Tüketim toplumunun en büyük aktörleri AVM'ler

Günümüzde tüketim çılgınlığının halka empoze edilmesinin en büyük enstrümanlarından biri şüphesiz dev AVM'ler. Rantla yoğrulmuş ekonomilerin olmazsa olmazları olan bu dev yapılar hayatımızda nasıl bir etkiye sahip olduğunu biliyor muyuz veya neye hizmet ettiğini?

Haber Giriş Tarihi:
Haber Güncellenme Tarihi:
https://www.yenidonem.com.tr/

Kapitalizmin adeta can damarı olan tüketim kültürünü besleyen Batı, AVM'ler aracılığı ile kendi zevkini ve markalarını bilfiil alttan altta dayattı.Tüketim ihtiyaç olmaktan çıkıp, mutluluğun ve gücün kaynağı olarak hayatımızın baş köşesine oturdu.

Bugünkü köşesinde "  AVM'ler talep karşısında mı böyle hızla arttı yoksa arzın bir getirisi mi oldu?" soruna yanıt arayan yazarımız Serap Öztürk ,iktidarın tüketim toplumu yaratma çabasının en büyük amacının sorgulamayan,harcayarak tüketen,uysal bir insanlar güruhu oluşturmak olduğunu ifade etti.

Öztürk "Tüketim kültürünün en güçlü aracı olan reklam-pazarlama sektörü  "Harcayın mutlu olun" sloganıyla 24 saat TV reklamlarıyla, cep telefonlarımıza gelen mesajlarla,  billboardlarla bilinçaltımıza virüs gibi işledi" ifadelerini kullandı

YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ