Öncelikle herkesi rahatlatacak bir şey söylemek istiyorum:
Evet, Bursa’da trafik sorunu var!
O kalabalıkta ben de bekliyorum, zaman hızla akıp giderken hayatımı sorguluyorum.
Sanki ben aksini iddia ediyormuşum gibi sosyal medyadan sitem dolu mesajlar alıyorum.
Bazıları Acemler’de çekmiş olduğu fotoğraf ve videoları gönderiyor; adayların seçim vaatlerini içeren yazılarımı kınıyor.
Trafik derdi yalnızca bu şehre özel değil; İstanbul, İzmir, Ankara gibi Türkiye’nin en büyük kentlerinde de durum aynı hatta İstanbul’da adı ‘sorun’ değil, kâbus!
Nüfus artıyor, tüm ülke Marmara’ya akıyor.
İster adına sanayileşme deyin, ister iş imkânı; sonuç ortada.
Bu gerçekten kaçmamız mümkün değil.
Bana göre trafiğin yüzde 100 rahatlaması ütopyaların en büyüğü…
Alternatif yollar, köprüler, kavşaklar, geçitler yapılıyor…
Şehrin altı, üstü kazılıyor, toplu taşıma ağı genişletiliyor ve araçları da çeşitlendiriliyor.
Demek ki yetmiyor.
Belki de plaka numaralarına belirli günler atanmalı, ona göre araçla çıkış sağlanmalı.
Nasıl fikir?
Bugüne kadar büyükşehir ve ilçe başkan adaylarının alternatif çözümlerini ilettim.
Ayrıntılarını araştırarak, fikrinize, mantığınıza kim daha uygun proje üretmişse o kişiye oy vermekte özgürsünüz!
Peki, son gelişmeler arasında neler var?
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı ve Cumhur İttifakı Adayı Alinur Aktaş, toplam 57 kilometrelik raylı sistem ağına yeni dönemde 32 kilometre daha ilave ederek 89 kilometreye çıkartacaklarını belirterek, “Üniversite-Görükle-Kurtuluş Hattı ile üniversiteden Görükle merkeze raylı sistemle erişimi sağlıyoruz. Kuzey güney yönünde olma özelliğiyle ilk olan Çalı-Demirtaş Metro hattına da önümüzdeki dönem başlıyoruz” dedi.
Üniversiteden Görükle’ye bir hat uzun zamandır bekleniyor.
Tamamlanması halinde üniversite öğrencileri için büyük rahatlık olacak.
Ayrıca yeni konutların ağırlıklı olarak bu bölgede olmasıyla rağbet görmeye başlayan Görükle’de, düzenlenen kültür-sanat etkinliklerine ulaşım da kolaylaşacak.
Başkan Aktaş, “5.4 kilometre uzunluğa sahip ve 3 istasyondan oluşan bu hatla üniversiteden Görükle merkeze raylı sistemle erişimi sağlıyoruz. Ayrıca Kurtuluş bölgesindeki gelişen yerleşim alanlarını Metro ile buluşturuyoruz” diye konuştu.
Diğer bir hat ise Emek-Şehir Hastanesi.
Bursa Şehir Hastanesi’nin şehrin dışına yapılması yıllardır eleştiriliyor, kentin merkezinden hastaneye ulaşmanın maliyeti dönem dönem gündeme taşınıyor.
Ve herkes bu hattın bir an önce açılmasını beklerken Başkan Aktaş;
“Yapımı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından devam eden 4.6 kilometrelik Emek-Şehir Hastanesi uzatma hattının ilk istasyonunu hizmete alıyoruz. Bu hatla raylı sistem ağımızı Yüksek Hızlı Tren Bursa garı ve Şehir Hastanesi ile buluşturuyoruz” açıklamasını yaptı.
“Bursa için şimdi dönüşüm zamanı” diye de vurgulamayı ihmal etmeyen Başkan Aktaş, raylı sistemlerin günümüzde şehir içi ulaşım meselesinin çözümü için önemli rol oynadığını ve Bursaray’da yapılan sinyalizasyon optimizasyonuyla hattın kapasitesinin yüzde 60 arttırıldığını da belirtti.
Ne yazık ki aynı oranda kullanım da arttığı için iş ve okul giriş-çıkış saatlerindeki kalabalıkta nefes alamıyor, gelişmeleri fark edemiyoruz.
Eğer nüfusu sabit tutmak mümkün olsaydı, yapılanlar sayesinde ferah bir şehirde yaşıyor olacaktık.
***
2035 yılı Ulaşım Master Planı’nda yer alan Çalı-Demirtaş Metro hattına da önümüzdeki dönemde başlayacaklarını dile getiren Aktaş,
“Kuzey-güney yönünde ilk olma özelliği taşıyan, 22 kilometre uzunluğuyla toplam 16 istasyondan oluşan hattımız, sanayisi ve yoğun nüfusu olan Çalı bölgesinden başlayarak, Beşevler, Fatih Sultan Mehmet Bulvarı, Yunuseli üzerinden Bursa Terminali’ne ulaşacak.
Yine sanayi ve yoğun nüfus barındıran Demirtaş’a hızlı ve konforlu bir şekilde erişimi sağlayacak. Tüm bu çalışmalarımızla birlikte önümüzdeki dönem sonunda toplam raylı sistem hattımızı 89 kilometreye ulaştırarak, toplu taşımada önemli bir dönüşümü gerçekleştireceğiz. Bizler dersimize çalıştık. Ayaklar üzerine basan projeleri hayata geçireceğiz!”
Tüm bunların süre alacağını, çalışmalar yapılırken bazı bölgelerde, tıpkı Mudanya hattında olduğu gibi trafiğin daha da fazla sıkışacağını hatırlatmakta fayda var.
Hem yeni Metro güzergâhları isteyip hem de ceremesini çekmeyelim demek ‘dilemma’ oluyor!