İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD'nin deniz ablukasının devam etmesi nedeniyle Hürmüz Boğazı'nı yeniden kapattıklarını duyurdu.
Haber Giriş Tarihi: 18.04.2026 11:52
Haber Güncellenme Tarihi: 18.04.2026 11:54
Kaynak:
İHA
İran-ABD arasında tansiyon yeniden yükseldi. İran Devrim Muhafızları Ordusu Hatemul Enbiya Merkez Karargahı'ndan yapılan açıklamada, Hürmüz Boğazı'nın yeniden kapatıldığı bildirildi. Açıklamada, "Daha önceki müzakerelerde varılan anlaşmaların ardından İran, iyi niyetle sınırlı sayıda petrol tankerinin ve ticari geminin Hürmüz Boğazı'ndan kontrollü bir şekilde geçmesine izin vermeyi kabul etmişti. Ne yazık ki defalarca sözlerini tutmamalarıyla bilinen ABD'liler, sözde abluka bahanesiyle korsanlık ve hırsızlığa devam ediyor. Bu nedenle Hürmüz Boğazı'nın kontrolü eski haline döndürüldü ve bu stratejik boğaz, İran Silahlı Kuvvetlerinin sıkıyönetimi ve kontrolü altına alındı" ifadeleri kullanıldı.
ABD'nin İran limanlarına gelen ve limanlarından ayrılan gemilere yönelik ablukasına son vermediği sürece Hürmüz Boğazı'ndaki durumun sıkı bir şekilde kontrol altında tutulacağı ve kapalı kalacağı vurgulandı.
Ne olmuştu?
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi dün yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı'nın ateşkesin kalan süresi boyunca tüm ticari gemilerin geçişi için açıldığını duyurmuştu. ABD Başkanı Trump ise Hürmüz'ün açılmasına rağmen ABD donanmasının, Tahran ile anlaşma yapılana kadar Basra Körfezi ve Umman Körfezi'ndeki İran limanlarına giren veya bu limanlardan çıkan tüm gemilere yönelik ablukasının devam edeceğini belirtmişti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İran: "Hürmüz Boğazı'nı yeniden kapattık"
İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD'nin deniz ablukasının devam etmesi nedeniyle Hürmüz Boğazı'nı yeniden kapattıklarını duyurdu.
İran-ABD arasında tansiyon yeniden yükseldi. İran Devrim Muhafızları Ordusu Hatemul Enbiya Merkez Karargahı'ndan yapılan açıklamada, Hürmüz Boğazı'nın yeniden kapatıldığı bildirildi. Açıklamada, "Daha önceki müzakerelerde varılan anlaşmaların ardından İran, iyi niyetle sınırlı sayıda petrol tankerinin ve ticari geminin Hürmüz Boğazı'ndan kontrollü bir şekilde geçmesine izin vermeyi kabul etmişti. Ne yazık ki defalarca sözlerini tutmamalarıyla bilinen ABD'liler, sözde abluka bahanesiyle korsanlık ve hırsızlığa devam ediyor. Bu nedenle Hürmüz Boğazı'nın kontrolü eski haline döndürüldü ve bu stratejik boğaz, İran Silahlı Kuvvetlerinin sıkıyönetimi ve kontrolü altına alındı" ifadeleri kullanıldı.
ABD'nin İran limanlarına gelen ve limanlarından ayrılan gemilere yönelik ablukasına son vermediği sürece Hürmüz Boğazı'ndaki durumun sıkı bir şekilde kontrol altında tutulacağı ve kapalı kalacağı vurgulandı.
Ne olmuştu?
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi dün yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı'nın ateşkesin kalan süresi boyunca tüm ticari gemilerin geçişi için açıldığını duyurmuştu. ABD Başkanı Trump ise Hürmüz'ün açılmasına rağmen ABD donanmasının, Tahran ile anlaşma yapılana kadar Basra Körfezi ve Umman Körfezi'ndeki İran limanlarına giren veya bu limanlardan çıkan tüm gemilere yönelik ablukasının devam edeceğini belirtmişti.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler
Güney Kıbrıs'ta Yunan askeri varlığı kalıcılaştırılıyor
Akondroplazi bireyler Bursa'yı gezdi
Büyükşehir'den LGS sınavında ulaşım desteği
Bakan Kurum'dan Cedit Müjdesi: Ek Maliyet Yok
Bursa dahil 27 ilde yasa dışı bahis soruşturması...
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Yapay Zeka Zirvesi’nde önemli açıklamalar
Pakistan Başbakanı Şerif: "Anlaşmanın 24 saat içinde sonuçlanmasını bekliyoruz"
İran'ın öldürülen dini lideri Ali Hamaney, 9 Temmuz'da defnedilecek
"LGS’de Türkçe ve Matematik soruları belirleyici oldu"