Aşırı tuz tüketiminin birçok sağlık problemini tetikleyebileceğine dikkat çeken Bursa İl Sağlık Müdürü Dr. Fevzi Yavuzyılmaz, günlük tüketilmesi gereken tuz miktarının 5 gramdan fazla olmaması gerektiğini söyledi.
Haber Giriş Tarihi: 16.03.2023 14:43
Haber Güncellenme Tarihi: 16.03.2023 14:43
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Bursa İl Sağlık Müdürü Dr. Fevzi Yavuzyılmaz, her yıl mart ayında aşırı tuz tüketimine dikkat çekmek amacıyla kutlanan Dünya Tuza Dikkat Haftası kapsamında açıklamalarda bulundu. Tuzun vücutta birçok önemli görevi olduğunu ifade eden Dr. Yavuzyılmaz, “Tuz, sıvı dengesinin ve dolayısıyla kan basıncının düzenlenmesinde, asit-baz dengesinin sağlanmasında ve sinir-kas sisteminde uyarıların iletilmesinde önemli rol oynar. Buna rağmen aşırı miktarda tüketildiğinde insan sağlığını olumsuz etkileyen bir halk sağlığı problemine dönüşebilmektedir” diye konuştu.
Günlük tüketilmesi gereken tuz miktarının 5 gramı aşmaması gerektiğinin altını çizen Dr. Yavuzyılmaz, “Dünya Sağlık Örgütü, günlük kişi başı tuz tüketimini 5 gramın altında önermektedir ve bu miktar bir tatlı kaşığı veya tepeleme bir çay kaşığına denk gelmektedir. Tuz kullanımı bu miktarın üzerine çıkacak şekilde kullanıldığında kan basıncını arttırarak hipertansiyon, inme ve kalp hastalığı risklerini yükseltmektedir. Sofralarda kullandığımız tuzun yanında ayrıca restoranlar, kafeler ve süpermarketlerden alınan gıdalarda da gizli tuz bulunmaktadır. Aşırı tuz tüketiminin önüne geçebilmek için hep birlikte hareket etmeliyiz” ifadelerini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dr. Fevzi Yavuzyılmaz'dan tuz tüketimi uyarısı
Aşırı tuz tüketiminin birçok sağlık problemini tetikleyebileceğine dikkat çeken Bursa İl Sağlık Müdürü Dr. Fevzi Yavuzyılmaz, günlük tüketilmesi gereken tuz miktarının 5 gramdan fazla olmaması gerektiğini söyledi.
Bursa İl Sağlık Müdürü Dr. Fevzi Yavuzyılmaz, her yıl mart ayında aşırı tuz tüketimine dikkat çekmek amacıyla kutlanan Dünya Tuza Dikkat Haftası kapsamında açıklamalarda bulundu. Tuzun vücutta birçok önemli görevi olduğunu ifade eden Dr. Yavuzyılmaz, “Tuz, sıvı dengesinin ve dolayısıyla kan basıncının düzenlenmesinde, asit-baz dengesinin sağlanmasında ve sinir-kas sisteminde uyarıların iletilmesinde önemli rol oynar. Buna rağmen aşırı miktarda tüketildiğinde insan sağlığını olumsuz etkileyen bir halk sağlığı problemine dönüşebilmektedir” diye konuştu.
Günlük tüketilmesi gereken tuz miktarının 5 gramı aşmaması gerektiğinin altını çizen Dr. Yavuzyılmaz, “Dünya Sağlık Örgütü, günlük kişi başı tuz tüketimini 5 gramın altında önermektedir ve bu miktar bir tatlı kaşığı veya tepeleme bir çay kaşığına denk gelmektedir. Tuz kullanımı bu miktarın üzerine çıkacak şekilde kullanıldığında kan basıncını arttırarak hipertansiyon, inme ve kalp hastalığı risklerini yükseltmektedir. Sofralarda kullandığımız tuzun yanında ayrıca restoranlar, kafeler ve süpermarketlerden alınan gıdalarda da gizli tuz bulunmaktadır. Aşırı tuz tüketiminin önüne geçebilmek için hep birlikte hareket etmeliyiz” ifadelerini kullandı.
En Çok Okunan Haberler
Paşinyan: Türkiye ile diplomatik ilişkilerin kurulmasını bekliyorum
Kadın A Milli Takımı, Malta yolculuğu öncesi taktik çalıştı
5 çocuk annesi kadın eşi tarafından defalarca bıçaklandı
Fenerbahçe seçiminde eski sporcular da oy kullandı
Paniğe sebep olan yılanı eliyle yakaladı
TFF’nin faaliyetleri oy çokluğuyla ibra edildi
Off road festivalinde yürekleri ağza getiren kaza
Bakan Fidan: İsrail, müzakereleri sabote ediyor
Ters dönen otomobil 8 aylık bebeğe mezar oldu