Yerlikaya’dan trafik raporu: 567 bin sürücüye işlem yapıldı
Yerlikaya’dan trafik raporu: 567 bin sürücüye işlem yapıldı
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, 1 Ocak – 29 Mayıs 2025 tarihleri arasında trafik ekiplerinin özellikle “Abarth egzoz” kullanımı başta olmak üzere çeşitli trafik ihlallerine karşı yürüttüğü denetimlerle ilgili açıklamada bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 01.06.2025 16:45
Haber Güncellenme Tarihi: 01.06.2025 16:53
Kaynak:
(HABER MERKEZİ)
Yerlikaya’nın verdiği bilgilere göre, bu dönemde “Abarth egzoz” kullandığı tespit edilen toplam 26 bin 131 araç ve sürücüye işlem yapıldı. Karayolları Trafik Kanunu’nun 32/3 maddesine göre, çevreyi rahatsız edecek derecede gürültü çıkaran teknik değişiklikler yasaklanırken, bu kurala uymayan sürücülere idari ceza uygulanmakta ve araçlar mevzuata uygun hale getirilene kadar trafikten men edilmektedir.
Trafik ekipleri ayrıca 22-29 Mayıs 2025 tarihleri arasında 3 milyon 630 bin 932 aracı denetledi.
Denetimlerde;
Mevzuatta izin verilmeyen çakar (ışıklı ya da sesli uyarı) cihazlarını kullanan 34 sürücüye işlem yapıldı,
Hız ihlali yapan 156 bin 242 sürücüye ceza kesildi,
Periyodik muayenesi yaptırılmamış 28 bin 392 araç trafikten men edildi,
Emniyet kemeri kullanmayan 31 bin 98 sürücü tespit edildi,
Sürücü belgesiz araç kullanan 17 bin 595 kişiye ceza uygulandı,
Zorunlu mali sorumluluk sigortası bulunmayan 7 bin 455 araç ve sürücüye işlem yapıldı.
Toplamda ise 567 bin 397 araç ve sürücüye çeşitli cezai işlemler gerçekleştirildi.
Bakan Yerlikaya, “Yolculuklar sizleri sevdiklerinize kavuşturmak için vardır, ayırmak için değil” diyerek sürücüleri kurallara uymaya ve trafikte dikkatli olmaya çağırdı.
???? 1 Ocak-29 Mayıs 2025 tarihleri arasında Trafik Ekiplerimizce “Abarth Egzoz” kullanımı ile ilgili toplam: 26 bin 131 araca/sürücüye işlem yapıldı.❗️
Karayolları Trafik Kanunu’nun 32/3 maddesine göre: ????Çevreyi rahatsız edecek derecede gürültü çıkaran teknik değişiklikler… pic.twitter.com/bi5ORtnnqv
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yerlikaya’dan trafik raporu: 567 bin sürücüye işlem yapıldı
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, 1 Ocak – 29 Mayıs 2025 tarihleri arasında trafik ekiplerinin özellikle “Abarth egzoz” kullanımı başta olmak üzere çeşitli trafik ihlallerine karşı yürüttüğü denetimlerle ilgili açıklamada bulundu.
Yerlikaya’nın verdiği bilgilere göre, bu dönemde “Abarth egzoz” kullandığı tespit edilen toplam 26 bin 131 araç ve sürücüye işlem yapıldı. Karayolları Trafik Kanunu’nun 32/3 maddesine göre, çevreyi rahatsız edecek derecede gürültü çıkaran teknik değişiklikler yasaklanırken, bu kurala uymayan sürücülere idari ceza uygulanmakta ve araçlar mevzuata uygun hale getirilene kadar trafikten men edilmektedir.
Trafik ekipleri ayrıca 22-29 Mayıs 2025 tarihleri arasında 3 milyon 630 bin 932 aracı denetledi.
Denetimlerde;
Mevzuatta izin verilmeyen çakar (ışıklı ya da sesli uyarı) cihazlarını kullanan 34 sürücüye işlem yapıldı,
Hız ihlali yapan 156 bin 242 sürücüye ceza kesildi,
Periyodik muayenesi yaptırılmamış 28 bin 392 araç trafikten men edildi,
Emniyet kemeri kullanmayan 31 bin 98 sürücü tespit edildi,
Sürücü belgesiz araç kullanan 17 bin 595 kişiye ceza uygulandı,
Zorunlu mali sorumluluk sigortası bulunmayan 7 bin 455 araç ve sürücüye işlem yapıldı.
Toplamda ise 567 bin 397 araç ve sürücüye çeşitli cezai işlemler gerçekleştirildi.
Bakan Yerlikaya, “Yolculuklar sizleri sevdiklerinize kavuşturmak için vardır, ayırmak için değil” diyerek sürücüleri kurallara uymaya ve trafikte dikkatli olmaya çağırdı.
Kaynak: (HABER MERKEZİ)
En Çok Okunan Haberler
Fenerbahçe Beko finalde
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz’dan ara seçim açıklaması
Ziya Kaya Mahallesi'nin muhtarı belli oldu
Bursa'da su tankeri site bahçesine devrildi
Bursa'da korkunç kaza: 6 yaralı
Panorama 1326’daki konsere Adnan Kurtuluş’tan tepki
Aziz Yıldırım: Gerekli olan takviyeleri yapacağız
Aziz Yıldırım, bir kez daha Fenerbahçe'nin başına geçti
TOFAŞ Basketbol Altyapı seçmelerı̇ gerçekleştirildi