Günümüzde tüketim çılgınlığının halka empoze edilmesinin en büyük enstrümanlarından biri şüphesiz dev AVM'ler. Rantla yoğrulmuş ekonomilerin olmazsa olmazları olan bu dev yapılar hayatımızda nasıl bir etkiye sahip olduğunu biliyor muyuz veya neye hizmet ettiğini?
Haber Giriş Tarihi: 02.07.2017 12:45
Haber Güncellenme Tarihi: 02.07.2017 12:45
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Kapitalizmin adeta can damarı olan tüketim kültürünü besleyen Batı, AVM'ler aracılığı ile kendi zevkini ve markalarını bilfiil alttan altta dayattı.Tüketim ihtiyaç olmaktan çıkıp, mutluluğun ve gücün kaynağı olarak hayatımızın baş köşesine oturdu.
Bugünkü köşesinde " AVM'ler talep karşısında mı böyle hızla arttı yoksa arzın bir getirisi mi oldu?" soruna yanıt arayan yazarımız Serap Öztürk ,iktidarın tüketim toplumu yaratma çabasının en büyük amacının sorgulamayan,harcayarak tüketen,uysal bir insanlar güruhu oluşturmak olduğunu ifade etti.
Öztürk "Tüketim kültürünün en güçlü aracı olan reklam-pazarlama sektörü "Harcayın mutlu olun" sloganıyla 24 saat TV reklamlarıyla, cep telefonlarımıza gelen mesajlarla, billboardlarla bilinçaltımıza virüs gibi işledi" ifadelerini kullandı
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Tüketim toplumunun en büyük aktörleri AVM'ler
Günümüzde tüketim çılgınlığının halka empoze edilmesinin en büyük enstrümanlarından biri şüphesiz dev AVM'ler. Rantla yoğrulmuş ekonomilerin olmazsa olmazları olan bu dev yapılar hayatımızda nasıl bir etkiye sahip olduğunu biliyor muyuz veya neye hizmet ettiğini?
Kapitalizmin adeta can damarı olan tüketim kültürünü besleyen Batı, AVM'ler aracılığı ile kendi zevkini ve markalarını bilfiil alttan altta dayattı.Tüketim ihtiyaç olmaktan çıkıp, mutluluğun ve gücün kaynağı olarak hayatımızın baş köşesine oturdu.
Bugünkü köşesinde " AVM'ler talep karşısında mı böyle hızla arttı yoksa arzın bir getirisi mi oldu?" soruna yanıt arayan yazarımız Serap Öztürk ,iktidarın tüketim toplumu yaratma çabasının en büyük amacının sorgulamayan,harcayarak tüketen,uysal bir insanlar güruhu oluşturmak olduğunu ifade etti.
Öztürk "Tüketim kültürünün en güçlü aracı olan reklam-pazarlama sektörü "Harcayın mutlu olun" sloganıyla 24 saat TV reklamlarıyla, cep telefonlarımıza gelen mesajlarla, billboardlarla bilinçaltımıza virüs gibi işledi" ifadelerini kullandı
YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZEn Çok Okunan Haberler
TOFAŞ çeyrek finale yükseldi
Üzgün ve endişeli ruh haline dikkat !
'Yol Tarifleri' sanatseverlerle buluştu
Taylor Swift rekora doymuyor
2 DEAŞ’lı sözde sorumlu yakalandı
Bursa'da icra memuru ile avukatı darp eden iş adamı tutuklandı
Bursa'da jandarmadan kaçak alkol uygulaması
Bursaspor Divan Kurulu: Fedakarlık istemek mecburiyetindeyiz
Bursaspor hazırlıklarını sürdürdü