeline güveniyoruz. Biz fırsat verildiğinde insanımızın neleri başarabileceğini biliyoruz.

Salgın döneminde fabrika inşaatına başlamak için, tedarikçi seçimlerinin yüzde 93'ünü tamamladık. Çin'de dış tasarım işlemleri bitti. Sahadan aldığımız bilgilerle ekonomideki canlanmayı güçlü bir şekilde teyit ediyoruz. İlk 6 ayda sanayi siciline 7 bin işletme kaydoldu.

"2022 YILINI SON ÇEYREĞİNDE BANTTAN İNECEK"

Fabrikayı 18 ayda tamamlamayı, 2022 yılının son çeyreğinde otomobilimizi banttan indirmeyi planlıyoruz. Avrupa'nın ilk ve tek elektrikli SUV modeli yola çıkacak.

Üretime geçtikten 3 yıl sonra binek otomobillerde ülkemizde en yüksek yerlilikle üretilen tek marka Türkiye'nin Otomobili olacak.

"4 BİN KİŞİ İSTİHDAM EDİLECEK"

Fabrika alanında 4 binin üzerinde vatandaşımız istihdam edilecek.

Corona virüsün yaralarını sarmaya başladık. Ekonomimiz çok hızlı bir toparlanma sürecine girdi. Amerika Çin Güney Kore gibi ülkeleri geride bıraktık.

Toparlanma sürecinin Temmuz ayında daha da hızlandığını görüyoruz. Yapamayız üretemeyiz diyerek azminizi kırmaya çalışanlara asla prim vermeyin.

Başarı zahmet sabır ve cesaretin en tatlı meyvesidir. Devlet ve millet olarak sırt sırta verirsek aşamayacağımız hiçbir zorluk yoktur.

BAKAN VARANK: HEYECANLI VE GURULUYUZ

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı "Türkiye'nin otomobilinin üretileceği TOGG Mühendislik, Tasarım ve Üretim Tesisleri İnşaatının temel atma töreninde konuşan Teknoloji ve Sanayi Bakanı Mustafa Varank, "Yılların hayalinin Gemlik'te gerçeğe dönüşeceğini ifade ederek, "Çevre dostu akıllı otomobilimiz, yine çevre dostu akıllı bir tesisten yollara çıkacak. Heyecanlı ama bir o kadar da gururluyuz. Türkiye ekonomisi geride bıraktığı 18 yıllık süreçte, sanayide, ihracatta ve inovasyonda büyük atılımlar gerçekleştirdi. Bu atılımların hepsinin temelinde, Cumhurbaşkanımızın liderliğinde uygulanan politikalar ve başlatılan projeler var. Böylece bir yanda kalkınmada sınıf atlarken, diğer yanda milletimizin refahını çok daha ileri noktalara taşıdık. Türkiye, hemen hemen her sektörde üretim yapma kabiliyetine sahip. Planlı sanayileşmeye ev sahipliği yapan, yurdun dört bir yanına yayılmış üretim altyapılarımız var.

"GÜÇLÜ BİR KÜRESEL OYUNCU OLMA YOLUNDA HIZLA İLERLİYORUZ"

Parlak ve yenilikçi fikirleri yeşerten, sıfırdan kurduğumuz Ar-Ge merkezleri ve teknoparklarımız var. İşte bu kurulu altyapılar sayesinde dünya standartlarında bir yoğun bakım solunum cihazının seri üretimini, hem de salgın döneminde, rekor sürede gerçekleştirebildik. Aşı ve ilaç alanındaki çalışmalarımızla, dünyada takip edilen bir ülke haline geldik. Savunma sanayindeki yüksek teknolojili ürünlerimizle, güçlü bir küresel oyuncu olma yolunda hızla ilerliyoruz. Raylı sistemlerde büyük atılımların eşiğindeyiz. Elbette bunlarla yetinmek niyetinde değiliz. Hedefimiz, yüksek teknoloji üreten, hatta teknolojiye yön veren öncü ülkelerden birisi olmak" dedi.

"HAYALDEN GERÇEĞE DÖNÜŞTÜ"

Türkiye'nin otomobilinin otomotiv endüstrisini, gelecek çağa hazırlamak için üzerinde titizlikle çalıştıklarını son derece kritik bir proje olduğunun altını çizen Varank, "Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan milletin talebini hayalden öteye geçirip gerçeğe dönüştürdü. İşi sahiplenip, neticelendirecek babayiğitler aradınız. Sizin himayenizde aralık ayında, Türkiye'nin otomobilini dünyaya tanıttık. Tanıtımdan sonra Girişim Grubu, çalışmalarına hız kesmeden devam etti. Ekip genişletildi, Avrupa Birliği ve Çin'de tasarımlar tescillendi. Tedarikçi seçimlerinin de büyük bölümü tamamlandı. Burada bizleri heyecanlandıran bir hususun altını özellikle çizmek istiyorum. TOGG'un tedarikçileri arasında, daha önce hiçbir ana üreticiyle çalışmamış gencecik girişimler, start-up'lar var. Bu firmalar farklı düşünüyor, yeni ve özgün işlere imza atıyor" ifadelerini kullandı.

"OYUNA YETENEKLİ VE KABİLİYETLİ YENİ OYUNCULAR KATACAĞIZ"

Türkiye'nin Otomobili Projesi'nin bir araba üretmenin çok daha ötesinde olduğunu dile getiren Varank, "Yenilikçi ve peşinden koşulan işlere imza atmak için illa ki büyük paralara ihtiyaç yok. Entelektüel sermayeniz güçlüyse, kapılar ardına kadar size açılabiliyor. İşte biz Türkiye'nin otomobili ile sektörde küresel bir marka oluşturmanın yanında, bu işe katkı sunan tedarikçilerimizin de marka olmasının önünü açıyoruz. Milli bir otomobil yapmak, işte bu yüzden çok önemli, bu yüzden çok kıymetli. Fikri ve sınai hakları size ait olmayan bir üründe, istediğiniz tedarikçiyle çalışamazsınız. Yurt dışındaki merkezden izin almadan, tek bir adım dahi atamazsınız. Türkiye'nin otomobiliyle mevcut tedarikçileri güçlendirmenin yanında, oyuna yetenekli ve kabiliyetli yeni oyuncular katacağız. Bu oyuncuları, küresel rekabete hazırlayacağız. Böylece ekosistemi, özgün bakış açımızla ve Türk imzasıyla temelden inşa edeceğiz" şeklinde konuştu.

Yakın zamanda yol haritasını da kamuoyuyla paylaşacaklarını açıklayan Varank, "Türkiye'yi geleceğe hazırlayacak bu planı uygulamaya başlayacağız. Bu işe liderlik eden, her daim bizleri cesaretlendiren Cumhurbaşkanımıza şükranlarımı arz ediyorum. Hazine ve Maliye, Milli Savunma, Ulaştırma ve Altyapı, Tarım ve Orman , Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlıklarımız başta olmak üzere tüm bakan arkadaşlarıma ayrı ayrı şükranlarımı sunuyorum. Bursa'da, bize her türlü katkıyı sağlayan yereldeki yöneticilerimize, milletvekillerimize ve Büyükşehir Belediye Başkanımıza teşekkür ediyorum. Ülkemize bu gururu yaşatan Girişim Grubunu ve CEO'muz liderliğindeki tüm ekibi tebrik ediyorum" dedi.

"KORONA VİRÜSE RAĞMEN İŞLERİMİZİ AKSATMADAN DEVAM ETTİRDİK"

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da yaptığı konuşmada, "Korona virüse rağmen bütün işlerimizi aksatmadan devam ettirdik. Bazı ülkeler hala normale dönmeye çalışırken biz böyle büyük bir yatırımın gerçekleştiriyoruz. Türkiye korona virüs salgınında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde sağlık ve ekonomi anlamında çok başarı bir sınav verdi. Covid-19 sonrası dönemde Türkiye'yi küresel ekonomide daha güçlü konumlandırmak için şimdi yatırım zamanıdır. Buradan Bursa Gemlik'ten başlatıyoruz. Hem çok kilit yeni bir teknolojide bu adımı atıyoruz. Otomotiv dünyası bütün dünyada kabuk değiştirirken Türkiye'de masada önemli bir oyuncu haline gelecektir. Artık kazanan tarafta biz olacağız. Çünkü bu 83 milyonun otomobilidir. Sadece Türkiye'de üretilmekle kalmayacak markası, patenti, tasarımı bizim olacak. Allah'ın izni, milletin inancı Cumhurbaşkanımızın destekleriyle bu işi başaracağız. Yenilikte biz de varız diyoruz" dedi.

"15 YILDA 22 MİLYAR LİRA YATIRIM"

"15 yılda 22 milyar TL yatırım ile yılda 175 bin araçlık kapasiteye ulaşacağız. Allah'ın izni ile 2032'ye kadar 1 milyon adet aracı üretip halka sunmuş olacağız. Burada cumhurbaşkanının yerli otomobil vizyonuna gözlerini kırpmadan 'bizde varız' diyen ortaklarımıza teşekkür ediyorum" diyerek sözlerini sürdüren Hisarcıklıoğlu, "Bu zor dönemde Allah razı olsun 1 gün bile olsun projeye olan inançlarını kaybetmediler. Bugüne kadar otomobil Ar-Ge'si için 700 milyon üzerinde para harcadılar. 3 yıl içinde koyacaklar 3,5 milyar TL sermaye ile de bugünden Türkiye'nin en büyük ödenmiş sermayeli sanayi şirketlerinden birini de müjdelemiş oldular. Türkiye'de bu ortaklık modeli örnek olacak. Biz buraya fabrikadan fazlasını inşa ediyoruz. Sadece üretim üssü değil teknoloji üssü olacak. 4. sanayi devrimini, dijital dönüşümün en güzel örneklerini burada sergileyeceğiz. Dünya markası olmanın gerekliliklerini bir bir yerine getireceğiz. Oyunun kurallarını biz belirleyene kadar oyunun kurallarına uyacağız.

Eğer varsa Türkiye'den yoksa dünyadan en iyilerle çalışacağız. Yatırımımıza en uygun olan planları yaptık. Oyun bozmaya çalışanlara rağmen tıkır tıkır işliyor. Görevimiz Türkiye'nin otomobilini yapmak, yerli ve milli olmaktır. Her Türk vatandaşının gurur duyacağı bir marka olmaktır. Başlangıçta yüzde 51 yerlilik oranıyla piyasaya çıkacağız. 2025'te yüzde 68 yerlilik oranına çıkacağız. Ekonomik olarak sürdürülebilir olduğu sürece bu rakamı daha da yukarı çekeceğiz. Gemliklilerle gururlanacağız. Çevreye zarar vermeden. Gemliğe geliştirip büyüteceğiz. Zeytinin coğrafi işaret alması konusunda da Avrupa'dan tescil alacağız. Ne de olsa bizde artık Gemlikliyiz. Cumhurbaşkanımız böyle bir proje ortaya koyduğu için kendilerine teşekkür ediyorum. Türkiye'nin otomobili bir otomobilden fazladır. Bu bir meydan okumadır. Planlarımızı yerine getirerek 2021 sonunda ilk aracımızı buradan sizlerin huzurunda banttan indireceğiz" dedi.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.