Bursa'da 'Yıl olmuş 2020' dedirten olay: 'Bunun bir çaresi yok mu?'
Bursa'da 'Yıl olmuş 2020' dedirten olay: 'Bunun bir çaresi yok mu?'
Dünyayı ayağımıza getiren internet, evlere 'gelemez' oldu. Telekomünikasyon şirketleri 5G teknolojisi hazırlığını yaparken, sokaklarında altyapı olmayan Bursalı vatandaşlar, henüz internetle tanışamadı.
Haber Giriş Tarihi: 07.01.2020 06:07
Haber Güncellenme Tarihi: 07.01.2020 06:07
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Tuğba ÖZ
Yıl olmuş 2020 hâlâ büyükşehirlerde internet altyapı sıkıntısı yaşanıyor. Türkiye'nin birçok şehrinde yaşanan internet mağduriyetinin son örneği ise Bursa'dan...
Kentsel dönüşüm sonucunda modern bir görünüme kavuşan Ovaakça Mahallesi'nden bir daire alan Caner Bekret, 10 aydır evine internet bağlatamadı. Daha önce yaşadığı Yıldırım ilçesinde altyapıdaki yetersizliklere rağmen sorunsuz bir şekilde evine internet hizmeti aldığını söyleyen Bekret, "Bunun bir çaresi yok mu?" diyerek servis sağlayıcılarını eleştirdi.
İPTAL ETTİLER
Geçen senenin nisan ayında internet transferi için başvuru yaptığını aktaran Bekret, "Öncelikle 1 ay beklememiz gerektiği söylendi. Verilen süre geçtikten sonra ise 3 ay zaman daha eklendi. Ancak yine bir sonuç alamadık. Sonrasında Bilgi İletişim Teknolojileri Kurumu (BTK)'ya şikayet oluşturduk. Buradan da olumlu yanıt gelmediği için en sonunda internet iptal edildi' dedi.
EVLERİNE UĞRAMIYOR!
Kendilerine altyapı olmadığı için verilmeyen internetin hemen yan binalarında olduğunu anlatan mağdur vatandaş, bazı telekomünikasyon şirketlerinin ise hiçbir şekilde mahalleye hizmet vermediğini söyledi. Sorun çözülmediği için sürekli cep telefonlarına ek internet paketi aldıklarını belirten Bekret, bunun etkili olmadığına işaret ederek kalıcı bir çözüm beklediklerini kaydetti.
YETERİNCE BİLGİLENDİRİLMİYOR
Konuyla ilgili YeniDönem gazetesine özel açıklamalar yapan Bursa Tüketiciler Derneği (TÜDEF) Başkanı Sıtkı Yılmaz, öncelikle vatandaşların yeterince bilgilendirilmediğini söyledi. Tüketici Kanunu'na göre sağlayıcının verdiği hizmet konusunda tüketiciyi bilgilendirmekle yükümlü olduğunu anlatan Başkan Yılmaz, 'Ancak tüketici yeterince bilgilendirilmiyor. Derneğe bu konuyla ilgili birçok şikayet geldi" şeklinde konuştu.
ÇÖZÜM BİZDE
Adres değişikliklerinde tüketicinin bedel ödemeden sağlayıcısının sonlandırılması gerektiğini belirten Başkan Yılmaz, kendi binalarında ya da sitelerinde vatandaşlar altyapının nereden nereye kadar olduğunu bilemiyor. Karşı taraf bu konuya açıklık getirmeli" dedi. Mağduriyetin kalıcı çözümünün kendilerinde olduğunu aktaran Yılmaz, "Tüketiciler derneğimize gelip şikayette bulundukları takdirde 1 hafta içerisinde sorunları çözülebilir" ifadelerini kullandı.
ÇEKİŞME VAR
Geçen günlerde Türkiye'nin internette altyapı lideri olan Telekomünikasyon Şirketi Türk Telekom'un yeni CEO'su Ömit Önal 7,5 milyon Kilometre Fiber altyapı hattı döşediklerini açıklamıştı. Önal ayrıca diğer telekomünikasyon şirketlerini de fiberi yaygınlaştırma konusunda birlikte hareket etmeye davet etmiş, yeni başvurularda ilgili bölgeye bir hafta içerisinde altyapı sağlanacağını duyurmuştu. Önal'ın bu davetine karşılık diğer servis sağlayıcılar da daha önce kendi aralarında bir Telkoder isimli ortak bir çatı altında birleştiklerini ve Türk Telekom'un yapıya dahil olmadığının altınının çizildiği demeçler verdi.
CUMHURBAŞKANI'NDAN ÇAĞRI
BTK ise yayınladığı raporda Türk Telekom'un sadece 294 bin 677 kilometre fiber altyapı hattına sahip olduğunu duyurdu. Yaşanan bu gelişmeler çerçevesinde son kullanıcıların büyük çoğunluğunun mağduriyeti devam etti. Ayrıca Türkiye'deki insanların sadece yüzde 10'luk kesiminin fiber internetten faydalanabildiği duyuruldu. Türk Telekom'un açıklamasından kısa bir süre önce de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan fiber altyapının gelişmesi için çağrı yapmıştı.
5G NEDİR?
5G'nin içindeki 'G' harfi, 'generation' yani nesil anlamını taşıyor. 5G, 4G LTE'yi kaldığı yerden devam ettirecek ve telefon görüşmeleri, SMS, web'de gezinti gibi bildiğimiz işlevlerin yanına yüksek bir veri aktarım hızı ekleyecek. 5G ile Ultra HD çözünürlüğündeki videoları indirmek ve karşıya yüklemek, daha hızlı olacak. İnternete bağlı binlerce cihaz hayali de 5G ile birlikte gerçek olabilecek. Türkiye, 5G'ye 2021'de geçmeyi planlıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa'da 'Yıl olmuş 2020' dedirten olay: 'Bunun bir çaresi yok mu?'
Dünyayı ayağımıza getiren internet, evlere 'gelemez' oldu. Telekomünikasyon şirketleri 5G teknolojisi hazırlığını yaparken, sokaklarında altyapı olmayan Bursalı vatandaşlar, henüz internetle tanışamadı.
Tuğba ÖZ
Yıl olmuş 2020 hâlâ büyükşehirlerde internet altyapı sıkıntısı yaşanıyor. Türkiye'nin birçok şehrinde yaşanan internet mağduriyetinin son örneği ise Bursa'dan...
Kentsel dönüşüm sonucunda modern bir görünüme kavuşan Ovaakça Mahallesi'nden bir daire alan Caner Bekret, 10 aydır evine internet bağlatamadı. Daha önce yaşadığı Yıldırım ilçesinde altyapıdaki yetersizliklere rağmen sorunsuz bir şekilde evine internet hizmeti aldığını söyleyen Bekret, "Bunun bir çaresi yok mu?" diyerek servis sağlayıcılarını eleştirdi.
İPTAL ETTİLER
Geçen senenin nisan ayında internet transferi için başvuru yaptığını aktaran Bekret, "Öncelikle 1 ay beklememiz gerektiği söylendi. Verilen süre geçtikten sonra ise 3 ay zaman daha eklendi. Ancak yine bir sonuç alamadık. Sonrasında Bilgi İletişim Teknolojileri Kurumu (BTK)'ya şikayet oluşturduk. Buradan da olumlu yanıt gelmediği için en sonunda internet iptal edildi' dedi.
EVLERİNE UĞRAMIYOR!
Kendilerine altyapı olmadığı için verilmeyen internetin hemen yan binalarında olduğunu anlatan mağdur vatandaş, bazı telekomünikasyon şirketlerinin ise hiçbir şekilde mahalleye hizmet vermediğini söyledi. Sorun çözülmediği için sürekli cep telefonlarına ek internet paketi aldıklarını belirten Bekret, bunun etkili olmadığına işaret ederek kalıcı bir çözüm beklediklerini kaydetti.
YETERİNCE BİLGİLENDİRİLMİYOR
Konuyla ilgili YeniDönem gazetesine özel açıklamalar yapan Bursa Tüketiciler Derneği (TÜDEF) Başkanı Sıtkı Yılmaz, öncelikle vatandaşların yeterince bilgilendirilmediğini söyledi. Tüketici Kanunu'na göre sağlayıcının verdiği hizmet konusunda tüketiciyi bilgilendirmekle yükümlü olduğunu anlatan Başkan Yılmaz, 'Ancak tüketici yeterince bilgilendirilmiyor. Derneğe bu konuyla ilgili birçok şikayet geldi" şeklinde konuştu.
ÇÖZÜM BİZDE
Adres değişikliklerinde tüketicinin bedel ödemeden sağlayıcısının sonlandırılması gerektiğini belirten Başkan Yılmaz, kendi binalarında ya da sitelerinde vatandaşlar altyapının nereden nereye kadar olduğunu bilemiyor. Karşı taraf bu konuya açıklık getirmeli" dedi. Mağduriyetin kalıcı çözümünün kendilerinde olduğunu aktaran Yılmaz, "Tüketiciler derneğimize gelip şikayette bulundukları takdirde 1 hafta içerisinde sorunları çözülebilir" ifadelerini kullandı.
ÇEKİŞME VAR
Geçen günlerde Türkiye'nin internette altyapı lideri olan Telekomünikasyon Şirketi Türk Telekom'un yeni CEO'su Ömit Önal 7,5 milyon Kilometre Fiber altyapı hattı döşediklerini açıklamıştı. Önal ayrıca diğer telekomünikasyon şirketlerini de fiberi yaygınlaştırma konusunda birlikte hareket etmeye davet etmiş, yeni başvurularda ilgili bölgeye bir hafta içerisinde altyapı sağlanacağını duyurmuştu. Önal'ın bu davetine karşılık diğer servis sağlayıcılar da daha önce kendi aralarında bir Telkoder isimli ortak bir çatı altında birleştiklerini ve Türk Telekom'un yapıya dahil olmadığının altınının çizildiği demeçler verdi.
CUMHURBAŞKANI'NDAN ÇAĞRI
BTK ise yayınladığı raporda Türk Telekom'un sadece 294 bin 677 kilometre fiber altyapı hattına sahip olduğunu duyurdu. Yaşanan bu gelişmeler çerçevesinde son kullanıcıların büyük çoğunluğunun mağduriyeti devam etti. Ayrıca Türkiye'deki insanların sadece yüzde 10'luk kesiminin fiber internetten faydalanabildiği duyuruldu. Türk Telekom'un açıklamasından kısa bir süre önce de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan fiber altyapının gelişmesi için çağrı yapmıştı.
5G NEDİR?
5G'nin içindeki 'G' harfi, 'generation' yani nesil anlamını taşıyor. 5G, 4G LTE'yi kaldığı yerden devam ettirecek ve telefon görüşmeleri, SMS, web'de gezinti gibi bildiğimiz işlevlerin yanına yüksek bir veri aktarım hızı ekleyecek. 5G ile Ultra HD çözünürlüğündeki videoları indirmek ve karşıya yüklemek, daha hızlı olacak. İnternete bağlı binlerce cihaz hayali de 5G ile birlikte gerçek olabilecek. Türkiye, 5G'ye 2021'de geçmeyi planlıyor.
En Çok Okunan Haberler
Memleket Partisinde olağan kurultay kararı
Çocuk Korosu izleyicilerden tam not aldı
Ertuğrulgazi Mahallesinde 37 Sokakta Asfaltlama Yapıldı
Muslera, Milli Takım kariyerini sonlandırdı
Beyaz Saray'dan Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ziyaretine ilişkin açıklama
TOFAŞ çeyrek finale yükseldi
Üzgün ve endişeli ruh haline dikkat !
'Yol Tarifleri' sanatseverlerle buluştu
Taylor Swift rekora doymuyor