Hava Durumu

Bilim Merkezi'nden bozma ortaokulda sorunlar bitmiyor!

Yazının Giriş Tarihi: 06.01.2020 06:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 06.01.2020 06:00

Eskiden ahırdan bozma okullar diye bir şey vardı: Zeyniler'de geçtiği rivayet edilen Çalıkuşu romanında okumuştuk. Şimdilerde ise, çağ atladığımızdan olsa gerek; Bilim Merkezi'den bozma ortaokulumuz var.

 Yıldırım Belediyesi Bilim Merkezi açıldığında Bursa'da ilkti. Özgen Keskin'in Yıldırım Belediye Başkanı olduğu dönemde yapılmıştı. Açılış törenine gitmiştim. İlk kez planetaryum  (gökevi) görmüştüm.

Sonraki yıllarda Büyükşehir Belediyesi Bilim ve Teknoloji Merkezi'ni hayata geçirdi. Türkiye'nin en büyük merkezlerinden biriydi. Planetaryumu da vardı. Yıldırım Belediyesi bünyesindeki Bilim Merkezi onun yanında sönükleşti.

Yine de atölyeleriyle, planetaryumuyla ilgi çekiyordu. Başta bölge okulları olmak üzere civar mahallelerdeki ailelerin çocuklarını getirdiği bir yerdi.

BİLİM MERKEZİ SANALDA KALDI

Artık yok. Orası 850 öğrencinin eğitim gördüğü Yıldırım Belediye Ortaokulu. Bilim Sanat Merkezi ise sadece sanalda var. Yıldırım Belediyesi'nin sitesinde "Yıldırım Bilim Merkezi" başlığı altında şu açıklama yer alıyor:

 " Bursa Yıldırım Belediyesi Şirinevler Mahallesi'nde 8144 m2 arsa üzerinde projelendirilmiştir. Çocuk Eğitim ve Bilim Merkezi binası 1150 m2 taban alanlı olup toplam inşaat alanı 3450 m2 ve 3 katlı olarak inşa edilmiştir."

Eğitim sisteminde 2012 yılında yine yeniden yapılanmaya gidilerek 4 artı 4 sistemi getirildi.  Yıldırım yüksek nüfusun dar alana sıkıştığı bir ilçe. Ailelerdeki ortalama çocuk sayısı da kent geneline göre yüksek.

Hal böyle olunca da Planetaryumlu bilim merkezi olarak inşa elden yer ihtiyaç nedeniyle ortaokul oldu.
Nasıl mı? Şirinevler'deki ortaokul öğrencilerinin okuduğu Şehit Jandarma Er Selahattin Çırak İlköğretim Okulu ilkokula dönüştürülünce, ortaokul öğrencileri açıkta kaldı.

Ya Hacıvat'taki Semiha Özen Ortaokulu'na göndereceklerdi ya da Şirinevler İmam Hatip Ortaokulu'na  gideceklerdi. Onlar da uzaktaydı, servisle gitmek zorundaydılar.

Çoğu yoksul olan ailelerin servis ücretini karşılamaları çok zordu.  Veliler imza toplayıp Milli Eğitim Müdürlüğü'ne gittiler. Müdürlük Yıldırım Belediyesi'ni adres olarak gösterdi.
Soruna acilen bir çözüm gerekiyordu. Veliler Yıldırım Belediyesi'nden Bilim Merkezi'ni okul olarak tahsis etmesini istedi.


 

CAMI KORİDORA BAKAN SINIFLAR YETMEYİNCE

BODRUMDA 5 SINIF YAPILDI!

Bina ortaokul olarak tahsis edildi.  Atölyeler bölündü ve camları koridora bakan sınıflar oluşturuldu.  Bursa'da bir ilkti.

 Dönemin ilçe Milli Eğitim Müdürü  "Böyle sınıf olmaz" demişti...   Olsundu. Yeter ki,  çocuklar okuyabilsindi.  Oldu...  

Yıldırım Belediye Ortaokulu, açıldığında 150-200 öğrencisi vardı, zira yarı döneme gelinmişti.  Geçen sene sayı 750 idi.

Ancak kimi sınıflarda öğrenci sayısı 60'a ulaşmıştı. Veliler yine ilgili makamların kapısını aşındırmaya başladı.

Çözüm bulundu.  Bir ara kamu kurumu arşivi olarak da kullanılan depolar sınıfa dönüştürüldü. Koridora açılan sınıflar beğenilmezken bu defa bodrum katında dışa bakan pencereler yapıldı, öğrenciler hava alsın diye. Bilim Merkezi depolarından 5 sınıf çıkartıldı!


Böylece öğrenci sayısı 850'ye çıkmasına karşın; sınıf mevcutları 35'e düşürüldü.

Yani 175 öğrenci bodrumdan bozma sınıflarda ders yapıyor.

 Velhasıl, Nasrettin Hoca fıkrasında ayı kırpıp yıldız yapılması misali;  Bilim Sanat Merkezi'de yıkıla döküle ortaokula dönüştü. 21 yüzyılın Bursa'sında eğitimde böyle manzaralar da yaşanıyor...

BAHÇESİNE OTOMOBİL UÇTU

Şu andaki en büyük sorunu ise can güvenliği...
Zira... Bilim Merkezi olarak yapılan binanın Ankara yolu kenarında.  Okulu çevreleyen duvar ve korkuluklar yetersiz. Çünkü Bilim Merkezi için yapılmış!  Bahçeyi çevreleyen tel örgüler de yetersiz, kimi yerleri parçalanmış.

Öğrencilerin çok rahat tırmanıp dışarı çıkabiliyor; ya da yabancı biri okul bahçesine girebiliyor. Kapı güvenliğinin kontrolü imkansız.

Özellikle de bariyer şart! Ne alaka, orası karakol mu diyeceksiniz?

 Şöyle ki; Kasım 2019 ortasında Otosansit civarında bir araç okul bahçesine uçuyor. Araç pert; kaza basında "Mucize kurtuluş. Bu araçtan burnu kanamadan çıktılar"  başlığı ile yer alıyor. 

Neyse ki kaza gece saatlerinde oluyor. Okul kapalı, ama bir gezi için veliler tam da o saatte okulda. Allah'tan otopark tarafında beklediklerinden bir facia meydana gelmiyor. 

Ancak bu olay; okul bahçesinin bu tür kazalara ne kadar korumasız olduğunu da gösteriyor.

Velilerin en öncelikli isteği olası kazalara karşı bariyer ve okulu çevreleyen çit, korkuluk ya da bahçe duvarlarının öğrencinin dışarı çıkışını engelleyecek şekilde güçlendirilmesi... Nihai isteği ise yeni okul binası.

YENİ ORTAOKUL BİNASI ŞART!

 Artı okul tesisatında da sorun var. Okul Aile Birliği'nin velilerden para toplayıp okul eksikliklerini gidermesi de çok zor. Kış mevsimindeyiz, masraflar yüksek ve velilerin çoğunluğu dar gelirli. (İki toplu deneme sınavına giren öğrenci sayısı 250 civarındaymış. İddialara göre kalan öğrencilerin yarısı para yatıramadığı yarısı da ilgilenmediği için girmemiş. Sınav ücretini sordum; öğrenince ağlayasım geldi; 5 lira!)

Veliler, Bilim Merkezi'ni acil ve geçici çözüm için ortaokul olarak talep ettiklerini söylüyor. Ancak görünen o ki, geçici çözüm kalıcılaşma yolunda.

Velilerin yanı sıra okulda görev yapan öğretmenler de kalıcı çözümün bölgeye bir ortaokul yapılması olduğunu söylüyor.  Zaten bina 850 öğrenciyi taşıyacak bir okul olarak yapılmamış ki!

Milli Eğitim Müdürlüğü ise velilere "Arsayı bulun" diyor.

Velilerin para toplayıp okul arsası satın alması imkansız. 

Ancak iddialara göre; bölgede bir hazine arazisi varmış;  zamanında okul yapılsın diye bağışlanmış; belediye orayı yeşil alana dahil etmiş.  Eğer iddialar doğruysa okul alanı olarak bağışlanmışsa başka bir şey yapılması hukuken mümkün değil.

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.