İsveç'te yürütülen bir araştırmada, restoranlarda alçak ya da yüksek sesli müziğin, sipariş tercihlerini etkilediği saptandı. Araştırmaya göre, müşteriler yüksek sesli müzik çalındığında hamburger ve patates kızartması gibi daha yağlı yemekler, düşük sesli müzikte ise salata gibi daha sağlıklı yiyecekler tercih ediyor.
Haber Giriş Tarihi: 31.05.2018 17:25
Haber Güncellenme Tarihi: 31.05.2018 17:25
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.yenidonem.com.tr/
South Florida Üniversitesi'nden Dipayan Biswas ve ekibinin İsveç'in başkenti Stockholm'de yaptığı alan deneyinde, bir kafede farklı müzik türleri, farklı ses düzeylerinde çalındı.
YÜKSEK SESTE YAĞLI, ALÇAK SESTE SAĞLIKLI TERCİH
Araştırmada, yüksek sesli (70 desibel) müzik çalındığında müşterilerin hamburger ve patates kızartması gibi daha yağlı yemekleri tercih ettiği, 55 desibel gibi düşük ses düzeyinde müzikte ise salata gibi daha sağlıklı yiyeceklerin tercih edildiği ortaya çıktı.
MÜZİK, SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLİYOR
Biswas, restoran ve süpermarketlerde çalınan müziklerin müşterilerin satın alma davranışlarını belirlemede etkili olduğunu söyledi. Araştırmanın sonuçları, "Academy of Marketing Sciences" isimli dergide yayımlandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yüksek seste hamburger, düşük seste salata!
İsveç'te yürütülen bir araştırmada, restoranlarda alçak ya da yüksek sesli müziğin, sipariş tercihlerini etkilediği saptandı. Araştırmaya göre, müşteriler yüksek sesli müzik çalındığında hamburger ve patates kızartması gibi daha yağlı yemekler, düşük sesli müzikte ise salata gibi daha sağlıklı yiyecekler tercih ediyor.
South Florida Üniversitesi'nden Dipayan Biswas ve ekibinin İsveç'in başkenti Stockholm'de yaptığı alan deneyinde, bir kafede farklı müzik türleri, farklı ses düzeylerinde çalındı.
YÜKSEK SESTE YAĞLI, ALÇAK SESTE SAĞLIKLI TERCİH
Araştırmada, yüksek sesli (70 desibel) müzik çalındığında müşterilerin hamburger ve patates kızartması gibi daha yağlı yemekleri tercih ettiği, 55 desibel gibi düşük ses düzeyinde müzikte ise salata gibi daha sağlıklı yiyeceklerin tercih edildiği ortaya çıktı.
MÜZİK, SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLİYOR
Biswas, restoran ve süpermarketlerde çalınan müziklerin müşterilerin satın alma davranışlarını belirlemede etkili olduğunu söyledi. Araştırmanın sonuçları, "Academy of Marketing Sciences" isimli dergide yayımlandı.
En Çok Okunan Haberler
Ebru Topçu: Hayalimi yaşıyorum
Galatasaray Kadın Futbol Takımı şampiyon oldu
Bursa'da köpekler 3 çocuğa saldırdı
15'i uluslararası toplam 469 organize suç örgütü çökertildi
Müzik Enstrümanları Müzesi’nde “Contrasts” konseri
Eşrefoğlu Rumi vefatının 555. yılında İznik'te anıldı
Türkiye’nin 33. Fabrika Voleybolu açıldı
Hollanda’da şampiyon PSV Eindhoven!
CZN Burak, kazada ölen fenomenin taziyesine katıldı