Yüksek seste hamburger, düşük seste salata!

İsveç'te yürütülen bir araştırmada, restoranlarda alçak ya da yüksek sesli müziğin, sipariş tercihlerini etkilediği saptandı. Araştırmaya göre,  müşteriler yüksek sesli müzik çalındığında hamburger ve patates kızartması gibi daha yağlı yemekler, düşük sesli müzikte ise salata gibi daha sağlıklı yiyecekler tercih ediyor.

Haber Giriş Tarihi:
Haber Güncellenme Tarihi:
https://www.yenidonem.com.tr/

South Florida Üniversitesi'nden Dipayan Biswas ve ekibinin İsveç'in başkenti Stockholm'de yaptığı alan deneyinde, bir kafede farklı müzik türleri, farklı ses düzeylerinde çalındı.

YÜKSEK SESTE YAĞLI, ALÇAK SESTE SAĞLIKLI TERCİH

Araştırmada, yüksek sesli (70 desibel) müzik çalındığında müşterilerin hamburger ve patates kızartması gibi daha yağlı yemekleri tercih ettiği, 55 desibel gibi düşük ses düzeyinde müzikte ise salata gibi daha sağlıklı yiyeceklerin tercih edildiği ortaya çıktı.

MÜZİK, SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLİYOR

Biswas, restoran ve süpermarketlerde çalınan müziklerin müşterilerin satın alma davranışlarını belirlemede etkili olduğunu söyledi. Araştırmanın sonuçları, "Academy of Marketing Sciences" isimli dergide yayımlandı.