Hava Durumu

Klasik TV sizlere ömür

Yazının Giriş Tarihi: 18.07.2019 06:08
Yazının Güncellenme Tarihi: 18.07.2019 06:08

Eski TRT zamanında ne izlerdik TV...

  • Bu akşam Kaynanalar var aman kaçırmayalım...
  • Aman Cenk Koray'ı kaçırmayalım...
  • Halit Kıvanç saat 8'de... Evde olalım...

Artık bu tip klasik yayınların yapıldığı klasik TV'ler bitmek üzere...

Hiçbir kanalın hiçbir programı için aynı anda TV karşısında olmak gereksiz. Yayınlar geri alınabiliyor. Kimse bir programı kaçırmamak için hayatından ödün vermiyor. Hayatını yaşıyor. İstediği yayına istediği gibi ulaşıyor. Her şey artık çok basit.

Artık kimse zaman açısından kendini cendere altında hissetmiyor. Kimse "aptal kutusu"nun önünde saatlerce sevdiği programı veya hayranı olduğu sanatçıyı beklemiyor. Sanatçının da kendi özel kanalı var hem de...

Alışılagelmiş anlamda yapılan TV yayıncılığının 2020 yılında biteceğini YouTube yöneticisi Robert Kyncl 2016'da zaten açıklamıştı. Nitekim doğru da çıkıyor. Dünya ile eşzamanlı Türkiye de aynı değişimi yaşıyor.

"Ben artık TV seyretmiyorum" diyenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor. Film ve dizileri izlemek cazip ve son derece kolay.

Netflix mesela. Öyle aldı yürüdü ki 130 ülke ile aynı anda ülkemizde de izlenebilir durumda. Türkçe hizmet veriyor ve tıkır tıkır işliyor. Dünya internet trafiğinin büyük bölümünü video kaynakları tüketiyor ve oran her geçen gün de artıyor. Geleneksel yayıncıların abonelik sağladığı portalları dünya terk ediyor.

YouTube kanalları keza çok revaçta. Özellikle yeni nesil gençler Google dahi kullanmıyor. Aradığını YouTube üzerinden bulmaya çalışıyor. Onlar için YouTube'dan başkası yalan. Hepsi YouTuber olup para kazanma peşinde. Okul masraflarını YouTube üzerinden kazanan binlerce öğrenci var Türkiye'de...

İnternet kotaları da kalkınca videoların önü daha da fazla açılmış oldu. Kanayan bir yaraydı ve halledildi. Ayrıca GSM şirketleri sosyal medya ve YouTube için özel paketleri devreye aldılar. Ne kadar video izlerseniz izleyin, aylık sabit bir ücret ödemeniz yeterli geliyor. İzleyin izleyebildiğiniz kadar video...

Hal böyleyken kimse geleneksel kanalları tercih etmiyor doğal olarak... Özgür, sansürsüz videolar emrinize amade... Kaliteli içerik ürettiğiniz takdirde kimseye ihtiyacınız yok. Yayıncı olabilirsiniz. TV patronunun iki dudağı arasında da olmuyor kaderiniz.

Hem yayıncı hem de izleyici "kral" günümüzde...

Yayıncı söylemek istediğini özgürce söylesin...

İzleyici de dilediğini dilediği zaman izlesin...

Fiyat da uygun... Daha ne olsun?

Tüm bunların etkisiyle "eski usul" yayıncılık yapanların sonu gelecek elbet... Kaçınılmaz...

Kitlesini tanıyan ve ona uygun içerik hazırlayanlar reklam pastasından da önemli pay alacaklar. Markalar da video içeriklere özel reklam tasarımlarıyla rakiplerinin önüne geçmeye çalışacaklar. İşte bu noktada reklam ve prodüksiyon ajanslarının önemi katlanarak artacak. Her şey çok ama çok hızlı olacak...

Viral reklamlar üretebilen rakiplerini yerle yeksan edebilecek. Velhasıl artık bambaşka bir yayın dünyasındayız. Lamı cimi yok. Herkes ayak uydurmak zorunda.

"Ben dijital yayıncılık yapmam, klasik TV en güzeli" demenin gereği ve mantığı yok. Hiç ısrarcı olmayalım.

Çağa kendini adapte edebilen ayakta kalacak, diğerleriyse şimdiden sizlere ömür...

Kalın sağlıcakla...

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.