Hava Durumu

MMO'dan Gürsu'daki trafik kazalarına dair uyarı ve öneriler

Yazının Giriş Tarihi: 18.12.2020 06:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 18.12.2020 06:00

Türkiye'de trafik kazalarında son 15 yılda azalma yaşandı... Ölümlü kazaların azalmasındaki etkenlerden biri de denetimler, kemer zorunluluğu, para cezaları...

TÜİK eskiden sadece kaza anındaki ölüm ya da yaralanmaları istatistiklere dâhil ederdi. Daha sonra uluslararası standartlar gereği bir ay içerisinde hastanede yaşamını yitirenleri de dâhil etti... Kovid-19 salgınında şehirlerarası seyahatin kısıtlandığı aylarda trafik kazaları da azalmıştı. Kısıtlamalar kalktı, eski hamam eski tas misali yeniden olmaya başladı.

ÖLÜMLÜ KAZALARDA AZALMA VAR

TÜİK verilerine göre, 2019 yılında meydana gelen trafik kazaları bir önceki yıla göre yüzde 4,9 azalmış!

1 milyon 229 bin 364'ten 1 milyon 168 bin 144'e gerilemiş durumda. Geçen yıl trafik kazalarında 2 bin 524 kişi kaza yerinde, 2 bin 949 kişi de bir ay içinde hastanelerde olmak üzere toplam 5 bin 473 kişi hayatını yitirdi.

Bundan 4, 5 yıl önce bu sayı 7 binin üzerindeydi. 15 yıl önce ise kaza yerinde yaşamını yitirenler 7 binin üstündeydi. Her yıl aşağı yukarı kaza yerinde ölenlerle 30 gün içinde hastanede yaşamını yitirenler yaklaşık sayıda olduklarından toplam can kaybının 15 bini bulduğu söylenebilir. 4, 5 yıl öncesine göre; 2000 azalmış...

Bu da gösteriyor ki trafik kazalarından ölümler bile önlenebilir, azaltılabilir. Tedbir, denetim, caydırıcı cezalar, toplumsal bilinçlenme ve dolayısıyla da kurallara biraz daha uyma ne kadar önemli...

Öte yandan ölümlü kazaların yüzde 47,5'i yerleşim yerine, yüzde 55'i de yerleşim dışında olurken, yaralanmaların ise büyük çoğunluğu yüzde 68,1'i yerleşim yeri içinde, yüzde 31,9'u ise yerleşim dışında gerçekleşmiş... Ölenlerin yüzde 76'sı erkek, yüzde 24'ü kadın...

GÜRSU ŞEHİT CÜNEYT YILDIZ CADDESİ

Ölümlerin yüzde 47,5'i yerleşim yeri içinde, yüzde 52,5'i dışında gerçekleşti. Yaralanmaların ise yüzde 68,1'i yerleşim yeri içinde, yüzde 31,9'u dışında oldu.
Dün Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Ulaşım Komisyonu tam da önlenebilir kazalara yönelik bir raporu paylaştı. MMO Bursa Şubesi Başkanı Fikri Düşünceli yaptığı açıklamada şunları söyledi:

"Şube Ulaşım Komisyonu'muz, kısa bir süre içerisinde trafiğe açılan ve yine bu kısa süre zarfında 4 ölümlü kazanın meydana geldiği; Gürsu Şehit Cüneyt Yıldız Caddesi'nde (Cengiz Topel Cad.) 10 Aralık 2020 tarihinde incelemelerde bulundu. Yol boyunca gördükleri eksiklikleri, aksaklıkları ve yanlışları tespit ettiler."

TEKNİK İNCELEME SONUÇLARI VE ÖNERİLER

Ulaşım Komisyonu'nun yaptığı teknik incelemeler ve tespitlere gelince şöyle:

"Yol şerit çizgileri, standartlara uygun ölçü ve mesafede değildir! Yol şerit çizgileri, kimi yerlerde çoklu sayıda olup kesiştiği ve araçların şerit çizgisini takibi durumunda kazaya sebebiyet verebilir durumdadır!..

Kaldırımlar, kimi yerde oldukça geniş, kim yerde ancak bir insan geçebileceği kadar dardır.  Trafik ışıklarında yaya geçidi çizgileri yok ya da belirgin değildir.

Yayalar karşıdan karşıya geçebilmesi ancak trafik ışıklarının bulunduğu kavşaklarda mümkün olup, iki trafik ışığı arasında, ışıklı uyarıcılı yaya geçidi yoktur.

Çift yönlü yolda trafik ışıkları yolun gidiş yönünde yayaya yeşil yanarken, geliş yönünde yayaya kırmızı yandığı, yaya geçişi sırasında iki yol arasında bekleme zorunluluğu vardır. (Sinyalizasyon)

Uygunsuz geniş emniyet cepleri mevcuttur. Düz yolda zikzak ve S yol şerit çizgileri bulunmaktadır. Yolda gereksiz ve anlamsız tarama çizgileri mevcuttur. Yol şeritleri genişliği standartlar içerisinde olmayıp, geniş araçlar diğer şeridi de işgal etmektedir.

Ana arter (İki AVM'nin tam karşısında), belediye otobüsleri park alanı olarak kullanılmaktadır. Arterde çoklu sayıda uzun belediye otobüsü park etmektedir. Bu nedenlerle 3 şeritli yol tek şerit olarak kullanılabilmektedir.

Cadde üzerinde bulunan belediye otobüs durakları standart dışı olup, yolcu beklemesi veya yolcu inme, binmesi için uygun değildir. Cadde üzerinde duraklama veya park etmek yasak levhaları eksiktir veya bulunmamaktadır."

Önerilerine gelince...

"Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı Ulaşım Daire Başkanlığı'nın acilen bir çalışma başlatması; yol boyunca kontrol edilerek uyarı levha eksiklerinin tespit ve giderilmesi...

Belirli aralıklarla yolda trafik denetimi yapılması (yolun kontrol altında tutulması); yol boyunca hız sınırının saatte 50 km ile sınırlandırılması önerilmektedir."

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.