Hava Durumu

Renkli seçimlere doğru

Yazının Giriş Tarihi: 24.02.2021 06:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 24.02.2021 06:00

Önümüzdeki seçimlerde 6-7 milyon genç ilk kez oy kullanacak. Diyeceksiniz ki "6 mı 7 mi? Arada 1 milyon fark var. Bu nasıl hesap?"

Cevaben derim ki "Seçimin ne zaman olacağı belli mi ey okur? 2023'te yapılsa 7 milyon ama erken seçimin yapılacağı zamana göre sayı değişecek. Ondan belirsiz bir sayı verdim!"

Seçim tarihi hakkında tahmin de hayli çok...

Kimisi 2022 Mart bekliyor... Kimisi 2021 sonunu... Kimisi de 2022 Kasım diyor...

Zamanında yapılacağına dair yorumlarsa hakikaten az...

2023 beklenilmeyecek yüksek ihtimal...

Peki, nasıl bir seçim cereyan edecek? Şimdiden söyleyebiliriz ki en renkli seçim kampanyalarından birine şahit olacağız. Sebebi de Z kuşağının seçime dâhil olması...

Her parti ve her lider Z kuşağının beklentilerini ve yapısını çözme gayretinde. Elbette bu konuda profesyonel yardımlar da alacaklar. Ona göre seçim kampanyaları şekillenecek...

Naçizane benim de önerimdir; karşı ittifakı parçalamak ve rezil etmek için sert dil kullanıp memleketi hiç germeyiniz! Gençlerin dilinde kampanyayla oylarını kazanmaya çalışınız yeter. 6-7 milyon oya talip olunuz. 6-7 milyon oy haricinde kalanlar zaten 50-50 kutuplaşmış durumda. İlk kez oy kullanacakları kazanan lider veya ittifak seçimi de kazanacak. Bu kadar basit...

Karşı tarafın canını acıtacak söylemler yerine Z kuşağının kalbine dokunacak kampanyalar düzenlemek çok daha akılcı.

Z kuşağına ulaşmak için de sosyal medya kanalları çok daha fazla kullanılacak önümüzdeki seçimlerde. Çok farklı tanıtımlara, paylaşımlara hazırlıklı olun şimdiden.

Bursa'da bazı başkanlarımız şimdiden işi çözdü. "El elam ne der?" diye düşünmeden son derece esprili paylaşımlarda bulunuyorlar sosyal medya hesaplarından. Yaratıcı ekiplere sahipler. Başkanlarını daha sıcak ve sempatik gösterecek paylaşımlara imza atıyorlar.

Kimi başkan ise çok daha gelenekçi davranıyor. Belediyelerinin web sitesi ile kendi sosyal medya hesapları neredeyse aynı. İşte bu kesinlikle olmamalı. İnsana dokunmak istiyorsanız biraz kendinizi açacaksınız. Devlet Malzeme Ofisi soğukluğunda sosyal medya hesabı olmaz! Samimiyet içerecek... Tabii ki inandırıcı seviyede... Dozaj çok önemli...

Z kuşağı dediğimiz kesim taşı her an gediğine koyabilecek gençlerden oluşuyor. Bu yüzden paylaşımları profesyonel bir ekibin tasarlaması şart. Yoksa kepaze olma ihtimali de söz konusu!

Peki, ne olmalı? Nasıl paylaşımlar yapmalı? Nasıl bir propaganda dili kullanmalı?

Öncelikle kendiniz gibi olmalısınız. Samimiyet dozajının ilk anahtarı bu. Kendini şirin göstermek için tuhaf şekillere kimse girmemeli...

Şimdiki gençlerde insan hakları ve özgürlük birinci öncelik...

Hayvan hakları ve eşitlik konusunda duyarlılar...

Kimsenin başkasının dış görünüşüyle, eteğiyle, başörtüsüyle sorunu yok!

İyi insan olduktan sonra komşusunun siyasi görüşünü kimse merak etmiyor. Yaşam tarzına müdahale onlara çok uzak...

Adaleti çok fazla önemsiyorlar!

Beyinleri çok farklı işliyor. Daha analitik düşünüyorlar...

Avrupa Birliği yanlısı olan gençlerin oranı yüzde 75'in üstünde... Aynı oran Z kuşağında yüzde 35 civarında...

İşte böyle özelliklere sahip bir kuşaktan söz ediyoruz.

Genç işsizlikten önümüzdeki dönemde en çok onlar etkilenecek!

İstihdam yaratmamız şart!..

Konu bir yazıya sığmayacak kadar da derin...

Bana ayrılan yer bugünlük sona erdi...

Sonra devam ederiz...

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.