UEDAŞ hayatın her yerinde...

Varlığıyla yaşamı kolaylaştıran, yokluğuyla çileden çıkaran elektrik, gelişen çağla birlikte hemen hemen her yerde... Hal böyle olunca Marmara'nın güneyine 'elektrik' veren UEDAŞ'ı ele aldık Kurumsal İletişim Müdürü Yüce ile 'kesintisiz elektrik, kesintisiz iletişimi' konuştuk.

GÜNCEL, 10 Aralık 2015 Perşembe, 09:06
UEDAŞ hayatın her yerinde...

Hülya Saatçi Söyleşi

Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş. (UEDAŞ) Türkiye'nin dördüncü büyük elektrik dağıtım şirketi olarak Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova'da hizmet veriyor. Genel Müdürlüğü Bursa'da olan UEDAŞ, elektrik dağıtım sektörünün lokomotif şirketlerinden biri aynı zamanda... Özelleşme sürecini diğer 21 dağıtım şirketine oranla daha iyi yöneten UEDAŞ, çalışmalarını 11 alt işletmeyle yürütüyor. Çoğunluğunu teknik kadrodan oluşan 2 bin 700 kişinin çalıştığı UEDAŞ'ta Kurumsal İletişim ise Yusuf Ziya Yüce'ye emanet... Yaklaşık 2,5 yıl önce UEDAŞ'ta göreve gelir gelmez kurumsal iletişim biriminin oluşturulduğunu belirten Yüce, Güney Marmara bölgesinin ihtiyacına yanıt vermeye çalışan Kurumsal İletişim biriminde halkla ilişkiler, gazetecilik ve işletme alanında eğitim alan, birbirleriyle uyumlu çalışabilen 17 kişilik bir kadronun görev aldığını söylüyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin ardından en kalabalık iletişim departmanı olduklarını vurgulayan Yüce, birimin sorumluluk alanında ise basın kuruluşları, üçüncül kişi ve şirketler, şikâyet yönetimi yani şikâyetin alınması ve müşteriye dönülmesi, görsel noktalar, abone ve iletişim merkezleri, müşterinin bize ilk dokunduğu noktalar olan web sitesi ve sosyal medya hesapları, imaj yönetimi ve reklam planlamasının yer aldığını ifade ediyor.

OLMAZSA OLMAZLARI...
Günden güne artan bir elektrik talebi ve buna bağlı olarak hizmetlerinin ulaştığı insan sayısının artış gösterdiğini ifade eden Yusuf Ziya Yüce, olmazsa olmazlarının müşteri memnuniyeti olduğunu söylüyor. Abone sayısı ile hizmet verilen insan sayısının çok fazla olduğunu dile getiren Yüce, farklı beğeni ve algıya sahip bir kitle ile karşı karşıya bulunduklarını, bu nedenle yaptıkları çalışmaların tamamının hedef kitlenin algısına yönelik olduğunu dile getiriyor. Yüce, "Göreve geldiğimizde 5 yıllık bir iletişim planı hazırladık. Bugüne kadar yaptıklarımız sonucunda UEDAŞ'ın iyi bir firma olduğu kanısına ulaşıldı. Ancak, yaptığımız iş, toplumda olumsuz bir algısı olan elektrik... Var olduğunda farkına varılmayan, ancak olamadığında sıkıntı oluşturan bir konu.  Biz her ne kadar 'şikayet yönetimini iyi uyguluyoruz', 'yüzde 100 müşteri memnuniyeti hedefine yaklaşıyoruz' desek de henüz istediğimiz noktada değiliz. Öncelikle hedef kitlenin gözünde nötr algıyı oluşturmamız gerekiyor. Bunun için şirket olarak hem teknik yatırımları hem de iletişim yatırımlarını sürdürüyoruz. Önümüzdeki süreçte 'mobil uygulama'mız devreye girecek. Böylece müşterilerimizin bize ulaşabileceği her mecrada olacağız. Samsung ve Iphone'larda kullanılacak uygulamamız şu an deneme aşamasında. 2016 yılı itibarıyla tanıtımına başlayacağız" diyor.

HEDEF SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Sosyal sorumluluk projeleriyle adından sıkça söz ettiren UEDAŞ, bu projelerde sürdürebilirliği baz alıyor. Bütçe ve iletişim kabiliyetinin artmasına paralel olarak daha geniş alanlara yayılan sosyal sorumluluk projelerinde en büyük paydaş milli eğitim müdürlükleri... UEDAŞ'ın hayata geçirdiği ilk proje 'Şehrin Işıkları'... Bu proje şirketin en büyük iletişim çalışması aynı zamanda... Türkiye'de elektrik dağıtım şirketleri arasında ilk kez başlatılan 'Şehrin Işıkları' fotoğraf yarışması, hem diğer dağıtım şirketlerine örnek oluşturmuş hem de şirkete  'iletişim ödülü' kazandırmış.

GECE VE IŞIK...
Şehrin ışıklarını vizörden yansıtan en iyi karelerin belirlendiği 'Şehrin Işıkları' adlı fotoğraf yarışması aynı zamanda bir iletişim kampanyası... Hedef kitlenin tamamını kucaklamak amacıyla yola çıkan UEDAŞ, bu yarışmaya katılacaklardan dijital makineler ya da cep telefonuyla çekilmiş fotoğrafları da göndermelerine olanak tanımış. Yarışmanın ana temasının  'gece ve ışık' olarak belirlendiğini söyleyen Yusuf Ziya Yüce, "İşimizi en güzel yansıtan tema gece ve ışıktı. İlk yıl 850'ye yakın kişi başvurdu. 176 fotoğraf katıldı. Bu yıl üçüncüsünü düzenledik. En son binin üzerinde eser yarışmamıza başvurdu. Her yıl genişleyen hedef kitlemizle birlikte bilinilirliğimiz de artıyor. Yarışmada ilk 3'ü ödüllendiriyor, belirlediğimiz ilk 50 eseri ise bir kitapta topluyoruz. Bu 50 eseri ayrıca sorumluluk bölgemizde açtığımız sergilerle izlenime sunuyor ve daha geniş kitlelere yayılmasını sağlıyoruz. Sadece sosyal medya hesapları üzerinden duyurduğumuz 'Şehrin Işıkları' bizi bu alanda sırtlayan bir proje oldu" diyor.

KİTAP SEFERBERLİĞİ
Bir diğer sosyal sorumluk projesinin, milli eğitim il müdürlükleri iş birliğiyle hayata geçirdikleri 'Bi Kitap, Daha Aydınlık Bi Hayat' olduğunu söyleyen Yüce, kampanyayı şöyle anlatıyor: " Köy okullarına kütüphane kazandırmak amacıyla kitap toplama kampanyası başlattık. Bu yıl ikincisini düzenlediğimiz 'Bi Kitap, Daha Aydınlık Bi Hayat' projesi Milli Eğitim Müdürlüğü'nce belirlenen UEDAŞ'ın hizmet bölgesindeki 5 okula kütüphane kazandırmayı hedefliyoruz. Kampanyamız 15 Kasım - 15 Ocak tarihleri arasında gerçekleşecek. Önceden belirlenen okullar UEDAŞ tarafından tadil edilecek ve toplanan kitaplarla kütüphaneler kurulacak. Kampanyaya katılmak isteyenler Zafer Plaza, Kent Meydanı , Korupark AVM'deki kitap kumbaralarına ya da UEDAŞ iletişim noktalarına ve Genel Müdürlüğü'ne kitap bırakabilirler."

EN SICAK PROJE
UEDAŞ'ın sosyal sorumluluk projeleri arasında en 'sıcak' olan proje...  Kampanyanın adı 'Kardeşim Üşümesin'... Milli eğitim müdürlükleri iş birliğiyle hayata geçirilen proje bu yıl ikinci yaşında... Proje kapsamında ihtiyaç sahibi çocukların soğuk kış aylarında kullanacağı ve üşümeyeceği mont, bere ve eldiven ihtiyacı karşılanıyor. Geçen yıl Bursa'da sadece bir okul için düzenlenen kampanya ile 200 çocuğun kışı sıcak geçirmesi sağlanmış. Bu yıl tüm Güney Marmara'yı kapsayacak projede 5 okulda 600 çocuğa ulaşılacak. Kampanyanın geniş kitlelere ulaşmasının temelinde ise UEDAŞ'ın bütçe ve iletişim kabiliyetinin gelişimi yatıyor. Yapılan işin değer kazanmasıyla etkinliğe katılıma da eklenince bu çalışmaya etkinlikte artıyor. Sosyal sorumluluk projelerine ayrılan bütçe konusunda 'ser verip sır vermeyen' UEDAŞ Kurumsal İletişim Müdürü Yüce, "Belediyelerden sonra sosyal sorumluluk projelerine en büyük destek veren biziz" demekle yetiniyor.  

LEYLEK DOSTU KURUM
Hizmet bölgesinde başlattıkları 'platform yuva' uygulaması ile elektrik hatlarına yuva kuran göçmen kuşların güzergâhında bulunan elektrik şebekesinin yalıtkan malzeme ile kaplandığını söylüyor UEDAŞ Kurumsal İletişim Müdürü Yüce... Böylece kuşların elektrik çarpması önemli oranda önlenirken, aynı zamanda direk ve trafoların üzerine kurulan 'Leylek Yuva Platformları' ile göç sırasında bu sıcak günlerin habercilerine de ev sahipliği yaptıklarını dile getiriyor. Hatta yoğun göçün yaşandığı zamanlarda güzergâhtaki bölgelere geçiş süresince elektrik kesintisine gidiliyormuş.

ENERJİ SAHNEYE TAŞINDI
Sanata değer veren projelere destek olduklarına belirten Yusuf Ziya Yüce, kurum içi motivasyonu ve iletişimi güçlendirmek adına çeşitli bölümlerinde çalışan personelden oluşan tiyatro grubu kurduklarını da dile getiriyor. Dağıtım şirketleri arasında Türkiye'deki ilk tiyatro grubu olma özelliğini taşıyan ve 30 kişiden oluşan "UEDAŞ Tiyatro Topluluğu'nun Bursa Devlet Tiyatrosu sanatçılarının eğitmenliğinde ilk olarak 'Meraki' adlı oyunu izleyiciyle buluşturduğunu, geri dönüşlerin ise doğru yolda ilerlediklerini gösterdiğini ifade ediyor. Kurum içinde başlayan bu gösterilerin zamanla kurum dışına çıktığını, dışarıya açıldıklarını belirten Yüce, topluluğun bu yıl da yine komedi  türünde yeni bir oyunla izleyici ile buluşacağını, tiyatro projesini uzun vadede sürdürmeyi planladıklarını vurguluyor.

BİZE DE BEKLERİZ
UEDAŞ Kurumsal İletişim Müdürlüğü'nün yürüttüğü bir diğer çalışma da 'halk günü' uygulaması... Bu çalışma daha sıcak bir hale getirilerek 'Bize de Bekleriz' adını almış. Her perşembe günü UEDAŞ Genel Müdürü Mesut Efe ve kurmaylarının, elektrik dağıtımından kaynaklı şikâyetleri ilk ağızdan dinleyip çözüme kavuşturdukları bu uygulama başlangıçta tam anlamıyla gergin anlar yaratmış. Ancak UEDAŞ'ın zamanla hareket kabiliyetini artırması, sorunlara anında ve hızlı çözümü sağlanmasının ardından gelen şikâyetler de azalmış.

İŞİMİZ SADECE ELEKTRİK
UEDAŞ Kurumsal İletişim Müdürü Yusuf Ziya Yüce, şirketin sorumluluk alanı dışındaki aramalar nedeniyle tüm çağrı merkezlerinde olduğu gibi 'Alo 186 Çağrı Merkezi'ne de ilginç şikâyetlerin ve önerilerin geldiğini söylüyor. Özelleştirmenin ardından dışarıdan alınan bir hizmet olan bu birimin son 2,5 yıldır Bursa merkezinde konuşlandırıldığını, 55 personelin görev aldığını belirten Yüce,  merkezin, tüketicilerin öneri, talep ve şikâyetlerini değerlendirdikleri çok önemli bir birim olduğunu vurguluyor. Yüce, "Bu birimi acil yardıma ihtiyaç duyan kişiler de arıyor. UEDAŞ'ın faaliyet alanı yalnızca elektrik. İşimiz sadece elektrik. Vatandaşlarımızdan, diğer aboneleri mağdur etmemek için bize başvurdukları konuları ayrıştırmalarıyla ilgili hassasiyet bekliyoruz" diyor. Sohbet sırasında Yüce'ye 'Ne gibi talepler geliyor, örnekleyebilir misiniz" diyorum. UEDAŞ'ın, çağrı merkezine zaman zaman 'Bu kadar da olmaz' dedirten şikâyetlerin ulaştığını öğreniyorum. Suyu kesilenden sigarayı bırakmak isteyene kadar şirketin sorumluluk alanıyla uzaktan yakından ilgisi olmayan şikâyetlerin geldiği çağrı merkezini arayanlar arasında 'Sizden elektrik alamıyorum, ne yapmalıyım', 'Sigarayı bırakmak istiyorum, öneriniz var mı',  'Sularımız kesildi, banyoda mahsur kaldık', 'Telefon telleri evime değiyor, düzeltir misiniz', 'Elektriği nasıl üretiyorsunuz, ben çok merak ettim' diyenler de oluyormuş.

KRİZ VE İLETİŞİM
UEDAŞ'ın kurumsal iletişimi nasıl sağladığını, nasıl bir yapılanma içerdiğini, hedeflerini konuştuğumuz Yusuf Ziya Yüce'ye yaptığı işin toplum ve firmalar gözündeki değerini de soruyorum. 'Bir dokun bin ah işit' sözünün geçerliliğini kanıtlarcasına yanıtlıyor: "Kriz anında ilk gözden çıkarılan birim ya da kişi..." Son yıllarda giderek artan popülaritesine karşın kurumsal iletişim ve halkla ilişkilerin henüz istenilen seviyede olmadığından yakınan Yüce, "Başlangıçta halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim birimleri olsa da olur, olmasa da olur diye algılanıyordu. Oysa her sektörün temelinde iletişim vardır. Gelişen çağla birlikte hangi faaliyet alanında olursa olsun, yapılanları anlatacak birimlere ve insanlara ihtiyaç duyulmaya başlandı. Ben bu konuda siyasi partilerin sektöre ivme kazandırdığını düşünüyorum. Seçmene ulaşmak adına yapılan çalışmalar güzel örnekleri de beraberinde getirdi ve toplumun algısını değiştirdi. Önce büyük ölçekli firmalar çağa ayak uydurarak bu yeni oluşumu destekledi, ardından bütçesi ve yetki alanı genişledi. Orta ve küçük ölçekli yapılanmalar ise bu süreci bir türlü hayata geçiremedi. Oysa yapılan iş, temsil edilen firmanın ya da kurumun dışa açılan yüzü ve imajı... Olası bir krizde bu sürecin aşılmasında en etkin birim... Bu nedenle iletişim departmanına verilecek her destek gerekli bir yatırımdır. Çalışmalarınız geniş bir yelpazede var olsun istiyorsanız iletişimi yok sayamazsınız" diyor.

Kaynak: Yenidonem

EKONOMİ
'2021 Yılı Yatırım Programı' Resmi Gazete'de yayımlandı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasını taşıyan "2021 Yılı Yatırım Programı" Resmi Gazete'...
TEKNOLOJİ
WhatsApp geri adım attı!
WhatsApp, yeni gizlilik sözleşmesiyle ilgili yeni açıklama yaptı. Açıklamada "Şimdi, insanlardan ...
DÜNYA
AB'de seyahatler için 'aşı sertifikası' çıkarılması tartışılıyor
Avrupa Birliği (AB), yeni tip Corona virüs karşı (Covid-19) aşı yaptıranlara seyahatlerinde kolay...
GÜNCEL
Bursa Ülkü Ocakları'ndan dikkat çeken hamle: Yerli ve milli mesajlaşma uygulaması geliyor...
Bursa Ülkü Ocakları Başkanı Cahit Özdemir, içeriğinde mesajlaşma, fotoğraf, video paylaşımı, ver...
DÜNYA
İngiltere, ülkeye tüm giriş çıkışları kapatıyor
İngiltere Başbakanı Boris Johnson, Kovid-19'un henüz tanımlanamayan çeşitli mutasyonları nedeniyl...
GÜNCEL
Hafta sonu sokağa çıkma kısıtlaması başladı
Türkiye genelinde saat 21.00 itibarıyla sokağa çıkma kısıtlaması başladı. Sokağa çıkma kısıtlamas...
Yıldırım'da kar mesaisi... Kapanan yollar açıldı
Uludağ'da sezon açılıyor! Meraklıları pistlere koşuyor
Bursa'da 20 bin ücretsiz sabun dağıtıldı
Akıllara durgunluk veren hata: Tek doz yerine 5 doz aşı yaptılar

En Çok Okunan Haberler

Bursa'da silahlı saldırı!

Bursa'da 2 kişi henüz bilinmeyen sebepten dolayı ara...

İçişleri Bakanlığı'ndan kısıtlama açıklaması...

İçişleri Bakanlığı'ndan yapılan son dakika açıklamas...

Dizilerde sıkça gösteriliyor! Bursa'nın nere...

Dizilerde gösterilen gerçek Kulaca Hisarının İnegöl'...

3 GSM operatöründen yerli mesajlaşma uygulam...

Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone yerli mesajlaşma ...

Koronavirüsün korkunç etkisi ortaya çıktı! S...

ABD'li bilim insanları koronavirüsün ciğerlere bırak...

WhatsApp geri adım attı!

WhatsApp, yeni gizlilik sözleşmesiyle ilgili yeni aç...

Bursa'da çıkanların uçacakmış gibi hissettiğ...

Bursa'da manzarasıyla görenleri hayran bırakan doğal...

Gıyasettin Bingöl'ün acı günü! Hacı Şemsetti...

Bursa Sınav Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı ...

Bursa'da hareketli anlar! Hem kardeşini hem ...

Bursa'da kardeşler arasında çıkan kavgada 2 kişi bıç...

Osmangazi, Yıldırım, Nilüfer.... Bursa beyaz...

Bursa'da birkaç gündür süren yağışlı hava, gece saat...

Ülke şokta! Pfizer aşısı vurulan 23 kişi hay...

Norveç'te Pfizer-BioNTech'in geliştirdiği koronavirü...

Simit satan çocuk bir anda yere yığıldı! Ger...

Taksim Meydanı'nda simit satıyormuş gibi dolaşan bir...

Sıcaklıklar daha da düşecek! Bursa Valiliği'...

Bursa Valiliği, havaların mevsim normallerinin altın...

İşte Türkiye'nin güncel koronavirüs tablosu!

Koronavirüste son durum açıklandı. Buna göre, son 24...

WhatsApp'tan Türkiye'deki kullanıcılarına öz...

WhatsApp bu sabah Türkiye'deki kullanıcıların uygula...