Facebook'un alışveriş yapmak için kullanılacak Facebook Shops uygulaması, Instagram'a Instagram Shop adıyla gelecek. Instagram Shop kullanıcılara bir nevi 'seç al' sistemi sağlayacak.
Haber Giriş Tarihi: 20.05.2020 16:13
Haber Güncellenme Tarihi: 20.05.2020 16:13
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Facebook platformunu bir sosyal medya mecrasından daha çok, çok amaçlı bir yapıya dönüştürme taraftarı. Bu yüzden Marketplace, Facebook oyun gibi hizmetler sunan Facebook, diğer tüm uygulamaları tek bir çatı altında sunmaya çalışıyor. Facebook'un şimdiki hedefi ise alışveriş uygulamaları. Zira Facebook, alışveriş yapmayı kolaylaştıran yeni eklentisi Facebook Shops'u resmen tanıtmış durumda.
FACEBOOK SHOPS NE İŞE YARIYOR?
Facebook, Facebook Shops sayesinde işletmelere hem Facebook hem de Instagram üzerinden ürünlerini vitrine koymalarına izin verecek. Bir nevi onlara bir dükkan açacak olan Facebook, böylece işletmelere bir destek daha vermiş olacak. Facebook canlı yayınlarında dahi işletmelerin herhangi bir ürünü paylaşılabilecek ve ürün kullanıcılar tarafından o an satın alınabilecek. Ancak özelliğin en can alıcı kısmı, Instagram'a gelecek olan Instagram Shop adındaki parçası.
Instagram Shop, işletmelerin ürünlerini ön plana çıkarmalarına yardımcı olacak. Bu ürünleri gören kullanıcılar, ürün hakkında yorum yapabilecek, gördüğü ürünlere tekrar bakmak için tıpkı diğer alışveriş uygulamalarında olduğu gibi ürünü kaydedebilecek ve daha sonra seçtiği ürünü istediği takdirde satın alabilecek. Peki kullanıcılarına bir nevi 'seç-beğen-al' sistemi kuracak olan Instagram'ın ve Facebook'un buradan geliri ne olacak?
FACEBOOK REKLAMLARDAN VAZGEÇMİYOR
Facebook ve Instagram, satın alınan ürünlerden komisyon kesmek yerine reklamlar yoluyla para kazanmaya devam edecek. Bunun için bir ürün yerleştirme stratejisi bile hazırlanmış durumda. Bu stratejiyle birlikte Facebook'ta veya Instagram'da gezinirken rastladığımız herhangi bir gönderide içeriğe yerleştirilmiş bir ürün göreceğiz. Facebook Shops ve Instagram Shop şimdilik ABD'de kullanılsa da yakında dünya çapında yayılması bekleniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Instagram'da yeni bir dönem başlıyor!
Facebook'un alışveriş yapmak için kullanılacak Facebook Shops uygulaması, Instagram'a Instagram Shop adıyla gelecek. Instagram Shop kullanıcılara bir nevi 'seç al' sistemi sağlayacak.
Facebook platformunu bir sosyal medya mecrasından daha çok, çok amaçlı bir yapıya dönüştürme taraftarı. Bu yüzden Marketplace, Facebook oyun gibi hizmetler sunan Facebook, diğer tüm uygulamaları tek bir çatı altında sunmaya çalışıyor. Facebook'un şimdiki hedefi ise alışveriş uygulamaları. Zira Facebook, alışveriş yapmayı kolaylaştıran yeni eklentisi Facebook Shops'u resmen tanıtmış durumda.
FACEBOOK SHOPS NE İŞE YARIYOR?
Facebook, Facebook Shops sayesinde işletmelere hem Facebook hem de Instagram üzerinden ürünlerini vitrine koymalarına izin verecek. Bir nevi onlara bir dükkan açacak olan Facebook, böylece işletmelere bir destek daha vermiş olacak. Facebook canlı yayınlarında dahi işletmelerin herhangi bir ürünü paylaşılabilecek ve ürün kullanıcılar tarafından o an satın alınabilecek. Ancak özelliğin en can alıcı kısmı, Instagram'a gelecek olan Instagram Shop adındaki parçası.
INSTAGRAM SHOP ''SEÇ-BEĞEN-AL'' SİSTEMİ İLE ALIŞVERİŞİ KOLAYLAŞTIRACAK
Instagram Shop, işletmelerin ürünlerini ön plana çıkarmalarına yardımcı olacak. Bu ürünleri gören kullanıcılar, ürün hakkında yorum yapabilecek, gördüğü ürünlere tekrar bakmak için tıpkı diğer alışveriş uygulamalarında olduğu gibi ürünü kaydedebilecek ve daha sonra seçtiği ürünü istediği takdirde satın alabilecek. Peki kullanıcılarına bir nevi 'seç-beğen-al' sistemi kuracak olan Instagram'ın ve Facebook'un buradan geliri ne olacak?
FACEBOOK REKLAMLARDAN VAZGEÇMİYOR
Facebook ve Instagram, satın alınan ürünlerden komisyon kesmek yerine reklamlar yoluyla para kazanmaya devam edecek. Bunun için bir ürün yerleştirme stratejisi bile hazırlanmış durumda. Bu stratejiyle birlikte Facebook'ta veya Instagram'da gezinirken rastladığımız herhangi bir gönderide içeriğe yerleştirilmiş bir ürün göreceğiz. Facebook Shops ve Instagram Shop şimdilik ABD'de kullanılsa da yakında dünya çapında yayılması bekleniyor.
En Çok Okunan Haberler
TikTok CEO’su Shou: İçiniz rahat olsun, hiçbir yere gitmiyoruz
Genç hakem kalbine yenik düştü
100 yıldır kayıptı: 32 milyon dolara alıcı buldu
Genç hakem kalbine yenik düştü
Bursa'da tartıştığı yeğenini silahla yaraladı
Bursaspor'dan Divan Kurulu Toplantısı'na ilişkin açıklama
Kayıp mürettebata ait olduğu düşünülen cansız beden bulundu
Nilüfer'de madalyalar, sahiplerini buldu
Başkan Bozbey, Bursaspor Divan Kurulu ile görüştü