Hava Durumu

Osmangazi'de şenlik zamanı

Yazının Giriş Tarihi: 04.04.2019 06:13
Yazının Güncellenme Tarihi: 04.04.2019 06:13

31 Mart seçimlerinde ipi göğüsleyen Mustafa Dündar, 3. dönemine Osman Gazi'yi Anma ve Bursa'nın Fethi Şenlikleri ile merhaba diyor.

15.sinin düzenleneceği şenlikler doğrusu Bursa'ya iyi gelecek. Malum seçim döneminde çok gerildik. Hem Türkiye genelinde hem de Bursa özelinde. Bu hafta sonu başlayacak ve 15 gün devam edecek şenliklerle Bursa ahalisi biraz olsun nefes alacak.

Fetih Yürüyüşü, Köy Düğünü, Tarihi Kent Koşusu ve Rahvan Atları Koşusu gibi klasikler bu sene de devam ediyor. Onlar şenliğin olmazsa olmazları zaten.

Kanuni Sultan Süleyman dönemindeki Bursa'yı özel olarak ele alacak seminer bu yılın dikkat çeken etkinliği. Dönem hakkında hazırlanan ayrıntılı kitap da dün basına dağıtıldı. Geçen yıllara göre tek bir fark söz konusu. Seminer, Ördekli Hamamı yerine Bursa'nın en doğru turizm yatırımlarından olan Panorama 1326 Fetih Müzesi'ne taşındı.

Köy Düğünü içinse Çukurca ve Çeltik seçildi...

Somut olmayan kültürel mirasımıza sahip çıkıp tanıtma yolunda önemli sorumluluk alıyor Osmangazi Belediyesi. Panorama1326, Bursa turizmini geliştirmek açısından atılan önemli bir adımdı ve gördüğümüz kadarıyla Dündar'ın hedefi 3. dönemimde Panorama 1326, Hanlar Bölgesi ve Hisar'ın tanıtımını hem yurt içi hem de yurt dışında daha etkin şekilde yapmak.

Bursa'ya gelen turistin 2-3 gün konaklamasını sağlamak için yeni hikâyeler sunmak şart. Panorama 1326 misali 3 projesi daha olan bir Bursa'nın turizm acenteleri açısından da cazibesi artacaktır.

Bugüne kadar turizmde hak ettiğini öyle veya böyle elde edemedi bu şehir!..

Başkan Dündar'ın yanı sıra Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın da bu yöndeki iradesi kesin.

Dediğim gibi; Bursa'nın hikâyesini yazmalı ve yabancı turistleri hikâyenin yaşandığı yerleri görmeye davet etmeliyiz. "Bursa'yı neden görmeli, neden gezmeli?" sorusuna yanıt arayıp proje geliştirmeliyiz.

Sadece Osmanlı dönemi değil, daha eskisini de gündeme getirip satmanın yollarını aramak durumundayız. Bursa'ya sadece Konya'dan, Kayseri'den değil Avrupa'dan da turistin gelmesini istiyorsak 2 bin yıl önceki Bursa önemli bir ürün.

Başkan Dündar 3. döneminde buna imza atabilir. Her yerinden tarih fışkıran bir Osmangazi Bursa turizminde lokomotif ilçe konumuna ulaşabilir. Hedefe ulaşmamak için bir neden bulunmuyor. Yeter ki yatırımlar yapılsın ve iyi bir beyin ekibi proje üretsin. Eldeki malzemenin kalitesinden yana kimsenin şüphesi bulunmuyor.

Tarihi un, tarihi yağ ve tarihi şeker elimizde...

Başkan Dündar'a ve ekibine düşen bundan tarihi bir helva yapabilmek...

Tanıtım konusunda desteğini esirgemeyen Bursa basını da mevcut. Sosyal medya kanallarıyla yabancı ülkelere de ulaşılabilir. Yabancı dilde çekilecek tanıtım videolarını sosyal medya üzerinden göndermek hem ucuz hem de etkili bir yöntem.

Kısacası; Bursa'nın şehir olarak ileriye atacağı adımlar Avrupalı turistlerden geçiyor. Sanayi şehri kimliği yerine turizm şehri kimliğini öne çıkarmak zorundayız.

Sanayi elbette olacak lakin kültür turizmine özellikle kaliteli turistin harcadığı para çok cazip.

Bursa'yı fethettik, şimdi sıra Avrupalı turistin gönlünü fethetmekte...

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.