Yıllardır hayatımızda olan internet siteleri var.
En başında varlıklarını televizyon reklamlarında öğrenip, neymiş bu diye araştırmaya başlamıştık.
Yüklenen ürünleri tek tek inceler, sepetlere atar, almadan beklerdik.
Çünkü korkuyorduk!
Acaba kredi kart bilgilerim çalınır mı?
Aldığım ürünler yanlış gelir mi?
Belki öyle bir ürün yoktur, bu bir dolandırıcılık şekli olabilir mi?
İlk başlarda hele ki “X kuşağı” epeyce tereddüt etti bu alışveriş şekline. Çok beğendiklerini çarşıda aramaya koyuldu. Karşıda muhatap alacak bir kişi olmayınca, satın almadan önce evirip çevirip inceleyemeyince alım kısmına geçemiyorlardı.
Neredeyse online alışveriş sektörü çökecekti! Neyse ki bu sektörün imdadına sonraki kuşaklar yetişti.
Üstüne pandemiyle sokağa çıkma yasağı gelince herkes için alışkanlık haline dönüştü internet alışverişleri.
Bu alımın psikolojik de bir yanı vardı tabii ki. Madem gidip gezemiyorum, alamıyorum kapıma gelsin düşüncesi…
Kapımıza kadar gelen kargoya sanki biri hediye yollamış gibi sevindik.
Ödeme ekranı kapandığı andan itibaren kargo takip sayfasına tıklamaya başladık. Hemen gelebilirmiş gibi. (Şimdi değil belki ama bu teknolojide gelir ve siparişiniz anında evinizde olur.)
Camlarda kargo bekledik, günlük sepet alışverişini bile kapıya istedik. Üstelik kampanyalar var. Hiç kendinizi yormanıza gerek yok. İki dondurma al, iki tanesi bedava. İlk istediğin siparişin 30 TL’si hediye.
Trendyol, Getir, Çiçeksepeti, Hepsiburada, n11.com…
Şu ana kadar üyeliğinizin olmadığı bir site kaldı mı bilmiyorum ama ben hepsinde kayıtlıyım ve çoğunlukla kendimi fiyat karşılaştırırken buluyorum.
***
Bu online sitelerden biri GittiGidiyor!
Geçenlerde Türkiye piyasasından çekileceğini açıkladı. Sanki bu site sahipleriyle bir ortaklığımız varmış gibi şok olduk.
Evimizden biri taşınır gibi, sevdiğimiz akrabamız yurt dışına gidiyor gibi…
2021 yılında e-ticaret hacmi 381,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Sipariş sayısı ise bir önceki yıla göre yüzde 46 artışla 3 milyar 347 milyon adede ulaştı.
Yani bu gidişin ekonomiyle, online alışveriş hacminin küçülmesiyle bir ilgisi yok.
Peki, Gittigidiyor neden gidiyordu?
"GittiGidiyor olarak 21 yıl önce ülkemizi online pazar yeri formatıyla tanıştırdık ve e-ticaretin gelişimine öncülük ettik. İş ortaklarımızla birlikte büyüyüp milyonlarca kişiye internetten güvenli alışveriş hizmeti sağladık. Sektördeki köklü geçmişimizin son 11 yılını küresel e-ticaret liderlerinden eBay'in çatısı altında geçirdik. eBay'in Türkiye'de süregelen rekabet dinamikleri doğrultusunda aldığı kararla, GittiGidiyor olarak faaliyetlerimizi durdurarak platformumuzu kapatacağımızı üzülerek bildiriyoruz.” açıklaması haziran ayında geldi.
18 Temmuz’a kadar açık kalacak platform yeni ürün listelemeye kapatıldı. Yani hala favorilediklerinizi alma şansınız var ancak yenilerini ekleyemezsiniz.
30 Eylül’e kadar da müşteri hizmetlerinin destek vermeye devam edeceği bildirildi.
Açıklamada dikkat çeken “rekabet dinamikleri” ifadesi Trendyol, Hepsiburada ve Amazon’un popülerliğinin artmasına bir atıf niteliğinde.
Bazı sitelerin üstünlükleri şüphesiz ortada. Reklamları artık rüya aralarında bile gösterilecek.
Bunlara Getir de eklendi. Diğerlerinden farklı bir hizmet sunuyor ve kısa sürede kayda değer bir başarı elde etti.
İş arama bölümü de aplikasyona eklendi. Bilmeyenlere duyurulur. Getir-iş uygulamasından bulunduğunuz bölgedeki tüm iş ilanlarını, konumlarıyla birlikte bulabilir ve iletişime hemen geçebilirsiniz.
Kısacası Gittigidiyor döner mi bilmem ama sektörden çekiliyor olması korkutmasın.
Online alışveriş yapmaya diğerleri ile devam…