Hava Durumu

Eğitim-İş Bursa Şube Başkanı Rona'dan 'eylem' açıklaması: Öğretmenler böyle bir duruma sokulamaz!

Bursa'da 12 sivil toplum kuruluşunun bir araya gelerek oluşturduğu Bursa Laik ve Kamusal Eğitim Platformu (BULKEP) basın karşısına çıktı. Gündemdeki filyasyon tartışmaları hakkında açıklama yapan Eğitim-İş Bursa Şube Başkanı Özkan Rona, sendika olarak eylem kararı aldıklarını duyurdu.

Haber Giriş Tarihi: 30.09.2020 08:25
Haber Güncellenme Tarihi: 30.09.2020 08:25
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Eğitim-İş Bursa Şube Başkanı Rona'dan 'eylem' açıklaması: Öğretmenler böyle bir duruma sokulamaz!

Tuğba ÖZ

Bursa'da 12 sivil toplum kuruluşunun bir araya gelerek oluşturduğu Bursa Laik ve Kamusal Eğitim Platformu (BULKEP), dün basın karşısına çıktı. Gündemdeki filyasyon tartışmaları hakkında açıklama yapan Eğitim-İş Bursa Şube Başkanı Özkan Rona, sendika olarak eylem kararı aldıklarımı duyurdu.

Kültürpark Çağdaş Gazeteciler Derneği Lokali'nde gerçekleştirilen basın toplantısında BULKEP deklarasyonu, Öğrenci Velileri Derneği (Öv-Der) Bursa Şubesi Başkanı Nermin Kaya tarafından okundu.

Laik, kamusal ve bilimsel eğitimden yana olan veli, öğrenci ve öğretmen örgütleri olarak gerici ve piyasacı eğitim sistemine karşı mücadeleyi ortaklaştırmak amacıyla bir araya geldiklerini vurgulayan Kaya'nın dile getirdiği deklarasyonda şu ifadeler öne çıktı:

"Eğitim sistemi, iktidarın kendi varlığını sürdürebilmesi için kullandığı bir alan olarak, yap boz tahtasına çevrilmiştir. Ne yazık ki hiçbir öğrenci okuluna başladığı sistemle mezun olamamaktadır."

BİLİMSELLİKTEN UZAKLAŞILDI

"Okullar dinci gerici cihatçı eğitim müfredatlarıyla bilimsellikten uzaklaştırılmıştır. Vakıf görüntüsü altındaki tarikat ve cemaatler MEB'le yaptıkları protokollerle okullarda cirit atmaktadırlar. Mülakat adı altında yapılan göstermelik sınavlarla okul idarelerine getirilen gerici kadrolar bu yapılara kapıları sonuna kadar aralamıştır."

PİYASALAŞMA DERİNLEŞTİ

"Öte yandan eğitimde ticarileşme ve piyasalaşma giderek derinleşmektedir. Devlet okullarına bütçeden pay giderek azaltılarak paralel vakıf ve cemaatlere aktarılmakta, özel okullar desteklenmekte,  bu durum da çocuklarımızın nitelikli eğitime ulaşmada fırsat eşitliğini ortadan kaldırmaktadır. Ekonomik koşullarını zorlayan aileler de ya varlarını yoklarını ortaya koyarak çocuklarını özel okullara yollamaya çalışmakta ya da imam hatip dayatmalarını kabul etmek zorunda kalmaktadırlar."

FIRSAT EŞİTSİZLİĞİ DERİNLEŞTİ

"Yaşadığımız pandemi sürecinde çocuklarımızın eğitime ulaşmadaki fırsat eşitsizliği daha fazla derinleşmiştir. Adına 'uzaktan eğitim' dedikleri sistem öğrencilerin çoğunluğuna ulaşamamış, öğrencilerimiz eğitimden yoksun kalmıştır. Sınavların önce geriye sonra öne alınarak öğrenci ve velilerin ruh sağlıkları hiçe sayılmış, eğitim planlamasının öngörüsel bilimsellikten ne kadar uzak olduğu bir kez daha görülmüştür."

İKİLİ EĞİTİM AÇMAZI

"Ülkeyi yönetenler eğitimi temel bir insan hakkı olarak görmek yerine, bu hakkın satın alınabilen ticari bir metaya dönüşmesi için eğitim alanında da halk yerine sermayeyi desteklemeyi öncelemiştir. MEB sınav yapılacak okul sayısını arttırarak önlem aldığını ifade etse de, 4+4+4 sisteminin getirdiği öğrenci artışı ile bu yıl liselere geçen öğrenci sayısındaki yüzde 35'lik artışı göz ardı ederek yeteri hazırlık yapılmamış, çocukların, velilerin ve eğitim emekçilerinin sağlığı hiçe sayılmıştır. Bu yıl 9. Sınıfa geçen öğrenci sayısındaki artışa çözüm olacak sayıda okul ve derslik yapılmaması nedeniyle birçok Anadolu Lisesi kalabalık sınıflarla ikili eğitime geçmek zorunda kalmıştır. Oysaki öğrencilerce tercih edilmeyen İmam Hatip ve Meslek Liseleri'nin acilen Anadolu lisesine dönüştürülmesi şarttır."

SORUNLAR SAYMAKLA BİTMEZ

"2020-2021 Eğitim Öğretim yılı seyretilmiş ve uzaktan eğitimle ve pek çok sorunla başladı. Yaşanan süreç hem öğrenciler hem öğretmenler hem de veliler için son derece yıpratıcıdır. MEB yeni eğitim yılı için ne yüz yüze eğitim ne de uzaktan eğitim için gerekli hazırlıkları yapmamıştır. MEB salgına karşı her türlü önlemleri alıp okulları her açıdan sağlıklı güvenli hale getirerek tüm kademede yüz yüze eğitime geçmelidir. Yoksa öğrenciler arasındaki eşitsizlikler giderek artacak telafi edilemez hale gelecektir. Eğitim sisteminde ki sorunlar saymakla bitmez. Sorunlar çok ve derindir. Ancak tüm bu sorunları ortadan kaldırmak, nasıl bir eğitim sistemi istediğimizi haykırmak da mümkün."

SESİMİZİ YÜKSELTECEĞİZ

"Bizler, burada bulunan kurumlar olarak, bu kötü gidişata dur demek üzere, aydınlanmayı, bilimi, laikliği ve kamusallığı ilke edinenler olarak, bu doğrultuda güçlü bir mücadele yürütmek üzere bir araya geldik. BULKEP bünyesinde yer alan kurumlar olarak; bilgi, beceri, birikim ve deneyimlerimizi bu amaç uğruna ortaklaştırmaya, özlemini duyduğumuz eğitim sistemini var etmek için çaba harcamaya, bu özlemi duyan milyonlarca veli, öğrenci ve öğretmen ile birlikte sesimizi yükseltmeye kararlıyız. Bu süreçte kentimizde laik, bilimsel ve kamusal eğitime inanan yerel yönetimlerin destek ve işbirliğini önemsiyor olacağız. Aynı zamanda toplumun var olan ilerici birikimlerinden yararlanmayı, onları bu sürece katmayı ve dayanışma ilişkileri geliştirmeyi de amaç edineceğiz."

BULKEP ÜYELERİ

BULKEP şu sivil toplum kuruluşlarının bir araya gelmesiyle oluşturuldu: Atatürkçü Düşünce Derneği, Çağdaş Eğitim Kooperatifi, Çağdaş Gazeteciler Derneği, Dergiler Platformu, Eğitim Hizmetlerine Yardım ve Eğitim Geliştirme Derneği, Eğitim-İş (Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası), Emekli Öğretmenler Derneği, Nilüfer Kent Konseyi, Öv-Der (Öğrenci Velileri Derneği), Veli-Der (Öğrenci Veli Derneği), Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği ve 29 Ekim Kadınları Derneği Girişimi

BURSA'YA 4 BİN DERSLİK GEREK!

Öte yandan toplantıda açıklama yapan Eğitim-İş Bursa Şube Başkanı Özkan Rona, Bursa'da ciddi bir derslik sıkıntısı yaşandığından söz etti. Kentte 4 bin derslik olması gerektiğini söyleyen Başkan Rona, ayrıca derslik dağılımındaki adaletsizliğe de dikkat çekti. İlkokullarda derslik başına düşen öğrenci sayısının Yıldırım'da 45, Osmangazi'de 38 ve Nilüfer'de 24 olduğunu açıklayan Rona, okulların pandemiden değil bu durumdan dolayı açılamadığını aktardı.

TEHLİKE YARATIR

YeniDönem gazetesinin dün manşetten duyurduğu okullara yazı gönderilerek öğretmenlerin filyasyon ekibine dâhil edilmesi tartışmaları hakkında Rona, "Öğretmenlerin görevi öğretmenliktir. Pandemi sürecinde çok yoğun çalışan öğretmenlerin temaslılarla vakit geçirmesi herkes için tehlikelidir. Okullar açıldığında filyasyon ekibine katılan öğretmenlerin eğitime katılması sıkıntı yaratacaktır" dedi. Öğretmenlerin böyle bir duruma sokulmasının yanlış olduğunu ifade eden Rona, genel merkez tarafından eylem kararı aldıklarını söyledi.

KATILMAMA KARARI

Genel Merkez tarafından alınan kararda şu ifadelere yer verildi: "Kovid-19 pandemisi nedeniyle Eğitim ve Bilim İşgörenlerinin görev tanımında bulunmayan filyasyon, izolasyon denetim ekipleri gibi kişisel sağlıkları yönünden risk oluşturabilecek ve uzmanlık alanları olmayan konularda istekleri dışında yapılacak görevlendirmelere ilişkin olarak sendikamızca belirlenen formatta dilekçe vermelerine, dilekçelerin; görevlendirme kendi kurumları tebliğ edilmişse kurumlarına yazılı olarak, başka kurumlardan (SMS, telefon yoluyla) tebliğ edilmişse ilgili kuruma başvurarak yapılan görevlendirme faaliyetlerine katılmamalarına karar verildi."

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.