Hava Durumu

Eğitimde kalitenin adresi: Bursa Yönder Okulları

Psikolog ve eğitimci Profesör Doktor Üstün Dökmen ile Uzman Psikolog Süleyman Hecebil önderliğinde Bursa'da kurulan Yönder Okulları, öğrenci ve velilerinden aldığı güçle hizmet yelpazesini büyütmeye devam ediyor.  

Haber Giriş Tarihi: 13.09.2017 14:35
Haber Güncellenme Tarihi: 13.09.2017 14:35
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Eğitimde kalitenin adresi: Bursa Yönder Okulları

Öğrencilerin eğitim ve öğretim etkinliklerinden keyif alabilecekleri, eğitim etkinliklerinin en önemli aktörü olarak rol alacağı, dünyanın çağdaş ülkeleri tarafından uluslararası geçerlilikleri almış bir okul modeli ortaya koyan Bursa Yönder Okulları yepyeni kampusu ile kaliteli hizmet sunmak için hazır.

Bursa Yönder Okulları kurucusu Ersin Yılmaz okullaşma sürecini, hizmet ve eğitim anlayışlarını, okullarının olanaklarını ve eğitim-öğretime dair daha pek çok şeyi mülakatında anlatıyor:

Ersin Bey, Yönder Okulları'nın Bursa'daki bugüne kadar olan okullaşma sürecini anlatır mısınız?

Yönder Okullarının Bursa'daki tarihi aslında 2008 yılında Küçük Şeyler Anaokullarının açılması ile başlıyor. Bu sene onuncu yılını yaşayacak olan anaokulumuzla beraber Yönder Okulları da 2013-2014 eğitim öğretim yılında Bursa'da hizmete başladı. 2008'de Bursa'da yola çıktığımızda Üstün Dökmen Yaşam Boyu Gelişim ve Eğitim Akademisi ile birlikte çocuklar ve aileler için yeni bir yol açmıştık. Orada oluşan veli memnuniyeti ile birlikte Yönder Okulları'nın kapılarını açtık. 2013 yılında da, yani bundan dört yıl önce Bursa'da Yönder Okulları süreci başladı. Gerek akademik, gerek sosyal başarıları ile öne çıkan ve artan öğrenciler ile birlikte 2017-2018 eğitim öğretim yılında yeni bir kampüse ihtiyaç duyduk. Dolayısı ile bu yıl itibarı ile yeni kampüsümüzde daha fazla öğrenciye, daha kaliteli bir eğitim öğretim hizmetini sunmuş olacağız. 2008 yılında Küçük Şeyler Anaokulu'nda 40 öğrenci ile başladığımız eğitim serüveni bu yıl itibarı ile 1000 öğrenci ve 130 kişilik öğretmen kadrosu ile devam ediyor olacak.

 Öğretmenlerinizi hangi kritere göre belirliyorsunuz?

Öğretmen kadrosunu oluşturmak bir okulun bel kemiğini oluşturmak gibidir. Bu tamamlandıktan sonra yani sağlam bir kadro oluşturduktan sonra o sağlam bir kadroyu ete kemiğe büründürmek meşakkatli ancak bir o kadar da keyifli bir süreçtir. Yönder Okulları genel merkezinde hazırlanan Eğitim Personeli İstihdam Yönergesi öğretmen seçimlerimizde bize ışık tutar. Süreç içerisinde analitik yöntemlerle belirlenen eğitim personeli ihtiyacı kurumsal ilanlarla duyurulur, başvurular insan kaynakları birimi tarafından özgeçmiş değerlendirmeye tabi tutulduktan sonra, uygunluğu olanlar sözlü, yazılı mülakatlar, örnek ders sunumları, referans mektupları ve öğretmen portfolyoları komisyon tarafından değerlendirildikten sonra tüm aşamalarda yeterli görülen öğretmenler ile çalışıyor oluruz. Tüm bu süreçlerin içinde ise gözden kaçmaması ve en zor değerlendirilir olgulardan olması hasebi ile anlaşılması da en güç olan nitelik 'iyi niyet' gözden kaçmamalıdır. Nitelikli, donanımlı, öğrenmeye ve 'Yönder' olmaya açık her öğretmene kapımız sonuna kadar açık.

Okulumuzda öğretmenlerimizin yüzde kırkı yüksek lisans düzeyinde eğitim almış, bununla beraber yüzde otuzu da yüksek lisans ve doktora düzeyinde lisan üstü eğitimine devam etmektedir. Okulumuzda öğretmenlerimiz de tıpkı öğrencilerimiz gibi biriciktir. Onların tüm varoluşlarına sonsuz saygı duyar, beraberce uzun yıllar harmoni içinde çalışmak için çaba gösteririz.

 

Yönder okullarındaki eğitim felsefesini nasıl tanımlarsınız?

Bizler suflör kullanmadan yaşamayı öğrenen, doğayla ve toplumla iletişim ve empati kurabilen, İçindeki yaşama sevincini, kendiliğindenliği ve yaratıcılığı tüm yaşamına aktarabilen bireyler yetiştirmek üzere yola çıktık. Bizim yetiştirdiğimiz öğrenciler ışık tutmayacak, ışığın kendisi olacaklar.

 Öğrencilerin geleceğe hazırlıklı bireylere dönüşmeleri için ne gibi yöntemler uyguluyorsunuz? Sadece akademik eğitim uygun değil biliyorsunuz.

Yönder Okulları paydaşları olarak bizler bunu pek tabii biliyoruz. Ancak maalesef ülkemizde halen 'ne kadar çok test çözerse o kadar başarılı olur' algısı hem öğretmenler, hem yöneticiler, hem de veliler tarafından azımsanmayacak derecede kabul gören bir algı. 'Öğrencinin test çözmesi kötüdür' demiyorum. Doğru yaşta, doğru miktarda, doğru materyalle çalışılması durumunda etkili yöntemlerden biridir. Ama 'biridir'. Öğrenciye gereğinden fazla test çözdürmek konuyu daha iyi öğrenmesine yol açmaz. Sadece test çözme becerisini geliştirir. Karşısına seçenekler verildiğinde doğru olanı bulmak ile ilgili algısı ve hızı gelişir. Oysa o test sorularında yer alan problemlerden biri gerçek hayatta karşısına çıktığında hayat ona dört ya da beş seçenek sunmayacaktır. Hayatta kendi seçeneklerini yaratabilen, problemleri yaratıcılığı ve araştırma yöntemlerine hakimiyeti ile çözebilen, yalnızca sınavlarda değil, hayatta başarıyı yakalayabilen çocuklar yetiştirmek istiyorsanız öğrencinin kendini keşfetmesine olanak tanımalı, gizil ve görünür melekelerini kullanmaları için fırsatlar yaratmalısınız. Okulumuzda bir çoğu öğrenciler tarafından belirlenen 60 kulüp (etkinlik) seçeneği bulunmaktadır. Her öğrenci (dokuz haftada bir olmak üzere toplamda dört kez değiştirme hakkı saklı bulunarak) dört kulüp seçer. İlkokul sürecinin sonuna geldiğinde her öğrenci onlarca etkinliği deneyimlemiş olur. Bu etkinliklerin bazılarında kendini bulurken bazılarında ise aynı keyfi almayabilir. Öğrenci kendi seçtiği kulübü belli aralıklarla değiştirme hakkına sahiptir. Bu şekilde öğrenciler kendi istekleri doğrultusunda gerçekleştirilen etkinlikleri, yine kendi arzuları ile seçme ve ayrıma hakkına sahip olurlar. Biz veliler olarak çocuklarımıza, okullar olarak öğrencilerimize seçim yapma şansı tanımazsak, çocuklar kendi kararlarını verme olanağını yeterince bulamazsa, hiçbir zaman doğru seçimler yapmasını bekleyemeyiz. Onlara seçim yapma ve bu seçimlerin sorumluluklarını alarak sonuçlarına katlanma olanakları tanımalıyız ki suflör kullanmadan yaşayabilsinler.

 Yeni okulunuzun olanakları hakkında ayrıntılı bilgi verebilir misiniz?

Okulumuz, modern bir eğitim için gerekli tüm fiziki altyapıyı bünyesinde barındıran, 23.000 metrekare eğitim alanı, 8000 metrekare bahçe alanı, modern teknoloji donanımlı 55 metrekarelik derslikler, kapalı ve açık spor alanları, okçuluk, savunma sanatları, modern dans, halkoyunları, resim, seramik, piyano, keman, drama, robotik atölyeleri, bale, jimnastik, konferans ve sinema salonları, tenis kortu, yarı olimpik yüzme havuzu, kondisyon havuzu, buz pateni pisti, deney ve bilim laboratuvarları, rasathane, hayalhane, organik tarım alanları, hayvan barınağı, akademik ve sanatsal bireysel çalışma alanları, kayıt stüdyosu, yabancı dil sokağı, veli ve öğrenciler için ayrı ayrı kütüphaneler, tam gün hizmet veren sağlık birimi ve son olarak en sağlıklı ve en lezzetli yemeklerin piştiği mutfağı ile Yönderli olmak isteyen her çocuğa hizmet vermeye hazırdır.

 Evde öğrencilere ne gibi görevler düşecek ödevler ve sorumluluklar nasıl olacak?

Öğrencilerin seçimler yapma ve bu seçimlerin sorumluluklarını alarak sonuçlarına katlanma şansı vermezsek hayatları boyunca yanlış seçimler yapmasına meydan vereceğimiz gibi, hiç sorumluluk vermemek de hayat gereklerinden uzaklaştırmak olur. Bu yüzden öğrenciyi bıktırmayacak kadar, ancak günlük rutin sorumluluklarının da olduğunu bilmesini sağlayacak kadar (odasını toplamak, yatağını düzeltmek ya da tabağını masadan kaldırmak gibi) ödev verilmesini uygun buluyoruz. Ödev ebeveyne değil çocuğa, bir şeyi öğrenmesi için değil, pekiştirmesi ya da merak duyması için, sayfalarca değil dozunca (Burada miktarı rakamlarla formüle etmek akılcı değildir. Okulun iyi hazırlanmış etkili bir ödev/sorumluluk sistemine sahip olması gerekir.) verilmesi durumunda eğitimde etkisinin görünür olduğu söylenebilir. Okulumuzda Pazartesi günleri ödevsiz gündür. Pazartesi dışında ise öğrencileri araştırmaya yöneltecek, merak uyandıran, öğrendiklerini pekiştirmesini sağlayan, nicelik açısından değil, nitelik açısından güçlü ödevler hafta boyu öğrencilerin sorumluluğu olarak verilir.

Dünyadaki farklı dilleri ve kültürleri tanımanın sizin öğrencilerinize nasıl faydaları olur?

Küreselleşen dünya düzeninde ne kadar yetenekli olursanız olun yabancı dil bilmiyorsanız hak ettiğiniz yere gelmeniz çok zor olacaktır. Bunun yanında bir dili o dilin konuşulduğu ülkelerin kültürünü dışında tutarak öğretmeye çalışmak da başarıya ulaşmanızı güç hale getirir. Öğrenciler okulumuzda birer dünya vatandaşı olmak üzere yetiştirilirken İngilizce ve İspanyolca eğitim alırlar.

 Aileler okul seçiminde hangi hususlara dikkat etmeliler?

Okul seçerken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta velinin beklentileri aslında. Bursa'da neredeyse her beklenti türü ve düzeyine göre okul var. Tüm bunların içerisinden metodolojisi olan, hedeflerini doğru belirlemiş, bu yolda kararlı ve bilinçli bir şekilde yürüyen okullar tercih edilmelidir. Okullar ise tüm bunları gerçek kılarken samimiyetini korumalı, öğrenci ve velinin kendini doğru yerde ve güvende hissedeceği yerler olmalıdır.

 Son olarak bir psikolojik danışmanın okul kurucusu olmasının ne gibi faydalarını görüyorsunuz?

Tabii ki başta Prof. Dr. Üstün Dökmen, Uzman Psikolog Süleyman Hecebil olmak üzere benim de psikolojik danışman olmamızın okulumuzu farklı kılan özelliklerden biri olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü doğal olarak, formasyonumuz gereği, olaylara, eğitime, öğrencilere bakış açımız biraz daha farklı oluyor diyebilirim. Az önce bahsettiğim gibi, öğretmen seçiminden, veli ilişkilerine; öğrencilerin sadece akademik değil, sosyal, duygusal gelişimlerine kadar, aldığımız tüm kararlara etki eden bir durum bu. Ben bir psikolojik danışman olarak gerçekten keyifle çalışıyorum. Her gün okula gelirken öğrencilerimin tepkilerini görmek, onlara küçük dokunuşlar yapabilmek bana büyük keyif veriyor. Öğretmenlerimizin motivasyonunu ayakta tutmak, onlarla birlikte bu ülkeye bir katkı sağladığımızı bilmek gerçekten gurur verici bir duygu. Son olarak Bursa Yönder Okullarının yeni kampüsünün vatanımıza, milletimize, tüm çocuklarımıza hayırlı olmasını diliyorum.

 

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.