YASAK VAR DENETİM YOK!

Turgay AKBULUT 17 Ekim 2020 Cumartesi, 06:00

'Korona' meselesi trajikomik bir hal almaya başladı. Sağlıkçılar, salgına karşı büyük bir fedakârlıkla mücadeleyi sürdürüyor. O kadar... Salgınla mücadelenin sağlıkçılardan başka tarafı yok.

Vatandaşın umurunda değil, yetkililer halkı kendi kendine emanet etti.

Transparan maskeleri yüzüne takan kendini sokağa atıyor. Sözde yasak ve kuralların denetimi yok.

Bursa'daki lüks otellerde yemekli, eğlenceli, halaylı düğünler devam ediyor. Kafelerde nişan merasimleri yapılıyor.

Kapısında 'maskesiz girilmez' yazan kafelerde insanlar üst üste!

                                                                                 ***

Yakın zamanda mahallemizde bir apartman karantinaya alınmıştı. Ancak binaya giren çıkanın kalabalığını geçtim, o konutta gün bile yaptılar! 'Siz ne yapıyorsunuz?' diye denetime gelen çıkmadı.

Geçen hafta bir tanıdığımın iş yerinde korona vakasına rastlandı. Peki, ne oldu? O iş yerinde hiçbir şey olmamış gibi işleyiş sürdü. Üstelik iş yeri sahibinin "parasını verelim tüm personelimize test yapın" talebi de hava kaldı.

Yasak çok, uyan ve denetleyen yok. Ortada kasıtlı bir göz yumma var!

Ve dün Sağlık Bakanı Fahrettin Koca çıkıp, "Bursa'daki vaka sayılarında önemli artış var" dedi.

Ne olacaktı ki?!..

Salgını sadece maskeye indirgeyip, "Aman maskesiz çıkmayın" demek... Ah keşke o kadar basit olsaydı! Polis caddede devriye atıp maskesiz gezenleri ikaz ediyor ancak aynı cadde üzerindeki mekânlarda insanlar üst üste eğleniyor, yemek yiyor!..

Trajikomik değil mi?

                                                                            ***

ELEKTRİK FATURALARI ÖDENEMİYOR

Hafta içinde evimizin elektriğini kesmeye geldiler. Borcumuz varmış... Her zaman ödeme yaptığımız şekilde; internet bankacılığından faturamızı ödemeye çalıştık ancak 'borcunuz yoktur' ikazı ile karşılaştık. Görevli borcumuzun olduğu konusunda ısrarcı...

Mobil bankacılık ekranını gösterip, "Kardeşim borcumuz yok" dedim. Ne yapacağını şaşıran görevli, "Siz yine de borcunuzu ödeyin" deyip gitti. Şükür elektriğimizi kesmediler.

Aradan birkaç gün geçtikten sonra bu defa kapımıza büyük bir kamyonetle dayandılar. Elektrik tesisatını komple sökecekler sandım!

Aynı tartışma gelen görevlilerle de devam etti. Onlar "borcunu öde" diyor ben borcum olmadığı konusunda direniyorum.

Görevliler birkaç telefon görüşmesi yapıktan sonra, fatura ödeme bilgileriyle ilgili değişiklik olduğunu söylediler.

Yani; biz eskiden faturalarımızı abone numaramızı girerek ödüyorduk. Şu an ise faturalarımızı öderken bizden sözleşme numarası ya da 'tekil kod' adlı bir numara istiyorlar. Bankalar ise bu sisteme tam adapte olamamış durumda. Bu nedenle benim gibi "borcum yok" diye tutturmayın!

Yeni uygulamaya halkın da alışamadığı ve sorunlar yaşadığı yönünde bilgi var. Özellikle teknoloji ile arası açık yaşlılar meseleden ötürü mağdur.

Zira insanlar sözleşme numaralarını bilmiyor. Ben sözleşme numaramı görevlinin elindeki cihazdan öğrendim. Hatta ekranın fotoğrafını çektim.

Limak Uludağ Elektrik'in ortadaki mağduriyeti gidermek için bir çalışma yapması ve abonelerini daha kapsayıcı-aydınlatıcı şekilde bilgilendirmesi gerekmekte!..