CHP Bursa İl Başkanı İsmet Karaca, 2008'de konuşulmaya başlanan, 2012'de temeli atılan Bursa-Ankara demiryolu hattının yarım kalmasına eleştiri yağdırdı.
Haber Giriş Tarihi: 28.08.2021 16:59
Haber Güncellenme Tarihi: 28.08.2021 16:59
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
Karaca, "Sivas-Ankara hattının temeli de o yıllarda atıldı. Kırıkkale, Yozgat ve Sivaslılar güle güle kullansınlar. O hatta deneme seferleri önümüzdeki hafta başlıyor. Bursalılar'a ise masallar dinletiliyor. Merkezi yönetimden yeterli yatırım alamayan Bursa üvey evlat mı?" diye sordu.
'GÜZERGAH 6 KEZ DEĞİŞTİ'
Karaca, "Bilecik-Yenişehir-Bursa hattının temeli 2012'de, Bursa'da Mudanya yolu Balat mevkiinde atıldı. İktidar bakanları, vekilleri 2016'da Bursalılar trene kavuşacak diye müjde üzerine müjde yağdırdı. Peki sonuç ne oldu? 2016'ya yetişmedi, 2019 geride kaldı. Hatalı seçimler nedeniyle güzergah tam 6 kez değişti, varış noktası başlangıçta öngörülmediği şekliyle Bandırma'ya uzatıldı. Finans yönetiminde başarısızlıklar yaşandı. Hızlı tren diyorlardı, yüksek standartlı tren hattına dönüştü. Taksit taksit yeni kararlar verildi. Böyle acayip proje yönetimi olur mu? İlk başta gerçekçi bir proje ortaya koyar, yola devam edersin. Bursa-Ankara hızlı tren projesi, mühendislik bölümlerinde başarısızlık ve kötü yönetim örneği olarak okutulması gereken bir beceriksizlikler silsilesine dönüştü. Bugün itibarıyla aradan tam 9 yıl geçti, ne hat var, ne tren var. Osmaneli-Bursa bölümü için bugün 2023'ü hedef gösteriyorlar ama yeni güzergah değişikliği nedeniyle bu tarihin gecikeceği de şimdiden belli. Osmaneli-Bursa tamamlandıktan sonra ancak Bursa-Bandırma güzergahı başlayacak" diye konuştu.
'GÜNDEMDE TUTMAYA DEVAM EDECEĞİZ'
201 kilometrelik Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattının 56 km'lik bölümünün Bursa-Yenişehir arasında, 50 kilometrelik bölümünün Yenişehir-Osmaneli arasında yapılacağını, Bursa-Bandırma hattının da 95 km olacağını hatırlatan Karaca, "Bursa'nın demiryolu ulaşımına kavuşması konusunda iktidarın yol açtığı gecikmeyi kamuoyunun gündeminde tutmaya devam edeceğiz. 15 milyar dolarlık ihracat potansiyeline sahip bir il, böylesine kötü yönetimlerle mağdur edilmeye devam ediliyor" dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İsmet Karaca: Tren nerede?
CHP Bursa İl Başkanı İsmet Karaca, 2008'de konuşulmaya başlanan, 2012'de temeli atılan Bursa-Ankara demiryolu hattının yarım kalmasına eleştiri yağdırdı.
Karaca, "Sivas-Ankara hattının temeli de o yıllarda atıldı. Kırıkkale, Yozgat ve Sivaslılar güle güle kullansınlar. O hatta deneme seferleri önümüzdeki hafta başlıyor. Bursalılar'a ise masallar dinletiliyor. Merkezi yönetimden yeterli yatırım alamayan Bursa üvey evlat mı?" diye sordu.
'GÜZERGAH 6 KEZ DEĞİŞTİ'
Karaca, "Bilecik-Yenişehir-Bursa hattının temeli 2012'de, Bursa'da Mudanya yolu Balat mevkiinde atıldı. İktidar bakanları, vekilleri 2016'da Bursalılar trene kavuşacak diye müjde üzerine müjde yağdırdı. Peki sonuç ne oldu? 2016'ya yetişmedi, 2019 geride kaldı. Hatalı seçimler nedeniyle güzergah tam 6 kez değişti, varış noktası başlangıçta öngörülmediği şekliyle Bandırma'ya uzatıldı. Finans yönetiminde başarısızlıklar yaşandı. Hızlı tren diyorlardı, yüksek standartlı tren hattına dönüştü. Taksit taksit yeni kararlar verildi. Böyle acayip proje yönetimi olur mu? İlk başta gerçekçi bir proje ortaya koyar, yola devam edersin. Bursa-Ankara hızlı tren projesi, mühendislik bölümlerinde başarısızlık ve kötü yönetim örneği olarak okutulması gereken bir beceriksizlikler silsilesine dönüştü. Bugün itibarıyla aradan tam 9 yıl geçti, ne hat var, ne tren var. Osmaneli-Bursa bölümü için bugün 2023'ü hedef gösteriyorlar ama yeni güzergah değişikliği nedeniyle bu tarihin gecikeceği de şimdiden belli. Osmaneli-Bursa tamamlandıktan sonra ancak Bursa-Bandırma güzergahı başlayacak" diye konuştu.
'GÜNDEMDE TUTMAYA DEVAM EDECEĞİZ'
201 kilometrelik Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattının 56 km'lik bölümünün Bursa-Yenişehir arasında, 50 kilometrelik bölümünün Yenişehir-Osmaneli arasında yapılacağını, Bursa-Bandırma hattının da 95 km olacağını hatırlatan Karaca, "Bursa'nın demiryolu ulaşımına kavuşması konusunda iktidarın yol açtığı gecikmeyi kamuoyunun gündeminde tutmaya devam edeceğiz. 15 milyar dolarlık ihracat potansiyeline sahip bir il, böylesine kötü yönetimlerle mağdur edilmeye devam ediliyor" dedi.
En Çok Okunan Haberler
Bursa'da motosiklet hırsızını vatandaşın motosikletiyle kovaladı
Antika otomobili ile antik şehirler turunda
Türkiye’de çocukların yüzde 30’u toksik ebeveyne maruz kalıyor
Temel Karamollaoğlu genel başkanlığı bırakıyor
Serbest piyasada döviz fiyatları
Sigaraya bir zam daha geldi!
Altın haftayı nasıl kapattı? (4 Mayıs 2024)
Palandöken: “Perakende yasası tüketiciyi enflasyondan korur”
“Daltonlar” suç örgütüne yönelik “Mahzen-37” operasyonları